Gjest Kv84 Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Som overskriften sier blør jeg nå på andre dag en uke før jeg skal ha menstruasjon. Jeg føler meg tung i kroppen, er sliten. Sitter omtrent hele dagen på kontorstol eller i sofaen hjemme, orker ikke annet. Jeg har menstruasjonssyklus på 28 dager noen vet 1 dag før eller 1 dag etter jeg får mensen igjen. Er det vanlig å gå til legen når jeg blør 1 uke før tiden? Eller skal jeg bare la det være da jeg regner med at sykluser er tilbake igjen neste gang jeg skal ha mensen?
Minya Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 Har du vært syk, stresset eller hatt litt for mye å tenke på den siste tiden, kan det være årsaken til at syklusen kommer litt i ulage. Det er ikke unormalt om du blør en uke for tidlig eller en uke for seint når du ikke går på hormonprevensjon, særlig når kroppen er utsatt for stress av ett eller annet slag. Det kan også hende at kroppen har "bestemt seg for" å bytte syklus, det skjer oftest om det bor flere jenter sammen. Alle jentene vil da justere seg etter den som har høyest testosteron-nivå om de ikke bruker hormonprevensjon. (Seks jenter på ett hus på folkehøgskole, alle unntatt én, justerte seg etter meg. Jeg og hun ene gikk på p-piller og hun hadde en helt annen syklus enn meg. Internatlederen passet på å unngå vårt hus den mandagen vi fikk mensen )
pfa1987 Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Er det første gang det skjer for deg? Hvis ikke, og du ikke bor sammen med andre jenter, bør du kanskje sjekke det opp...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå