Gå til innhold

Sitter på flyet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Frankfurt. De har ikke sjekka mitt pass, eller de to andre jeg reiser med. Verken ved innsjekking, sikkerhetskontroll eller ombordstigning på flyet.

Er bekymret, syns det er skummelt.

Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man reiser til EU, så skal de ikke gjøre det. De kommer til å skjekke når du lander i frankfurt, hvis du skal ut av EU =)

helt normalt ;) (selv om jeg også blir ganske stressa av det =P )

• Liker 1
Skrevet

så du gikk ikke gjennom passkontrollen på Gardermoen eller hvor du fly fra. Det går jo ikke :blomst:

God jul! Og god Tur.

Skrevet

Jeg også syns det er rart at man ikke må legitimere seg lenger. Men man må vel vise et eller annet når man går ombord i flyet?

Anonym poster: 414d98c3c951c63de9c26fb89d43db92

Skrevet

ikke i EU, for europas borgere. De har sjekket passasjerlistene mange mange ganger, og vet veldig godt hvem som skal på flyet. Billetten er leg etter passkontrollen.

Jeg har alltid passet klart, for jeg reiser over alt, og jeg også synes det er rart at de ikke er nøyere. De har vel andre måter å sjekke deg på som vi vanlige ikke vet om.

Gjest navnelapp
Skrevet

så du gikk ikke gjennom passkontrollen på Gardermoen eller hvor du fly fra. Det går jo ikke.

Jau, det gjer det. Passkontrollen er berre dersom du skal utanfor Schengen. Frankfurt er innanfor Schengen, og dermed utan passkontroll. Eg har reist masse fram og tilbake i Europa dei siste åra, det skjedde ei endring for ca. to år sidan, så då slepp ein å vise pass når ein drar frå Gardermoen.

Skrevet

hmmm mulig jeg blander skikkelig. Men du får fortsatt ikke hadlet taxfree uten passetr ditt i byene. Så ta med pass. I Tyskland er det neste 20% å spare!

Skrevet

Jeg fløy til Frankfurt selv i høstferien, og jeg trengte ikke å vise passet mitt i det hele tatt. Ganske rart ja, men det er vel bare sånn det er. :fnise: Jeg er like glad, passbildet mitt er en katastrofe. :fnise:

Anonym poster: 52fb1eaa01ad36ab7966290f6933c184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...