Gå til innhold

Julenisse som yrke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bør ikke julenisse bli et yrke? Da slipper jo foreldre å kle seg. Vi kan jo ha flere som jobber som det, en vil jo ikke rekke å besøke de tusen hjem uansett.

Anonym poster: 84852850f4c105a5141000408c1910fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får starte julenisseformidling!

Da jeg var liten ble et par av pappaene enige om å gå rundt til alle i gata, slik at alle fikk besøk av julenissen samtidig som pappa var hjemme. Jeg trodde jo egentlig ikke på julenissen (for jeg hadde sett buksebeina til pappa stikke ut av dressen tidligere år), men det året fant jeg nesten troen igjen, for pappa stod jo i stua samtidig som julenissen!

Skrevet

Bør ikke julenisse bli et yrke? Da slipper jo foreldre å kle seg. Vi kan jo ha flere som jobber som det, en vil jo ikke rekke å besøke de tusen hjem uansett.

Anonym poster: 84852850f4c105a5141000408c1910fb

:klo:

Men det er jo det? Jobben har jo julenissen hatt i åresvis. Siden han er bosatt på nordpolen, og tilbringer mye av tiden i internasjonalt luftrom, gjelder ikke norsk arbeidsmiljølov.

På den annen siden burde stillingen hans blitt mer formelt regulert, og han burde blitt tilkjent solide royalties. Merkenavnet hans misbrukes skamløst hver eneste jul, over store deler av den vestlige verden. Bedre økonomi hos julenissen gir bedre avkastning under juletreet, som mor mi sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...