Gå til innhold

Netflix vs. Viaplay


rockering

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Netflix en stund nå, og vært ganske fornøyd med dette. De har god oversikt på siden, og veldig god kvalitet på filmene. Men de har veldig gamle filmer, og kommer sjeldent noe nytt. Lite utvalg, og har sett mye av det som jeg er interessert i å se på.

Har også sjekket Viaplay, det virker jo som er noe av det samme som Netflix. Men noen som har prøvd begge deler, eller prøvd Viaplay og har noen erfaringer her? Syns jeg leste noe om at mange filmene må du leie og dermed betale enda mer enn månedssummen? Gjelder dette alle nye filmer?

Noen erfaringer her som kan gjøre meg litt klokere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viaplay er vel en løsning for å kunne få tilgang på alt som tv3 sender av serier og egenproduesrte programmer. Ikke filmer - som du vel må leie slik du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay er vel en løsning for å kunne få tilgang på alt som tv3 sender av serier og egenproduesrte programmer. Ikke filmer - som du vel må leie slik du nevner.

Tror du tenker på tv3play.no

Anonym poster: f33ae056a96c8aee78cff38aa147f3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å skrive viasat sine kanaler - tv3play.no har langt ifra alt tv3 sender også siden de ikke har den type rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay skal vel ha like mye innhold som netflix. Om ikke mer. Prisen ligger også på det samme, så vidt jeg kan se. (TV + Film)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en "guide til strømmetjenester" fra abcnyheter hvor det står litt om de forskjellige strømmetjenestene sett opp mot hverandre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viaplay skal vel ha like mye innhold som netflix. Om ikke mer. Prisen ligger også på det samme, så vidt jeg kan se. (TV + Film)

Her er alt innholdet man finner på viaplay:

http://viaplay.no/tv/alphabetical

Som man ser er det mange mange ganger mer innhold på netflix - mens viaplay har flere av de nyere seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har ikke satt meg skikkelig inn i det, kjørte britisk netflix en stund, men syntes utvalget var ganske elendig. Det som gjør at viaplay kommer til å vinne min gunst, dersom jeg i det hele tatt gidder strømmetjenester, er at de jobber med gjøre tilgjengelig innhold offline. Da er det i det minste sånn halvveis brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har ikke satt meg skikkelig inn i det, kjørte britisk netflix en stund, men syntes utvalget var ganske elendig. Det som gjør at viaplay kommer til å vinne min gunst, dersom jeg i det hele tatt gidder strømmetjenester, er at de jobber med gjøre tilgjengelig innhold offline. Da er det i det minste sånn halvveis brukbart.

Halvveis brukbart? Du få ikke tilgang til mer innhold selv om du får offlinemodus, så jeg ser ikke helt hvordan en strømmetjeneste kan bli mer brukbar av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det som allerede er der blir brukbart offline. Jeg snakker egentlig om konseptet, ikke innholdet. Selv om det er dårlig utvalg så blir tjenesten i seg selv mer brukbar av at det kan brukes offline. Det er ikke akkurat strømmevennlige forhold på toget over fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det som allerede er der blir brukbart offline. Jeg snakker egentlig om konseptet, ikke innholdet. Selv om det er dårlig utvalg så blir tjenesten i seg selv mer brukbar av at det kan brukes offline. Det er ikke akkurat strømmevennlige forhold på toget over fjellet.

Da er jeg på samme side som deg, og kan si meg enig i at en offlinefunksjon ville vært nyttig i tilfeller uten dekning. Men nå skal det også sies at jeg har strømmet tv-serier med 3g-tilkobling bl.a. på Hovden og Brokke uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...