Gå til innhold

min sønn sin STINKENDE venn!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Trenger noen råd fra dere...min sønn er blitt veldig god venn med en i nabolaget ,han kommer fra afrika...er en snill og grei gutt,MEN problemet er at han stinker såå sinnsykt..når de er hjemme hos oss,må jeg lufte ut rommet han har vært i,for det er så forferdelig...Når det er helg og skolefri,vil de gjerne at han skal overnatte hos oss,men eg holder ikke ut den lukten hans..tror det er svette-lukt,selv om han bare er 8 år..

Men hva kan jeg gjøre da?Kan jo heller ikke fortelle det til min sønn..

Noen som har noen tips til meg...slik at de kan fortsette å være venner,å ha det kjekt hjemme hos oss også..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror neppe det er noe du kan gjøre med hvordan din sønns venner lukter..

Gjest Myumi
Skrevet

Det er ikke krydder eller hvitløk det lukter da? Uansett tror jeg det er lite du kan gjøre selv om det er synd. Barn som lukter er yndede mobbeofre på skolen.

Skrevet

Det lukter kanskje annerledes av huden hans fordi de spiser mer krydret mat??

Har hørt at bl.a asiatere synes at vi lukter surt, fordi vi drikker melk...Vi kjenner det ikke selv fordi vi er så vant til det.

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Uff, jeg kjenner igjen lukten.

Vi hadde noen naboer som fra Pakistan. Det luktet helt forferdelig i hele nabolaget pga av den familien. Alle snakket om det, og det var skikkelig ubehagelig hele greia.

Hva om du for eks prøver å få de til å dusje eller noe når han skal overnatte?

Si til sønnen din at "nå må du dusje" og da kan kameraten hans også dusje, siden de først er i gang??

:-?

Skrevet

Er det pga. maten - er det ikke noe å gjøre med... annet enn å innse at vi lukter forskjellig - på grunn av maten vi spiser (og vi lukter nok ikke så godt vi heller for uvante neser) - men er det svettelukt er det noe annet...

Hva med å starte overnattingen med en tur i svømmehall... ikke noe er som en times bløtlegging i klor for å fjerne gammel svettelukt...

(og så blir de så deilige å slitne og rolige av det...)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg treffer veldig mange ulike mennesker når jeg er på jobb (deltidsjobb i butikk).

Jeg har lagt merke til at en del av de "etnisk afrikanske" menneskene, faktisk de yngste når jeg tenker meg om, lukter litt annerledes enn det som er "vanlig". Lukten minner litt om røkelse synes jeg, og den er ikke dårlig i det hele tatt, faktisk er det en ganske hyggelig lukt.

Dersom denne gutten lukter skikkelig dårlig (da forutsetter jeg at du er vant til lukter som hvitløk o.l. og ikke reagerer på dette), så tror jeg ikke det bare kommer av maten, da trenger han sikkert en dusj. Synes forslaget om svømmehall var genialt!

Mennesker med andre matvaner lukter ofte fremmed, men ikke dårlig når man blir vant til det.

De som lukter dårlig er udusjede, røykende og øldrikkende "etniske nordmenn"...

• Nyttig 1
  • 18 år senere...
Skrevet
Gjest Anonymous skrev (På 9.3.2004 den 20.58):

Hei

Trenger noen råd fra dere...min sønn er blitt veldig god venn med en i nabolaget ,han kommer fra afrika...er en snill og grei gutt,MEN problemet er at han stinker såå sinnsykt..når de er hjemme hos oss,må jeg lufte ut rommet han har vært i,for det er så forferdelig...Når det er helg og skolefri,vil de gjerne at han skal overnatte hos oss,men eg holder ikke ut den lukten hans..tror det er svette-lukt,selv om han bare er 8 år..

Men hva kan jeg gjøre da?Kan jo heller ikke fortelle det til min sønn..

Noen som har noen tips til meg...slik at de kan fortsette å være venner,å ha det kjekt hjemme hos oss også..?

Det er i hvert fall noe som stinker av dette innlegget. Og det er rasisme.

Anonymkode: beb3c...d76

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må alltid være noen som roper rasisme... Det er kjent at enkelte som kommer utenlands fra kan lukte litt spesielt for våre neser på grunn av maten de spiser. Ingenting rasistisk med dette. 

Anonymkode: 8812b...f54

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du, jeg lurer på et par ting.

- Hvordan fant du denne 18 år gamle tråden? Lette du spesifikt etter en eldgammel tråd? Søkte du på noe i google og denen tråden kom opp? Hva søkte du på?

- Merket du ikke at tråden var 18 år gammel? Hvordan er det mulig?

Anonymkode: f8dea...52e

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff, må dra det kortet ja. Sånn forsto ikke jeg det! Sjenerende lukt er jævli uansett etnisitet

Anonymkode: dc560...72f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🤯🙄

Skrevet

tråden er 18 år gammel.. Jøss må være ny rekord eller ? Eller er jeg enig: mye grums og slam her gitt.

Anonymkode: 40bc7...602

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Huff, må dra det kortet ja. Sånn forsto ikke jeg det! Sjenerende lukt er jævli uansett etnisitet

Anonymkode: dc560...72f

jo men hvorfor skrive etnisitet i Hi ?

Kunne stått: Gutt har kompis som stinker, hva gjør jeg ?

Anonymkode: 40bc7...602

Skrevet

Dette var eldgammelt, men spennede tema forsåvidt 😄 Merker det veldig godt når jeg åpner døra på soverommet til fjortenåringen. Har vi spist mat med mye hvitløk eller annet krydder så stinker det der inne, sånn ordentlig slår i mot oss.  Ikke veldig stort rom og det luftes selvsagt bare når jeg tar grep selv, ikke noe tenåringsgutten tar initiativ til. 

Så uansett hudfarge og opprinnelsesland så stinker vi nok av det vi spiser, uten å kjenne det selv. Men krydret mat er altfor digg til at jeg bryr meg. 

Anonymkode: 9069a...9e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det som stinker er mugg og jordslag. Denne tråden har ligget i kjelleren i 18 år. 

Anonymkode: 6cb61...7f4

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har nok en dårlig humor til tider. Men jeg syns det er noe komisk over det, når folk drar frem nesten tyve år gamle tråder😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette var eldgammelt, men spennede tema forsåvidt 😄 Merker det veldig godt når jeg åpner døra på soverommet til fjortenåringen. Har vi spist mat med mye hvitløk eller annet krydder så stinker det der inne, sånn ordentlig slår i mot oss.  Ikke veldig stort rom og det luftes selvsagt bare når jeg tar grep selv, ikke noe tenåringsgutten tar initiativ til. 

Så uansett hudfarge og opprinnelsesland så stinker vi nok av det vi spiser, uten å kjenne det selv. Men krydret mat er altfor digg til at jeg bryr meg. 

Anonymkode: 9069a...9e4

Hva, lufter han ikke om natta slik som alle andre skikkelige folk? 

Anonymkode: 83f53...72d

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 83f53...72d

Skrevet

Tviler på at ts her har samme problemet lengre da denne sønnen og vennen hans ble voksne for lengst🥴

Anonymkode: f9c52...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...