Gå til innhold

Masse utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år som har vært plaget med mye utflod i 3-4 år. Må bruke truseinnlegg hver dag og noen ganger også skifte det ut en gang om dagen fordi det er så mye. Det kommer en god del utflod hver eneste gang jeg er på do. Noen ganger kjenner jeg at det er mye utflod som er på vei ut, så jeg skynder meg på do og trykker, da kommer det en god del. Kan også komme om jeg ler, løper, hopper hoster osv... Har lagt merke til at det kan skifte farge og konsistens. Noen ganger er den hvit og tynn, andre ganger blankt og plutselig er den nærmest gul/grønn og tykt. Lukter litt, men ikke veldig. Ikke blod. Jeg har ingen kløe, svie eller andre plager. Er også jomfru.

Dette er så plagsomt og jeg lurer derfor på om det er flere der ute med samme problem. Har hendt jeg ikke har brukt truseinnlegg, men ettervært blir trusa mi helt våt av utflod og det har også kommet igjennom buksa. Var hos gynekolog for et par år siden pga noe annet, men nevnte at jeg har mye utflod, alt så normalt ut. Vil helst slippe å dra til lege med dette. Er det kanskje noe man får kjøpt på apoteket som kan hjelpe? Håper noen kan hjelpe meg!

Anonym poster: 4825d3f181dd8961d3d3100c1e1a88a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å behandle deg for sopp infeksjon, det er helt ufarlig selv om det ikke er det. Kan også være Gardnerella, infeksjon i underlivet. Men ta må du få resept på antibiotika. Men det kommer igjen som oftes av hyppig partnerskifte, etc. Så rart så lenge du ikke har hatt sex..

Beste er jo om du går til legen, men prøv å behandle deg for sopp infeksjon først. Har samma problemet, ikke funnet noe svar!

Skrevet

Jeg har samme problem :(

dobri123: Gardnerella, er det det samme som bakteriell vaginose?

Anonym poster: 461267d44526c76044a91b1fe8c7c36a

Skrevet

Jeg har samme problem :(

dobri123: Gardnerella, er det det samme som bakteriell vaginose?

Anonym poster: 461267d44526c76044a91b1fe8c7c36a

Det er det samme og er helt ufarlig, som oftes må heller ikke partner behandles om det finnes, må bare unngå sex under behandling. Du får først tre piller å ta så skal du ta tre til noen dager senere, varer vel ca en ukes tid.

Men om utfloden endrer farge og lukt bør lege oppsøkes med en gang, da er det tegn på at noe er galt. I de verste tilfellene man hører om kan forskjellige infeksjoner føre til sterilitet. Selv om du er jomfru!!

Skrevet

Det er vanlig at utfloden endrer seg litt alt ettersom når i syklusen du er. Mye utflod er vanlig for mange. Dra til gynekolog hvis det plager deg veldig.

Anonym poster: fde65e6fbcd9cbef9057e5454cd55f4d

Skrevet

Men med lukt og farge endring skal jo gynekolog/lege oppsøkes snarest.. Vil ikke si det er noe farlig, men igjen er det vel alltids best å være på den sikre siden:-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Tror jeg bestiller en legetime siden det er så plagsomt.

Er bare å hoppe i det først som sist... ;)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...