Gå til innhold

Konstant vondt i brystet i 3 dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt konstant vondt i brystet nå, eller ubehag liksom i 3 dager nå. Ingen tar meg alvorlig, men er det farlig? Det er ikke borte i 1 sekund engang. Noen ganger kan det plutselig bli ganske ille så jeg må holde der eller legge meg ned. Og det verste er at det går ut i armen min (venstre side) og det er ekkelt og ubehagelig. Jeg er bare 15 år (16 i januar) så det er vel lite sannsynlig at det er hjertesykdom eller noe eller? Det er i hvert fall der hjertet er, så blir jo redd samtidlig. Det er ikke angst altså, prøver jo å ikke tenke på det men det forsvinner ALDRI. Det gjør slik at jeg ikke har lyst til å gjøre vanlige ting, ingenting er morsomt. Det er bare ubehagelig, og ingen bryr seg. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til legen! Eller hvis det er virkelig ille, legevakten!

Skrevet

er det så alvorlig? blir redd

Skrevet

Hei.

Det kan være lurt å komme seg til lege, ettersom dette tydelig plager deg. Det er lite sannsynlig at det skal være noe galt med hjertet, med mindre du er svært overvektig, eller har hatt høyt blodtrykk, osv. (Det kan være mange årsaker).

Men er smerten der hele tiden, eller kommer den f.eks. ved fysisk aktivitet? Har du vondt i nakken, og blir uvel?

Jeg har også smerter i brystet, og har vært til lege med det - men han sier at det er muskelsmerter. (Det kan bla. forverre seg når man sitter/ligger, og er vanlig blant unge).

- God bedring :)

Skrevet

Kan være at du har strekt noe. Jeg er veldig mye anspent og strekker ofte ting her og der. Har også plagdes med stikking i brystet som forgreiner seg ut i armen, men det er bare musklene.

Uansett burde du kontakte lege for å få det sjekket :) Lykke til! :blomst:

Anonym poster: 0d8aed07c6ec562bc699fb77df025c36

Skrevet

Hei.

Det kan være lurt å komme seg til lege, ettersom dette tydelig plager deg. Det er lite sannsynlig at det skal være noe galt med hjertet, med mindre du er svært overvektig, eller har hatt høyt blodtrykk, osv. (Det kan være mange årsaker).

Men er smerten der hele tiden, eller kommer den f.eks. ved fysisk aktivitet? Har du vondt i nakken, og blir uvel?

Jeg har også smerter i brystet, og har vært til lege med det - men han sier at det er muskelsmerter. (Det kan bla. forverre seg når man sitter/ligger, og er vanlig blant unge).

- God bedring :)

Ja den er der hele tiden, men kan få ekstra vondt hvis jeg f.eks strekker ut armen, men ikke alltid.

Skrevet

Ja den er der hele tiden, men kan få ekstra vondt hvis jeg f.eks strekker ut armen, men ikke alltid.

Føles som at det er noe som presser der og det føles tungt liksom. Det forsvinner aldri.

Skrevet

Føles som at det er noe som presser der og det føles tungt liksom. Det forsvinner aldri.

Hei.

Hm.. for meg høres det ut som om det kan være noe galt med musklene. Spesielt siden du sier at det gjør vondt når du strekker armen. Du er såpass ung, at det omtrent er umulig for deg å få hjerteinfarkt.

Hadde det vært noe galt med hjertet, hadde du nok følt deg kvalm, svettet - og det hadde nok kommet mer brått på, og gitt seg etter en stund. (Dette avhenger selvfølgelig av ulike faktorer).

Jeg jobber innen helse, MEN jeg er ingen lege. Så du bør bestille deg en legetime, for en sjekk - slik at du kan få dette ut av verden. :)

Skrevet (endret)

Hei.

Hm.. for meg høres det ut som om det kan være noe galt med musklene. Spesielt siden du sier at det gjør vondt når du strekker armen. Du er såpass ung, at det omtrent er umulig for deg å få hjerteinfarkt.

Hadde det vært noe galt med hjertet, hadde du nok følt deg kvalm, svettet - og det hadde nok kommet mer brått på, og gitt seg etter en stund. (Dette avhenger selvfølgelig av ulike faktorer).

Jeg jobber innen helse, MEN jeg er ingen lege. Så du bør bestille deg en legetime, for en sjekk - slik at du kan få dette ut av verden. :)

Tusen takk for svar. Skal til legen på mandag, håper det går bra at jeg venter så lenge...

har forresten vondt nedover hele armen og på venstre siden av ryggen. Har skjev rygg (skoliose) kanskje det er derfor? :S

Endret av xkittymaria
Skrevet

:hug: har du skoliose kan det fort være at muskel/skjelett i nakke/skuldre påvirkes også. Jeg hadde smerter i en arm som egentlig kom av nerver i klem fra nakken, men det var armen jeg kjente jeg hadde vondt i.

Men de sjekka hjertet også dengang. For kvinner har gjerne atypiske symptomer på på hjerteproblem, så det ble sjekka for å være på den sikre siden.

Anonym poster: 92b983524e6407c81bf1f54c786ab541

Skrevet

Med mindre du har en medfødt hjerteproblematikk så er det lite sannsynlig at du, i en alder av 15, har angina eller et infarkt, så mest sannsynlig er det muskulært. Nå er ikke jeg lege da, men sånt er veldig sjeldent på din alder.

For å berolige deg så kunne du ha hørt med legen om å få ta en døgn EKG, da får du montert på deg et måleinstrument som registrerer hjertet ditt.

Tror du og kan be legen din om henvisning til fysio, evt du kan oppsøke kiropraktor (mange låsninger i ryggen gir smerter i bryst og arm), evt en manualterapaut.

I tillegg så vil bekymringer for om det er noe fysisk påvirke smertene..

Skrevet

Altså selv om mastitt(betennelse i brystet) er absolutt vanligst hos voksne kvinner med melkeproduksjon, kan også yngre kvinner få det, men jeg ville sjekket det ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...