Gå til innhold

Trenger jeg profesjonell hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker julen - men etter flere år med omgangssyke fra rundt 20. desember og til godt over julaften før alle i familien har hatt runden, er noe ødelagt. Dette er høysesong for spying, og all min juleglede blir overskygget av angsten for at ungene, eller jeg som jobber med barn, skal dra smitten hjem. Ellers i året er jeg rolig i forhold til dette, men jeg er så livredd for å få ødelagt jula. Nå tenker jeg ikke først og fremst på meg selv, men det er så en kan gråte når ungene blir liggende å kaste opp på julaften. Jeg tenker på dette hele tiden, føler meg ofte kvalm og uvel - det er nok at jeg hører om noen som har det, så blir jeg urolig i magen. Jeg leser mye om omgangssyke på nettet, og er ganske sykelig opptatt av det, føler jeg selv. Prøver å si til meg selv at det fins verre ting, at dette tross alt er noe som går over og at vi ellers har mye å være takknemlige for. Likevel blir jeg altså gående i en evig angst hele desember. Trenger jeg hjelp for å takle dette? Er det noe jeg selv kan gjøre for å få tankene inn på et annet spor? Lider jeg av en form for emetofobi?

Anonym poster: d7575e46cde78709ec26a27da37581bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det går nok fint skal du se. Tror nok den "syken" du lider av ligger i topplokket. God jul! :-)

• Liker 1
Skrevet

Etter ett par julefeiringer uten at alle spyr så går nok angsten over =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...