Gå til innhold

Forlovelsesring - hvilken hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er så heldig at jeg har fikk være med min kjære å plukke ut en fantastisk forlovelsesring i hvitt gull med 0,5 ct diamant.. Vi skal gifte oss neste sommer <3 Mannen vil at jeg skal bære diamantringen mens han ikke skal ha noen forlovelsesring. Vi skal ha like, enkle og tradisjonelle gifteringer til bryllupet.

Funderer litt på hvilken hånd jeg skal bære diamantringen på og håper noen kan komme med fordeler og ulemper med høyre og venstre hånd.

Tenker på en måte at det er greit å ha den på høyre hånd fordi høyre er tradisjon og at jeg kan flytte den over på venstre og ha gifteringen på høyre når vi gifter oss. Men jeg tenker også at det er greit å ha den på venstre hånd fordi den blir minst slitt der.

På forhånd takk for innspill :)

Anonym poster: d485bbddba583fa722ff87f4e4b90a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har min enstens diamantring på høyre, sammen med gifteringen. Men de ble kjøpt som sett. I og med at venstre finger er litt mindre måtte jeg velge hvilken finger den skulle tilpasses i utgangspunktet.

Med tanke på slitasje blir ringer omtrent like slitt på begge hender hos meg. Vi får pusset opp ringene omtrent annenhvert år.

Skrevet

Tror jeg ville satset på venstre.. Både fordi den kanskje blir litt mindre slitt der (selv om det sikkert er minimalt uansett) og fordi jeg ikke liker tanken på å "tørke meg i ræva" med ringen på fingeren :P Du sier jo uansett at du vil ha den på venstre etterhvert...

Anonym poster: d485bbddba583fa722ff87f4e4b90a7a

Gjest GetOverIt
Skrevet

Jeg har den på høyre, kommer til å beholde samme ring etter bryllupet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...