Gå til innhold

Sjansen for at hun kan bli gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt sex med ei dame på 40 år et par ganger, hver gang har vi brukt kondom. Men hun har gitt uttrykk for at hun gjerne vil at vi ikke skal bruke kondom. Det jeg lurte på er hvor stor er sjansen for at hun blir gravid? Er ikke den veldig lav når man er 40 år? Hun sier hun kommer til å bruke p-piller, men jeg lurer allikevel, ble litt nysgjerrig på det xD

Jeg er selv 25 år.

Anonym poster: 09f2c3a4ac67b49fc8a9f69c48f9384f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æsj

Anonym poster: 63afdd53456fa2d36d4375c4e2cc8287

Skrevet

æsj

Anonym poster: 63afdd53456fa2d36d4375c4e2cc8287

Det var da et fryktelig konstruktivt svar på det TS spør om.

Hun kan bli gravid på lik linje med alle andre kvinner TS. Hvor stor sannsynligheten er kommer jo ann på ulike faktorer som fertilitet, kroppens mulighet til å bære frem et barn, etc. Det du egentlig burde spørre deg selv om er om du er klar for å ta konsekvensene av å ha ubeskyttet sex? Har du sex uten å bruke kondom må du være klar over at det kan få konsekvenser, som barn og sykdommer. Du tar og et valg når dere dropper kondom. Utover det, kos deg:)

• Liker 2
Skrevet

Om begge tester seg og ikke har ubeskyttet sex med andre ser jeg ikke noen grunn til at dere ikke skulle kunne ha sex uten kondom. Det er ikke noe problem å bli gravid når du er 40.

Det virker som om du er usikker på motivet hennes. En enkel måte å finne ut om hun vil ha barn på er om hun er mes kåt når hun har eggløsning eller når hun skal ha mensen. Damer som vil ha barn er mest kåt rundt eggløsning mens damer som ikke vil er mest kåt når de skal ha mensen.

Ikke ta dette som en vitenskapelig fakta, men mer som et erfaringsgrunnlag fra en som har vært rundt blokka noen ganger og kjenner sin egen kropp veldig godt.

Skrevet

Hvis hun bruker p-piller er sjansen liten. Om hun ikke bruker prevensjon må dere absolutt regne med hun kan bli gravid. Selv om fruktbarheten statistisk sett er en del lavere når man er 40, hjelper ikke statistikken dere så mye i praksis ;)

Anonym poster: 64c65f0783c28dc0f731d62a5a48e5e5

Skrevet

Om begge tester seg og ikke har ubeskyttet sex med andre ser jeg ikke noen grunn til at dere ikke skulle kunne ha sex uten kondom. Det er ikke noe problem å bli gravid når du er 40.

Det virker som om du er usikker på motivet hennes. En enkel måte å finne ut om hun vil ha barn på er om hun er mes kåt når hun har eggløsning eller når hun skal ha mensen. Damer som vil ha barn er mest kåt rundt eggløsning mens damer som ikke vil er mest kåt når de skal ha mensen.

Ikke ta dette som en vitenskapelig fakta, men mer som et erfaringsgrunnlag fra en som har vært rundt blokka noen ganger og kjenner sin egen kropp veldig godt.

:ler:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...