Gå til innhold

Flere her som hører stemmer i hode?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hører mange stemmer i hode. er det noen fler som gjør det? virker ikke som så mange prater om det.. er det tabu?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med stemmer da? Sier stemmene ting til deg, og ber deg gjøre ting o.l? Eller er det stemmer når du dagdrømmer om ting?

Jeg har jo stemmer i hodet om jeg dagdrømmer, men det er jo normalt at "karakterene" har forskjellig stemme.

Jeg ville oppsøkt hjelp om stemmene fortalte deg ting o.l.

Anonym poster: e749bf5fbae14b1c13ef97ae845dc25e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hører litt mumling og vage stemmer men ikke som snakker til meg. Hvordan hører du de?

Anonym poster: d57880035b03f132912b022e8a06c12d

Skrevet (endret)

Det er vel ikke tabu, men mange som opplever det kvier seg for å fortelle om det fordi de føler seg "gale" eller er redde for å bli sett på som det. Stemmer i hodet er uansett ikke en helt normal ting å ha, og spesielt ikke hvis de begynner å påvirke deg på en negativ måte. Ta kontakt med fastlegen din og fortell om dette, det er ikke noe å gå igjennom livet med.

Edit: nå mener jeg ikke ens egen stemme, den er helt normal å ha i hodet :fnise:

Endret av Cho Kon It
  • Liker 1
Skrevet

Hva mener du med stemmer da? Sier stemmene ting til deg, og ber deg gjøre ting o.l? Eller er det stemmer når du dagdrømmer om ting?

Jeg har jo stemmer i hodet om jeg dagdrømmer, men det er jo normalt at "karakterene" har forskjellig stemme.

Jeg ville oppsøkt hjelp om stemmene fortalte deg ting o.l.

Anonym poster: e749bf5fbae14b1c13ef97ae845dc25e

jeg mener stemmer som sier "skad deg selv" for eksempel.

Skrevet (endret)

Det er bra du vet de ikke er ekte. Du bør uansett ta det opp med en lege. Det er et tegn på at du ikke er helt frisk psykisk.

Edit: Ekstremt malplassert spøk.

Endret av Betelgeuse
Skrevet

Ja jeg må si at jeg har hørt stemmer, som tidligere nevnt - mumling og snakking - men aldri noen som sier hei du der, nå skal du høre ;P

Som Cho Kon it sier, de skal så klart ikke påvirke deg negativt. Om de bare tidvis dukker opp sånn rett før drømmeland så hadde jeg ikke vært bekymret.

Anonym poster: 412715934f9fcc21019d73479c2b5355

Skrevet

ja, særlig viss jeg er sliten. Ofte utydelig mumling/hvisking fra ulike stemmer, som høres ut til å diskutere eller krangle seg imellom. Det er faktisk veldig plagsomt og forstyrrende. Eller jeg kan høre musikk fra et orkester. Dette kan jeg oppleve kommer innenfra, altså fra hodet, eller utenfra. og da er det gjerne fra ventilasjonsanlegget, en tikkende klokke eller peisen. Iblant kan jeg høre mer tydelige stemmer, og de sier da gjerne en setning, eller flere. Da er det ofte min mors, min egen, eksen, eller evt. andre nære sine stemmer som taler..

Skrevet

jeg mener stemmer som sier "skad deg selv" for eksempel.

Det er ikke bra da..

Anonym poster: 412715934f9fcc21019d73479c2b5355

• Liker 3
Skrevet

Jeg hører ikke stemmer, men klassisk musikk. Når jeg er sliten, men det gjør ingenting, for musikken er veldig fin. Ingen av naboene som spiller musikk og har hørt det når huset har vært tomt. Alltid den samme melodien

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Stemmer som ber deg om å skade deg selv, er et tegn på stemmer (tanker) som ikke vil deg godt. Det finnes både psykotiske stemmer og dissosiative stemmer. Stemmer kan du høre når du f.eks. er psykotiske stemmer, men om stemmene er dissosiative, er de ofte knyttet til en eller flere traumatiske opplevelser. Kontakt fastlegen din og be om henvisning til terapi.

Skrevet

Kjære TS. Jeg stenger tråden din nå. Så håper jeg du kontakter fastlegen din eller psykiatritjenesten i kommunen din, eller helsesøster på skolen, og diskuterer saken videre der.

Lykke til og ta vare på deg selv.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...