Gå til innhold

Kunsten å være objektiv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vil det så å være objektiv, spesielt når man er inne på et forum som dette? I hvor stor grad tror dere eller prøver dere å være objektiv når dere svarer på innlegg her inne?

Tror dere det er mer kjønnsbetinget f.eks å være objektiv? Og hvordan kan man bli det?

Ble litt vel mange spørsmål, men har merket meg et fenomen med folk som automatisk går til forsvar, hisser seg opp og leser ting de vil lese. Ble litt nysgjerrig på i hvor stor grad vi er bevisste på å være objektiv eller hvor rosa brilleglassene våre egentlig er...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være objektiv er lettest for de som er distanserte fra følelsene sine, noe jeg tør påstå at menn er i større grad enn kvinner, uten at dette trenger å manifesteres her på KG. Presist språk hjelper også.

Anonym poster: 6ea60928e579f29f7c1d4c194f184246

Skrevet

Det er vel nesten umulig å være 100 % objektiv, men jeg tenker det kan være viktig å klare å se og forstå begge sidene av en sak. Som AB sier, så tror jeg det handler litt om å klare å distansere seg litt fra saken følelsesmessig, uten at jeg tror det har så mye med kjønn å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...