Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Har lest en god del innlegg denne natten, der blant annet folk har hadd det veldig vondt og skriver om det her, og da dukker det opp medlemmer som skriver stygge ting om de som er trist!! Huff, dette gjør meg sint, hvorfor ikke være snill med de som har vondt? 6
Vulpes Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Folk er frekke på internett. Det er ikke OK eller riktig, men det er like greit å bli vant til det først som sist. Åpner man seg opp og skriver om sarte ting på et åpent forum med mange medlemmer må man forberede seg på noen drittsvar, dessverre. Jeg tror anonymiteten blandet med det at man ikke ser de man skriver til ansikt til ansikt er mye av grunnen til at folk slenger så fælt med leppa. (Nå vet jeg ikke nøyaktig hvilke tråder du sikter til altså, så jeg svarer på generell basis.) 1
Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2012 Dette er første gangen jeg er inne på et sånn internett forum, så jeg er ganske sjokkert over hvordan folk kan være også gjemme seg bak det med å være anonym... Men når det var noen som var frekk med meg, tok jeg det med et smil og tenkte, de kan si hva de vil, de kjenner meg ikke:) Håper ikke noen blir skikkelig såret.. 1
Gjest brutal mann Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Har lest en god del innlegg denne natten, der blant annet folk har hadd det veldig vondt og skriver om det her, og da dukker det opp medlemmer som skriver stygge ting om de som er trist!! Huff, dette gjør meg sint, hvorfor ikke være snill med de som har vondt? Vi er på internett. Da er det plutselig slutt på alt som heter å ikke tråkke dem som ligger nede.
Vulpes Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Det er helt sikker noen som blir skikkelig såret og, men de vil forhåpentligvis lære etter hvert at de ikke må ta ting innover seg. Man vet ofte ikke hvem personen bak de fæle ordene er; for alt man vet kan det være en pubertal liten fjortis-gutt som bare vil lage kvalm, eller en trist gammel kjerring som lever av å spre eder og galle på internett. Jeg mener ikke at man skal fnyse av alle man er uenige med, men folk som skriver innlegg ene og alene for å være ekle har jeg personlig ingen problemer med å latterliggjøre litt Endret 16. desember 2012 av Tonje! 1
Gjest Søgni Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Vi er på internett. Da er det plutselig slutt på alt som heter å ikke tråkke dem som ligger nede. I tillegg er det ofte sånn at de verste og styggeste innleggene (nå mener jeg ikke uenighet eller en krass kommentar i en tråd der det passer seg) fort er de som får flest plusser i en tråd. Er ellers veldig enig med Tonje!.
Sweet77 Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Vi er på internett. Da er det plutselig slutt på alt som heter å ikke tråkke dem som ligger nede. Det er jeg ikke så sikker på. Mistenker at de som tråkker gjør det også utenfor internett, dog ikke like åpenlyst - man synes jo bedre der. 1
Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2012 Folk er forskjellige, synes bare det er trist og se på at de som er nede og trenger noen og skrive med får ekkle kommentarer! Men er ikke mye man kan gjøre med det.. Men er også gøy og se at folk tar igjen på de som lager kvalme og da blir det stille 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 Det skrives ikke skjebenen, men skjebnen. Anonym poster: 5fa5c5a612933eabfd2793834879a223
Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2012 Det skrives ikke skjebenen, men skjebnen. Anonym poster: 5fa5c5a612933eabfd2793834879a223 Hehe.. Men jeg ville ha nicket : skjebenen med e 5
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Det er jeg ikke så sikker på. Mistenker at de som tråkker gjør det også utenfor internett, dog ikke like åpenlyst - man synes jo bedre der. Tja min erfaring er at de som brøler mest på nett, som regel er veldig forsiktige og stille i virkeligheten. Har sett flere tilfeller av dette. Forventer å møte et jævla troll på grunnlag av hva personene har skrevet på nett, og i stedet møtt skjøre små sommerfugler, som knapt sier et ord. 1
Sweet77 Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 Tja min erfaring er at de som brøler mest på nett, som regel er veldig forsiktige og stille i virkeligheten. Har sett flere tilfeller av dette. Forventer å møte et jævla troll på grunnlag av hva personene har skrevet på nett, og i stedet møtt skjøre små sommerfugler, som knapt sier et ord. De har et "skjult troll" i seg med andre ord. Et ønske om å tråkke på andre, som de ikke tør å ta ut når de synes. Kanskje ikke så rart det blir sånn, hadde vært bedre med litt balanse i hverdagen. Når man er alt for stille og forsiktig og ikke tør stå opp for seg selv så må det jo ut et sted, og nettet er enkelt å ty til. 1
anora Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 ja enig, se i fotballfrue tråden hvor mye stygt som står der.
Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. desember 2012 Dere har et poeng der, kommer til å tenke på dette når jeg ser noen tråkke på de som er nede
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. desember 2012 #15 Skrevet 16. desember 2012 De har et "skjult troll" i seg med andre ord. Et ønske om å tråkke på andre, som de ikke tør å ta ut når de synes. Kanskje ikke så rart det blir sånn, hadde vært bedre med litt balanse i hverdagen. Når man er alt for stille og forsiktig og ikke tør stå opp for seg selv så må det jo ut et sted, og nettet er enkelt å ty til. Jepps det er den oppfatningen jeg har. Alle har et troll i seg, men fordeler det litt feil.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #16 Skrevet 16. desember 2012 Jepps det er den oppfatningen jeg har. Alle har et troll i seg, men fordeler det litt feil. Synes dere to generaliserer noe veldig nå. Jeg er ganske rolig av meg i virkeligheten, og er også det samme her. Jeg har ikke et behov for å ta igjen noe, for å kompensere for at jeg er rolig. Så noe indre troll har jeg ikke. Og sikkert flere andre brukere også. Men så er det jo slik at på seg selv kjenner man andre.... Anonym poster: 6582a341092c644eeece6694198f09d8
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. desember 2012 #17 Skrevet 16. desember 2012 Synes dere to generaliserer noe veldig nå. Jeg er ganske rolig av meg i virkeligheten, og er også det samme her. Jeg har ikke et behov for å ta igjen noe, for å kompensere for at jeg er rolig. Så noe indre troll har jeg ikke. Og sikkert flere andre brukere også. Men så er det jo slik at på seg selv kjenner man andre.... Anonym poster: 6582a341092c644eeece6694198f09d8 Du har kanskje ingen indre troll, men ømfintelige tær? Ja det er ofte stygg tone på nett, men folk er nå litt for hårsåre også. Ikke ta ting så personlig. Og det er ingen dødssynd å generalisere litt Jeg kunne jo vært mer politisk korrekt og skrevet "alle" kanskje.
Frk.Marihøne Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 16. desember 2012 Noen er nok hårsår, jeg bare synes det er litt trist at folk er sånn mot andre som søker hjelp og trøst.. Men man må nok regne med sånn når man åpner seg på nett....
Gjest Blue Jeans Skrevet 17. desember 2012 #19 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er helt enig med deg! Det helt utrulig at folk kan få seg til å skrive så mye stygt. Jeg tenker også på hvorfor de gjør det? Er de ikke klar over at det de skriver, kan såre? Bryr de seg ikke? Eller er det faktisk meningen å såre noen? Når jeg skriver her inne, så prøver jeg så godt jeg kan å ha en vennelig tone. Noen ganger blir jeg veldig usikker på det jeg har skrevet, fordi jeg er redd det skal bli oppfattet galt. Da forstår jeg bare ikke hvordan noen kan bevist gulpe opp masse dritt. Det er faktisk mennesker som sitter bak skjermene. Mennesker med følelser. Kanskje noe har lett for å glemme det? Ikke vet jeg... Mener så klart ikke at alle skal bruke 100 smilefjes i hvert innlegg, samt ikke si sannheten om det er den ts spør etter, men det går an å si det på en ordentlig måte som viser at man respekterer ts. Og folk som åpner seg helt her inne, har det ikke alltid så bra. Da er det siste de trenger dritt. Det burde ikke være vanskelig å vise respekt, omsorg og empati fordi om man er på internett, hvor man ikke kan se folkene man kommuniserer med. Men de ER der, husk det. Og de leser hva du skriver... Det er ikke alle som bryr seg om de skulle få noe dritt etter seg her, men noen, der i blandt jeg, bryr meg faktisk. 1
Frk.Marihøne Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #20 Skrevet 31. januar 2013 Jeg er helt enig med deg! Det helt utrulig at folk kan få seg til å skrive så mye stygt. Jeg tenker også på hvorfor de gjør det? Er de ikke klar over at det de skriver, kan såre? Bryr de seg ikke? Eller er det faktisk meningen å såre noen? Når jeg skriver her inne, så prøver jeg så godt jeg kan å ha en vennelig tone. Noen ganger blir jeg veldig usikker på det jeg har skrevet, fordi jeg er redd det skal bli oppfattet galt. Da forstår jeg bare ikke hvordan noen kan bevist gulpe opp masse dritt. Det er faktisk mennesker som sitter bak skjermene. Mennesker med følelser. Kanskje noe har lett for å glemme det? Ikke vet jeg... Mener så klart ikke at alle skal bruke 100 smilefjes i hvert innlegg, samt ikke si sannheten om det er den ts spør etter, men det går an å si det på en ordentlig måte som viser at man respekterer ts. Og folk som åpner seg helt her inne, har det ikke alltid så bra. Da er det siste de trenger dritt. Det burde ikke være vanskelig å vise respekt, omsorg og empati fordi om man er på internett, hvor man ikke kan se folkene man kommuniserer med. Men de ER der, husk det. Og de leser hva du skriver... Det er ikke alle som bryr seg om de skulle få noe dritt etter seg her, men noen, der i blandt jeg, bryr meg faktisk. Er så enig! Enkelte burde tenke seg om et par ganger før de svarer Men er nok mange der ute som liker å lage kaos og diskusjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå