AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Hei! Jeg har vært innlagt på sykehus med mistanke om betennelse i magen. Min crp er helt fin, og jeg har hatt 37,7 grader på det høyeste. Jeg har veldig vondt i magen rundt navlen og over. De har funnet hovne lymfekjertler i magen. Har ikke vært forkjølet på lenge. Det jeg lurer på er om det er mulig å ha betennelse uten crp? Har lest det, men er ikke sikker. Har heller ikke matlyst, spiser lite, har gått ned fra 57 til 55 kilo på en uke og er kvalm. Takk på forhånd! Anonym poster: 1a8f61701c8d16d08436f89d599a73ce
xalo Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Dette kan humanmedisinerne på sykehuset bedre enn de fleste på KG, men generellt sett finnes det mange agens som kan forårsake sykdom uten feber og uten å sette igang en akuttfasereaksjonen. CRP er et akuttfaseprotein produsert i leveren som del av en betennelsesrespons. Det kan godt være at du har en eller annen reaksjon på et agens uten å ha forhøyet CRP, men det er kul umulig å skulle si hva det er du er rammet av.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har ofte UVI eller lungeinfeksjoner uten utslag på CRP, så jeg vil tro det kan fungere slik i magen også.
SmallTalk Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Ved bakterielle infeksjoner skal vanligvis CRP stige. Ved virusinfeksjoner så stiger derimot ikke CRP, men da skal leukocyttene stige litt. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Ved bakterielle infeksjoner skal vanligvis CRP stige. Ved virusinfeksjoner så stiger derimot ikke CRP, men da skal leukocyttene stige litt. Dette er feil! Det mest typiske ved virusinfeksjoner er at leukocyttallet faller litt, selv om lett øket leukocyttall også kan ses (spesielt helt i starten av sykdommen). CRP stiger som regel litt også ved virusinfeksjoner, men i gjennomsnitt klart mer ved bakterielle infeksjoner. Dersom en bakteriell infeksjon er lett og svært begrenset i omfang (ex bakterielle mindre sårinfeksjoner eller neglerotbetennelse, eller ved blærekatarr som du nevner), trenger verken temperatur, CRP eller leukocyttall være påvirket.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Hei! Jeg har vært innlagt på sykehus med mistanke om betennelse i magen. Min crp er helt fin, og jeg har hatt 37,7 grader på det høyeste. Jeg har veldig vondt i magen rundt navlen og over. De har funnet hovne lymfekjertler i magen. Har ikke vært forkjølet på lenge. Det jeg lurer på er om det er mulig å ha betennelse uten crp? Har lest det, men er ikke sikker. Har heller ikke matlyst, spiser lite, har gått ned fra 57 til 55 kilo på en uke og er kvalm. Takk på forhånd! Anonym poster: 1a8f61701c8d16d08436f89d599a73ce Har selv vært innlagt på sykehus med magesmerter, svært høyt antall leukocytter i blodet, men ingen feber. Begynte med smerter rundt og i navel over lengre tid. Ble så akutte smerter og innleggelse. Var eggstokkcyster i mitt tilfelle. Det de er meste på vakt mot på sykehuset er jo blindtarmen. Få alt av undersøkelser du kan få når du kjenner at noe er galt i kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå