AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Del Skrevet 17. desember 2012 Vi leter etter ny bruktbil, og jeg har fått oppgaven med å sjekke ut på feks finn.no, men jeg synes det er vanskelig, da jeg ikke kjenner de ulike bilmerkene. Kriteriene våre er: - stort bagasjerom, gjerne plass til en barnevogn som er slått sammen og settes med fronten rett inn - isofix-fester i baksetet - plass til minst to barneseter, helst tre - bensindrevet - max 150 000,- Noen som har noen gode tips? Anonym poster: 70fb3e29883b792348f6dadb49a87a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FarrisLime Skrevet 18. desember 2012 #2 Del Skrevet 18. desember 2012 Blir hovedsakelig en stasjonsvogn da, går an å ta avansert søk på finn, og da ta på stasjonsvogn, 5seter (hvis ikke dere skal ha større) og aktuelt prisnivå. Ellers ville jeg nok søkt på opel,eller Ford, eller Passat eller touran kanskje. Da ser du litt hvordan de ser ut, plass osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 18. desember 2012 #3 Del Skrevet 18. desember 2012 Dersom du driter i om bilen er kul eller rask, og kun har de kriteriene over så ville jeg fått for noe trygt Enten billigbil som golf stasjonsvogn (2003-2007 modell til den prisen) mediumbil som Skoda Octavia eller premiumbil som toyota avensis. Sistnevnte er en svært god, sikker og driftssikker stor bil til en grei penge. Du får en 2005-2006 modell til 150 000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #4 Del Skrevet 18. desember 2012 VW Passat kan være en aktuell bil. Og da ca 2005 modell. Ikke helt sikker på om det plass til 3 barneseter, men mulig det går om man ikke bruker isofix. Ser Avensis blir nevnt. Der er det tvilsom plass til 3 barneseter. Og det skal noe til å få plass til barnevogn på langs. Det går ikke med Simo hvertfall. Dvs, det går, men da må man fjerne bagasjeromstrekket og nettet(denne er festet for lavt, slik at vognen ikke går under.) Anonym poster: 3ef7c6b99fde81be5ec1d01f76434ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #5 Del Skrevet 19. desember 2012 Viss du har lite peiling ville jeg kjøpt hos en forhandler, der har du mye bedre garanti om noe skulle vere galt med bilen. Opererer du alene, må du selv sjekke bilen for feil og mangler, og dette er utrolig vanskelig for et utrent øye det høres ikke ut som dere er så opptatt av bil, så da ville jeg gått for noe trygt og enkelt som f.eks en toyota avensis, mazda 6, volvo v70 Anonym poster: 921278a8ccd5be076f0142cd6ebef3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Del Skrevet 19. desember 2012 Det blir veldig trangt i de fleste stasjonsvogner med 3 barneseter. Vet en vanlig emmaljunga vogn går i bagasjerommet til en avensis (et vennepar har en sånn bil). Anonym poster: 921278a8ccd5be076f0142cd6ebef3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Del Skrevet 19. desember 2012 Takk for alle svar! Ble en smule klokere. Det er riktig at vi ikke bryr oss så mye om bil, annet enn sikkerhet, komfort etc. Svigerbror foreslo også en T. Avensis, så vi skal kikke på det i morgen Anonym poster: 70fb3e29883b792348f6dadb49a87a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #8 Del Skrevet 24. desember 2012 Ble det en Avensis? Tre seter ved siden av hverandre utelukker egentlig personbiler. Flerbruksbil, van eller til og med en Hiace eller - gud forby - en amerikansk Chevrolet passer bedre da. Jeg tror jeg ville ha satset på masse plass og kjøpt en Toyota Previa eller den billige kopien Mitsubishi Grandis. Såvidt innenfor budsjettet ditt, disse to. Anonym poster: 9e5925a3d5103648f3ba59d52d338462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. desember 2012 #9 Del Skrevet 24. desember 2012 hva "gud forby" amerikansk chevrolet? jeg savner min gamle suburban. kan du leve med en svær bil med noe plasskrav til svingradius og parkering, så er det rett og slett en genial familiebil. du får mye pent av forrige generasjon til 150.000 - men husk å sjekke at du får en som du faktisk har førerkort for og SJEKK DEN FOR RUST! disse bilene kom ikke ferdig rustbehandlet til Norge, og mange eiere ga dessverre faen. jeg anbefaler på det sterkeste bensinmotorene kontra diesel. bedre kvalitet og langt mer støyfritt. du får iaffal plass til alt. den tar seg frem over alt. og tre barneseter i baksetet - NULL problem. og, verken du eller barna dine kan ikke sitte tryggere heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #10 Del Skrevet 24. desember 2012 Hehe, "gud forby" fordi en Suburban ville vært sosialt selvmord i mine kretser. Men for den som ikke bryr seg om slikt ser jeg helt klart fordelene! Med moderne biler er verditap og sinnsvake verkstedregninger de største utgiftene. Kunne ha levd med 30-50% høyere forbruk på en enkel bil enhver bonde kan fikse. Men når det kommer til disse er vel girkassene en kjent svakhet også? Anonym poster: 9e5925a3d5103648f3ba59d52d338462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. desember 2012 #11 Del Skrevet 24. desember 2012 de begynner få litt status igjen, disse digre drogene. så de er fullstendig akseptert i de fine lag. forbruket er en myte. min klask hadde 6liter bensineren, og den lå greit nok over literen konstant. kjører du den hardt trekker den mer. MEN! det geniale med denne bilen er at med plassen du har tilgjengelig så er det no case å bygge om til gassdrift. min bil hadde et slikt anlegg fra Prince, og kjørekostnadene var langt lavere enn Volvoen min. effekttapet er ikke merkbart (du har 300 hester, hvem bryr seg) og med de nye anleggene som smører selv er servicen null problem. gass får du over alt, og skulle du gå tom så har du bensindrift fremdeles. denne myten med girkassen forstår jeg ikke. den er direkte feilaktig, for det har aldri vært girkassene som feiler - det er fordelerkassen på modellene 1989 til 1995 som ramler sammen. etter 15 får Suburban/Yukon elektronisk styrt fordeler, og denne er stort sett problemfri. vær allikevel klar over at det er ingen poeng å kjøre en slik bil i overdrive om du har henger på den. og la oss ikke glemme den andre utrolig greie detaljen - deleprisene. planlegger du slitedeler på forhånd og kjøper dette fra usa - så har du et sinnsvakt rimelig bilhold. delene er ikke spesielt dyre. service likens, det er såpass stort og lettfremkommelig på alt mekanisk og elektrisk på disse bilene. og, de tåler en hel haug juling. om jeg kjøper en flett ny burban idag, og du kjøper en like gammel ..tja.. peugeot 3008.. din bil er død om ti år. min kan leve forever og alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå