Gå til innhold

Veronica W venter på lille skatten i magen <3


Veronica W

Anbefalte innlegg

Tenkte lage en liten dagbok om graviditeten fremover :)

Før spiren satt hadde vi prøvd i 11 måneder.. Jeg hadde korte lutealfaser, men legen mente ikke dette var et problem. Den måneden spiren satt forsøkte jeg akupunktur, og diverse urter :) Akupunktøren fant flere punkter som var anspente og som kunne være grunnen til at vi ikke fikk det til.. om det virkelig virket eller ikke, jeg vet faktisk ikke, men spiren satt første måned med alternative forsøk :)

Idag er jeg 14+2 :)

Graviditeten hittil har vært grei.. slet med kvalme fra uke 7 til uke 12, og jobber redusert. Nå har kalmen gitt seg, men jeg er rimelig redusert på kveldene etter arbeidstid. Det blir vel bedre snart!

Vi var å så lillegull på UL i uke 8 grunnet en blødning. Der fikk vi se et bankende hjerte, og bittesmå armer og ben som rørte såvidt på seg. Det var helt herlig <3

Legen forsøkte finne hjertelyden i uke 13, men det klarte vi ikke. Så nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet frem til ultralyden 10.januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag kom frokosten opp igjen.. skjer ikke ofte nå lenger, men ca en gang i uken.. vet ikke hva som forårsaker det nå, kan hende jeg spiste for fort, eller raskt etter jeg sto opp!

I helgen skal vi til Gøteborg med foreldrene mine, og svigerforeldrene. Få litt julestemning, spise god mat og kose oss. Jeg gleder meg. Trenger en avkobling med mannen nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16 :) Herlig når en ny uke, og ny "periode" starter.. sluker alt av stoff jeg kommer over. Det er så spennende!

Brystene er i forandring om dagen. Om jeg pirker borti med neglen så kan jeg pirke bort biter av den. Det virker som den deler seg i mange, mange små deler og er veldig tørre og såre. Er dette helt vanlig i graviditeten? Jeg klarer ikke helt forklare hva som skjer, for jeg forstår det ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 18.. Nå venter jeg spent på ultralyden torsdag neste uke. Vi vil begge vite kjønnet, jeg håper på en liten jente, men tror det er en gutt der inne :) Vi får se..!

Prøver febrilsk å kjenne etter liv der inne om dagen.. innbiller meg at jeg kjente noe igår, men det er vanskelig å vite om det kun er magen som lager boble-lyder, eller om det er lille nurket.

Ellers driver vi å ser på ny bil. Den vi har har gått langt, og tidspunktet er inne for å bytte den ut nå. Men det er mye penger, og man blir vel aldri sikker når det gjelder bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Igår var vi på ultralyd, og fikk se en frisk liten gutt. Jordmora var ikke i tvil om at det var en liten gutt som gjemte seg i magen <3 Det var så deilig å se at alt var som det skulle. Terminen ble flyttet noen dager tidligere, så nå er ny termin 9.juni, og jeg er plutselig 19+1 idag. Tenk, snart halvveis :)

Ellers tror jeg at jeg har begynt å kjenne liv innimellom, men jeg er ikke sikker. Morkaka lå visst redd foran babyen, og fungerte som en liten støtdemper.

Kjøpte de første klærne igår med litt guttefarger på <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...