Gå til innhold

Håpet er lyseblått...


Vendelins

Anbefalte innlegg

En dagbok er ikke det verste...

Jeg begynner min dagbok med en gladnyhet.

1 juli 2012 var jeg på vekten. Den viste skremmende mye. I ett år har jeg latt meg forfalle, opp og i mente.

Jeg startet en livsstilendring.

I dag var jeg på vekten igjen.

-14 kg.

Jeg er fornøyd.

Så uendelig fornøyd.

Forrige helg fikk jeg meg en valp også, verdens nydeligste lille tuste. Ungene er helt begeistret, og hun skled rett inn i familien.

Utover det, så nyter jeg singellivet.

Min mann flyttet ut for 3 mnd siden, etter et turbulent forhold det siste året, og nå har freden senket seg over hjemmet.

Sånn, det får være en grei introduksjon til dagboken min.

Mer kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, denne hadde jeg glemt...

Jeg må fortsette å skrive... :)

Julen har forløpt som en drøm enn så lenge, jeg bare nyter.

Har hatt den fredeligste og minst stressende julaften på evig lang tid. Helt fantastisk.

Litt julesnop har det blitt, skal ikke veie meg før 14 januar har jeg bestemt meg for. ;O)

Utover det så har lillemor fått innkallelse til sykehuset, hun skal innlegges for å sjekke nyrer og hjerte. En bilyd på hjertet skal sjekkes ut.

Håper det bare er en filleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er ingen god dagbokskriver. Kanskje jeg kan endre det.

Vel det er jo denne vekten min da.

I juni 2012 gikk jeg på badevekten, og den viste hele 106 kg.

Så tung har jeg ikke vært på det tyngste med noen av mine fire barn engang! Det er drøyt!

Vel, avgjørelsen ble tatt, noe måtte skje.

Sjekket med legen, og han var enig. Blodtrykket var i tillegg i overkant høyt.

Jeg startet med livsstilsendring som det så fint heter, og i dag 10 mnd etter, veier jeg altså 86 kg.

Det er 20 kg ned på ett år.

Jeg har vært på en vekt hos legen, som måler fett og muskler, samt skjelett, og iflg den så er min absolutte idealvekt 76 kg, pga mye muskler.

Mitt eget mål er 80. Jeg tenker at om jeg kan klare å holde meg rundt 80 +/- så vil det være en fin ting. Slank vil jeg aldri bli, ikke ville jeg kledd det heller. Trives med litt hofter, rumpe og lår. ;)

Forøvrig så har jeg sklidd litt ut med snop, og må ta meg selv kraftig i nakken igjen.

Utover det så gikk det bra med minsteungen, en helt uskyldig bilyd på hjertet, og vi lever lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...