Gjest aam1972 Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Hei. Er midt i en antibiotika kur mot UVI, og nå har jeg selvfølgelig fått sopp. Har hatt mye soppinfeksjoner i mitt liv, og er nesten blitt immun mot Canesten. Lurer på om jeg skal dette i gang med behandling nå eller vente til antibiotika kuren er over. Canesten stikkpillene svir og det hele er vondt og ubehagelig. Kanskje best å vente eller blir soppen vanskeligere å bli kvitt om jeg venter? Er det noen som har erfaringer å dele ?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Jeg syns ikke canesten er noe særlig effektivt så jeg pleier å be om resept på diflucan. Det er tabletter som du svelger. Det er som sagt reseptbelagt men tror ikke de er strenge på å gi det ut. Anonym poster: 3bad23727a359bdb812cba696c20a49d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Smør med Canesten for å ta det verste av kløen og be legen om Diflucan. Anonym poster: 8cf92ef1ae4503b1a6b618bd090e314d
Gjest aam1972 Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Jeg syns ikke canesten er noe særlig effektivt så jeg pleier å be om resept på diflucan. Det er tabletter som du svelger. Det er som sagt reseptbelagt men tror ikke de er strenge på å gi det ut. Anonym poster: 3bad23727a359bdb812cba696c20a49d l Takk for tips. Synes du jeg bør vente til kuren er over før jeg tar disse eller er de så sterke at soppen ikke vil komme tilbake tror du ?
Gjest aam1972 Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Smør med Canesten for å ta det verste av kløen og be legen om Diflucan. Anonym poster: 8cf92ef1ae4503b1a6b618bd090e314d God ide- Canesten lindrer jo selv om den ikke kurerer.
Katniss Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 For meg så endte probiotika opp med å være løsningen.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Takk for tips. Synes du jeg bør vente til kuren er over før jeg tar disse eller er de så sterke at soppen ikke vil komme tilbake tror du ? Hvor mange dager har du igjen? Jeg ville ventet til kuren er ferdig, men det kommer jo litt an på hvor plaget du er av soppen. Selv bruker jeg å få ganske milde symptomer, så derfor venter jeg til en eventuell antibiotikakur er ferdig før jeg begynner på diflucan. Et godt tips er forresten å spise biola naturell yoghurt under antibiotikakur, da dette er med på å gjenopprette miljøet i skjeden, som antibiotikaen forstyrrer. Anonym poster: 3bad23727a359bdb812cba696c20a49d
Gjest aam1972 Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Hei og takk for tilbakemeldinger. Som noen av dere skriver, så er jeg også veldig opptatt av hva jeg spiser for å unngå denne soppen. Har vert mye plaget men det er under kontroll nå som jeg ikke spiser sukker, og drikker Cultura/Biola hver dag. Litt trist å gi opp seigmenner og sjokolade, men sånn må det være. Men på grunn av denne antibiotika kuren så gikk det galt likevel. Jeg bruker nå stikkpiller med melesyrebakterier + canseten krem for å holde symptomene i sjakk og har fått tak i Diflucan som jeg vil bruker når kuren er over. Satser på være frisk til jul :-)
MissCoverdale Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Jeg kjøper automatisk vivag e.l. når jeg er på apoteket for å hente ut antibiotikaen. Tar de hver kveld mens jeg går på kuren, og det funker som bare det for min del. Før derimot, fikk jeg sopp bare jeg så en pakke antibiotika.
Renate79 Skrevet 22. desember 2012 #10 Skrevet 22. desember 2012 Jeg synes det har vært god hjelp i å skylle underlivet med eddik-vann. Blandet ut 1-2dl med lunkent vann, brukte en 50ml sprøyte uten kanyle til å skylle underlivet, både innvendig og utvendig. Gjentok dette to ganger om dagen inntil jeg hadde vært symptomfri i tre dager. Rådet fikk jeg fra en lege og det funket utrolig bra på meg iallefall.
Gjest Naria Skrevet 22. desember 2012 #11 Skrevet 22. desember 2012 Jeg ber alltid om resept på Diflucan de gangene jeg må ta antibiotika. Pleier å vente til kuren er over før jeg tar den, fordi jeg vil være helt sikker på at det ikke kommer tilbake. Vivag og den typen ting har ingen effekt på meg.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. desember 2012 #12 Skrevet 22. desember 2012 slik hadde jeg det også!! Uvi-antibitika-sopp-canesten-uvi-antib-sopp og slik fortsatte det i det uendelige Uvi-resept fra legen-sopp-uvi MEN så fikk jeg tips om å drikke eplecider eddik hver gang jeg kjente at jeg holdt på å få Uvi eller sopp og fortsette å drikke det 3-4 dager til plagene var borte (ei eldre dame på x jobben fortalte meg det, da var uvien så ille at jeg knapt klarte å stå rett opp og ned) Og vettu hva...jeg trodde det ikke først, men det funket! Jeg har vært Uvi fri i 2 år. Når det kommer til soppen så har jeg hatt begynnende, men har gått over av seg selv, der skiftet jeg bare vaske&skyllemiddel til neutral
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå