AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Jeg sliter til vanlig med angst og nervøsitet, men den har egentlig blitt bedre. Før kunne jeg ha litt stikking i brystet, litt vondt i 5 min og derretter 1 min noen timer etterpå eller noe. Det var for det meste angst tror jeg. Men de siste dagene nå, har det blitt mye verre enn hva det var før. Det begynte en dag da jeg skulle på skolen (blir 16 år i januar) da fikk jeg litt stikkinger i brystet og trodde det var stress. Stikkingen forsvant etterhvert, men ubehaget satt i brystet hele dagen. Venstre bryst altså. Siden den dagen (tror det var fredagen) har jeg hatt ubehag i brystet ganske ofte. Noen ganger når jeg skal legge meg får jeg faktisk vondt bare når jeg ligger, og ikke når jeg sitter. Men det jeg egentlig er mest redd får da, er det at jeg har hatt ubehag i brystet i HELE dag også. Fra jeg sto opp nesten. Det er ikke sånn stikkende smerte som er helt forferdelig men det er utrolig ubehagelig å kjenne sånt press rundt brystet hele dagen. Det er mest på siden og over brystvorten + skulderen og nedover armen. Det er både pressende smerte i brystet og litt kribling nesten, nedover armen og det er ekkelt. Ingenting jeg gjør hjelper. Plutselig kan jeg kjenne det ekstra godt også, så det blir i hvert fall ikke noe bedre. Jeg har sagt det til pappa, men han sier bare ting som " det går over" og "du er hypokonder (er ikke det)", "du får for lite søvn" "legen har lyttet på hjertet ditt (en stund siden, før jeg fikk sånn her)" "det er bare angst (jeg FÅR JO angst av dette, har ikke vondt pga angst... får jeg har jo ikke angst hele dagen) masse sånt. ingen tar meg alvorlig vet ikke hva det er med meg, men synes i hvert fall det føles veldig ubehagelig, og det er jo tross alt nedover armen også. Bare på venstre siden. Er dette farlig, eller? Hva skal jeg gjøre? Og plis ikke skrem meg med noe Anonym poster: 2dd0d885560a3801f4fa86bf26782e05
pfa1987 Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Kan være flere forklaringer. Muskelsmerter, ribb-bensbrudd, sure oppstøt? Du burde kanske spurt en lege, men tviler på at det er noe med hjerte, det er du for ung til.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Kan være flere forklaringer. Muskelsmerter, ribb-bensbrudd, sure oppstøt? Du burde kanske spurt en lege, men tviler på at det er noe med hjerte, det er du for ung til. Alexander Dale Oen var ikke gammel han heller. Anonym poster: 3d8216d688467fe74d4146086960f7e7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Lege. Nå. Og det tror jeg egentlig du vet selv også Anonym poster: 9cccf5a5bbc54245ab917cdcbba372f8
Cersei Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Man skal aldri si; det er du for ung til. Men det er minst sannsynlig at dette er kardio-relatert. Det er som oftest muskelsmerter som er årsaken til "brystsmerter" hos unge. Stikkende smerter som gjør vondest på innpust. De varer dog som regel ikke over et døgn. Dyspesi - kan føre til sure oppstøt som kan forankre seg som mage/brystsmerter. Dersom du er nervøs og usikker - oppsøk lege. Det er noe alle vil anbefale deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå