moden mann Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Jeg er gift med en flott kvinne i førti årene, men jeg er frustrert pga. lite engasjement hos henne. Vi har vært sammen i over 20 år. I de første årene var jeg en liten eventyrer både på jobb og privat. Jeg tok spennende seksuelle initiativer (feks. tantra massage for par) og andre ting som vi begge ofte hadde glede av. Men "dagen etter" var våre reaksjoner svært forskjellige. Jeg tenkte gjennom hva vi hadde gjort, droppet det som ikke begge tydelig satte pris på og tok vare på de positive opplevelsene. Min kone avviste alt som hadde foregått og sa hun kun hadde stilt opp for min skyld. Jeg har snakket om min frustrasjon med venner og de fleste har rådet meg til å slutte med "eventyr og spenning ". De mener jo "tryggere" min kone vil føle seg, jo bedre vil vi få det ikke minst seksuelt. Vi liker å reise og jeg har ofte benyttet anledningen til å ta seksuelle initiativ når vi er borte fra hverdagen. For et par år siden fortalte min kone at hun opplevde det som "risikabelt" og reise bort sammen med meg, pga. mine seksuelle initiativ. Jeg lovet henne da å slutte med mine påfunn. Men jeg opplever ingen forandring. Min kone er lite engasjert. Jeg er tydelig og hun vet hva jeg liker, men hun anstrenger seg svært sjelden for min skyld. Jeg opplever dette som veldig frustrerende. Det er en negativ situasjon som oppleves som urettferdig og ødeleggende for mitt selvbilde.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Dere er ulike som olje og vann Jeg hadde også blitt frustrert ! Har ingen gode råd. Du kan jo spørre om det er greit at du går annet sted for å stille behovene dine. Anonym poster: 8d75491c702a111a28c0d35ea98e5081 1
moden mann Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2012 Dere er ulike som olje og vann Jeg hadde også blitt frustrert ! Har ingen gode råd. Du kan jo spørre om det er greit at du går annet sted for å stille behovene dine. Anonym poster: 8d75491c702a111a28c0d35ea98e5081 Ja, på det seksuelle området er vi svært ulike, men jeg har liten lyst på sex uten henne.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Har hun alltid vært slik? kan rett og slett hende at dere bare har forskjellig behov for sex og nærhet? Og det føles nok like vondt for henne som det gjør for deg. For din del fordi du ikke får dekt ditt behov,og for hennes del fordi hun ikke føler hun strekker til. Er det noe som har kommet over tid? Er hun deprimert? Hvordan er kostholdet? Hsr dere barn? Jobber hun(trives hun i jobben?) Det kan være en haug med grunner til at ting er som de er.Hvis det ikke hjelper å snakke med hverandre,så kanskje dere trenger hjelp fra en rådgiver utenfra? Anonym poster: 06c702e0f04ba9774328599e548b10f0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 Har hun alltid vært slik? kan rett og slett hende at dere bare har forskjellig behov for sex og nærhet? Og det føles nok like vondt for henne som det gjør for deg. For din del fordi du ikke får dekt ditt behov,og for hennes del fordi hun ikke føler hun strekker til. Er det noe som har kommet over tid? Er hun deprimert? Hvordan er kostholdet? Hsr dere barn? Jobber hun(trives hun i jobben?) Det kan være en haug med grunner til at ting er som de er.Hvis det ikke hjelper å snakke med hverandre,så kanskje dere trenger hjelp fra en rådgiver utenfra? Anonym poster: 06c702e0f04ba9774328599e548b10f0 Tror også det hadde vert nyttig å be profesjonelle om hjelp. Anonym poster: 8d75491c702a111a28c0d35ea98e5081
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Vel, hvis hun totalt ignorerer dine fremstøt på å snakke om noe som er et tilsynelatende stort problem for deg så er hun vel neppe den O store kjærlighet....? Endret 16. desember 2012 av Amazing Cunt Wig
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Vel, hvis hun totalt ignorerer dine fremstøt på å snakke om noe som er et tilsynelatende stort problem for deg så er hun vel neppe den O store kjærlighet....? Det kan hun vel være,det kan hende hun sliter med noe inni seg selv bare? Til ts : Hvordan er forholdet ellers? Tar du vare på deg selv?(kosthold,hygiene,egenpleie osv?) Tar hun vare på seg selv?(det samme som over) Fokuserer du mye på sex?Det kan fort bli en ond sirkel der hun føler sexpress og dermed forsvinner lysten hennes mer og mer.Mens du som har høyere sexlyst(høres det ut som)blir mer og mer frustrert pga sexmangelen. Anonym poster: 06c702e0f04ba9774328599e548b10f0 1
Gjest *Maja* Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 Hva type sex er det prat om egentlig?
moden mann Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2012 Det kan hun vel være,det kan hende hun sliter med noe inni seg selv bare? Til ts : Hvordan er forholdet ellers? Tar du vare på deg selv?(kosthold,hygiene,egenpleie osv?) Tar hun vare på seg selv?(det samme som over) Fokuserer du mye på sex?Det kan fort bli en ond sirkel der hun føler sexpress og dermed forsvinner lysten hennes mer og mer.Mens du som har høyere sexlyst(høres det ut som)blir mer og mer frustrert pga sexmangelen. Anonym poster: 06c702e0f04ba9774328599e548b10f0 Vårt samliv er vel som et godt partnerskap. Vi krangler lite og liker å være sammen. Jeg tar godt vare på meg selv på alle ,måter, og det gjør også min kone. jeg har fokusert mindre å mindre på sex de siste tre fie årne og det ser ut til å passe mi kone bra. Jo mindre jeg tar det opp jo minde behøver hun å tenke på og det passer henne helt fint.
moden mann Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2012 Hva type sex er det prat om egentlig? det kan være en uvanlige setting for sex, f.eks litt intimitet på en restuarant eller en kino. Eller det kan dreie seg om rollespill,eller sensual massage eller litt voyeyr . jeg vil at vi begge skal oppleve erotikk og spenning sammen, isteden for at jeg skal søke disse interessene alene.
moden mann Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2012 Vel, hvis hun totalt ignorerer dine fremstøt på å snakke om noe som er et tilsynelatende stort problem for deg så er hun vel neppe den O store kjærlighet....? min kone avviser meg ikke, men hun viser så liten interesse for mine fremstøt at det nesten føles som en avvisning. Og når jeg føler at det ikke betyr en dam shit for min kone, har jeg ingen lyst til å gjenomføre det..
Gjest brutal mann Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 Imponert over at du har giddet å holde ut så lenge.
seaworld Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 Ta opp med henne at dette er et så stort problem for deg at du er villig til å gjøre det som trengs for å få det bedre mellom dere. I og med at dere reiser sammen, tilbringer dere jo tydeligvis en del tid sammen så dere burde jo ha mulighet til å ta tak i problemene og jobbe med dem. Parterapi, kanskje? Det kan jo hende du må gi fra deg litt av dine eventyr i senga, men hvis hun i det hele tatt er åpen for en forandring, bør hun jo i hvert fall være villig til å prøve å møtes på halvveien og inngå en løsning som kan fungere for dere begge. Hvis ikke, begynner kanskje gløden å gå litt ut av forholdet...? Da må du jo vurdere om dette er et problem som blir såpass stort for deg at du heller ville vært alene.. Vanskelig og komplisert situasjon, men her må du nesten bare prøve å gjøre det du føler du trenger for din egen del. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå