Gå til innhold

Har jeg fått innvollsorm?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Friker ut her jeg sitter. Kommer med noen ekle detaljer nå, så dere er herved advart!

Når jeg gikk på do idag og gjorde nummer to, så tok jeg en kjapp kikk oppi skåla etterpå (bruker å se om alt er som det skal), og herregud, jeg måtte se to ganger! Da var noe hvitt/lyst klemt litt inn i avføringen min, som jeg synes lignet på spaghetti. Tenkte med en gang mark! Æsj. Jeg har ikke spist spaghetti, nudler osv i det siste, så det kan jo ikke være det som kom ufordøyd ut.. Er dette mest sannsynlig spolorm da??? Jeg vasker alltid hendene godt etter å ha vært på do, vasker rumpa osv med såpe hver gang jeg dusjer, vasker hendene når jeg lager mat etc, og er ellers renslig på alle slike punkter. Hvordan i all verden har jeg fått i meg mark? Holder på å spy av tanken.. Har ikke spist på tvilsomme resturanter i det siste heller, har bare bestilt pizza fra pizzabakeren et par ganger. Skal til legen over jul pga noe annet, men vil helst slippe å ta opp dette med han. har lest om Vermox og har tenkt til å prøve det, for jeg vil uansett ikke la marken ligge å kose seg lengre enn nødvendig. Men er det mark?? Kunne det vært bare annen farge på avføringen som gjorde at det lignet på mark? Jeg tok ikke akkurat opp og studerte det, så..

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var mark. Du får dem fra barn og dyr som regel eller å ha plukket deg i munnen etter å ha vært i kontakt med jord, trær osv.

Anonym poster: 5ecb66e5731086c7eb35d7e9969b2637

Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke var matrester da? Jeg spiste wok en gang, da kom det ut noe sånt som jeg trodde var mark. Var ikke det da. Eh, etter grundig undersøkelse.

Anonym poster: aa906ee9eb90795734253c109d13734d

Skrevet

Antagelig det som kalles "barnemark".

Du får tabletter reseptfritt i Sverige, men må en tur innom lege i Norge for å få klørne i dem.

Ville ikke ventet med å få tak i tabletter.

Det klør og er jævla ekkelt, + veldig smittsomt.

Jævlene legger egg i endetarmsåpningen din.

Kjenner det fra da ungene gikk i barnehage.

Har alltid en pakke tabletter liggende for alle tilfelles skyld.

Skrevet

Jeg tror ikke barnemark ser ut som spagetti. Dersom det ikke klør er det nok noe ufordøyd mat.

Du får sjekke igjen neste gang du har avføring.

Anonym poster: 75e68a3372c1e724548a8dc6dc698e04

Skrevet

Barnemark er inntil 1cm, liten og tynn. Kan minne om spagetti, men er jo kort. Spreller og er guffen.

Selvsagt kan TS ha fått noe alvorligere også.

Sikkert lurt å sjekke det hos lege. Tipper legen kan sende inn prøver fra relevant korppsdel og sjekke for egg og andre etterlatenskaper fra bendelorm eller andre morsomme ting.

Skrevet

TS her. Tusen takk for svar! Glad noen orker å svare på mine ekle spørsmål. Det klør ikke, nei. Har heller ikke noen andre plager jeg vet om. Har ikke vært borti jord, trær, dyr osv i de siste ukene for jeg har bare sittet inni og lest til eksamen. Det som lignet på spaghetti var flere cm langt, rørte ikke på seg som jeg så. Skal til legen over jul, men kan jo ikke skade å prøve Vermox imens. Men hvis det ikke er noe i avføringen imorgen, betyr det at det mest sannsynlig bare var noe mat? Eller kommer de ikke ut hver dag? Herregud, forstår ikke hvordan jeg skulle fått de i meg..

Anonym poster: 265d723dc962026210a0c5aa5d63e07c

Skrevet

Kan det ha vært hinner fra appelsiner eller mandariner eller noe sånt?

Skrevet

TS igjen. Jeg spiste ikke appelsin igår. Men har spist mais i det siste. Noen ganger har mais kommer ut ufordøyd. Kunne mais ha klumpet seg sammen slik at det lignet på det jeg så? Håper nesten det er det samme i do imorgen også så jeg faktisk kan finne ut hva det er (æsj). Lignet fryktelig på spaghetti altså..

Anonym poster: 265d723dc962026210a0c5aa5d63e07c

Skrevet

Mais klumper seg ikke sammen.

Du kan ha spist noe med noe langt og hvitt i uten å huske det.

Ellers får du ha en trivelig morgensermoni på toalettet og prøve å finne ut av det.

Skrevet

Info om barnemark:

http://no.wikipedia.org/wiki/Barnemark

Her kan man se et bilde av en barnemark også: http://touch.abcnyheter.no/nyheter/helse/2012/11/06/har-du-sett-denne-i-baesjen-til-barnet-ditt

Som en liten apropos: http://www.side2.no/livsstil/article3363776.ece

Du bør kanskje dra til legen og få behandling, for selv om innvollsorm sjeldent er farlig for mennesker er det jo veldig ubehagelig og ekstremt smittsomt.

Anonym poster: a2116e88e7e43cc9c452d4a6920428d6

Skrevet

Vermox er forresten reseptfritt så du kan jo teste ut om du er brennsikker på at det er mark (f.eks. om du ser mer "spaghetti" i bajsen i morra).

Skrevet

Vermox er forresten reseptfritt så du kan jo teste ut om du er brennsikker på at det er mark (f.eks. om du ser mer "spaghetti" i bajsen i morra).

Om det er det samme som brukes mot barnemark, så tror jeg ikke det er reseptfritt.

Fikk høre at fra første juli for et par-tre år siden så var det reseptbelagt.

Kan naturligvis ha blitt forandret igjen.

Det er i hvert fall grunnen til at jeg handler inn slikt i Sverige. Liker å ha lager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...