Gå til innhold

Tomatpurè og ketchup!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så... Hvilken tomatpurè og ketchup er det du bruker til mat? Selv er jeg veldig kjedelig og bruker Idun Ketchup og tomatpurè fra Bunnpris... Men hva er den godeste ketchupen og tomatpurren? :)

Anonym poster: 07542954a534df481f6c03a29aeea906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ketchup fra Oliviers, og tomatpurè fra en italiensk spesialbutikk som jeg aldri husker navnet på, verken purèen eller butikken Men ofte koker jeg opp purè selv

Skrevet

Hjemmelaget, faktisk. :)

Vel, ikke bestandig. Noen ganger må jeg ty til Iduns økologiske ketchup og tomatpurè på tube fra nærbutikken, når jeg er fri for hjemmelaget. Men foretrekker helt klart den hjemmelagde varianten.

Skrevet

Dytter

Anonym poster: 508991775c470218e99bf0a677050e43

Skrevet

Bruker mest Idun ketchup,men vet ikke helt hvorfor da jeg synes Heinz sin er mye bedre :P

Tomatpure bruker jeg litt forskjellige merker av,og akkurat nå husker jeg ikke navnet på noe av dem,men har funnet ut jeg liker de på glass bedre enn på hermetikk i alle fall :)

Skrevet

Bruker Idun Ketchup og ICA sin tomatpure bare fordi den kommer på tube å holder lengre enn de på boks.

• Liker 2
Skrevet

Jeg varierer litt hva jeg kjøper inn av tomatpure, men synes Mutti sin er god. Ser i grunn ikke helt poenget med å lage tomatpure selv? Hva bruker dere den til? Jeg bruker den til å jevne smaken når jeg lager diverse, men da blir det brukt stort sett en spiseskje og to, og i en stor porsjon tviler jeg sterkt man smaker om det er brukt Stavlands/Heinz eller hjemmelaget. Hjemmelaget ketchup derimot, kunne jeg fint satt bort tid til.

:-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg varierer litt hva jeg kjøper inn av tomatpure, men synes Mutti sin er god. Ser i grunn ikke helt poenget med å lage tomatpure selv? Hva bruker dere den til? Jeg bruker den til å jevne smaken når jeg lager diverse, men da blir det brukt stort sett en spiseskje og to, og i en stor porsjon tviler jeg sterkt man smaker om det er brukt Stavlands/Heinz eller hjemmelaget. Hjemmelaget ketchup derimot, kunne jeg fint satt bort tid til.

:-)

Hovedårsaken til at jeg helst lager fra grunnen, er den samme til at jeg helst lager det meste av mat fra grunnen. Kontroll av hva som puttes i maten jeg spiser. Jeg ønsker at min familie skal spise halvfabrikata i minst mulig grad, både på grunn av tilsetningsstoffer man vet lite om langtidseffektene av, og tilsatt mengde salt og sukker.

Det virker også som du har en veldig begrenset bruk av tomatpurè, så da forstår jeg at det primært ikke er smaken du er ute etter. Hvis du freser den opp som base i en saus, smører den rett på en pizzabunn, tomatsuppe, barbequesaus, dressinger, pastasauser og enormt mye annet jeg ikke kommer på en tidlig morgen, kjenner man smaken godt. Særlig når man lager gode, italienske pastasauser (ikke den norske typen, der det er mer kjøtt og saus enn pasta) er smaken av råvarene alfa omega.

Skrevet

Hva er tomatpurre? En krysning mellom tomat og purre?

• Liker 1
Skrevet

Hva er tomatpurre? En krysning mellom tomat og purre?

Det er ikke snakk om tomatpurre, men puré.

Forklaringen på hva det er finner du her.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Skrevet

Stavlands tomatpuré, synes den smaker best.

Her i huset bruker vi både Idun og Heinz ketchup, da vi synes de smaker best til forskjellige ting.

Skrevet

Jeg synes Iduns ketchup med pepper er godt.

Når jeg lager saus f.eks. til pizza eller som saus i indiske retter med tomater, hakker jeg disse i en hurtigmikser og blander oppi litt krydder. Jeg kan styre meg for den ekle tomatpureen...

Gjest Badebuksa
Skrevet

Tomatpure.. tar vel den billigste jeg finner tror jeg.

Ketchup: Kun Heinz!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...