idalida Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Hei! Jeg er ei 20 år gammel jente som jobber i barnehage. Jeg skulle ha mens tidlig i går, men det kom aldri. Jeg ble samme dag (i går) smittet med omgangsyken og har kastet opp og hatt diare hvert 10 - 20 minutt. Kan mensen være utsatt pga. jeg er syk, eller bør jeg bli litt bekjymret for graviditet? Jeg har alltid hatt veldig punktlig mens! Takker for svar!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Det er vel ingen som vet nøyaktig på dagen når den kommer....? Tror du må smøre deg med litt tålmodighet Noen ganger så er den litt treig... Jeg ville nå priset meg lykkelig for å slippe å ha mensen samtidig som omgangssyken da Anonym poster: 3e76010e4e0116b17a12099ea6c22a9f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Ja, sykdom kan utsette mensen. All form for psykisk og fysisk stress kan gjøre det. Men altså, én dag? Det er da ingenting. Min mens varierer med +- 2-3 dager hver gang. Anonym poster: fdcb5a0cffbcee1b42dad9f90efedc10
pfa1987 Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Ja, både sykdom og stress kan utsette mens.
idalida Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2012 Takk for svar! Fikk mens første gang når jeg var 12 og har siden da alltid hatt mens 25 dager etter første forrige mens Derfor det var litt rart..
Minya Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Så mye stress som kroppen din har vært under de siste dagene er en ganske høy faktor for forsinket mens. Så jeg synes ikke det høres noe rart ut i det hele tatt om mensen din kommer i morgen eller om et par dager. Selv om du begynte å kaste opp og fikk diaré i går, har du sannsynligvis hatt bakteriene eller viruset i kroppen mye lenger. Mener at vanlig inkubasjonstid for omgangsyken er mellom tre og fem dager ()
idalida Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2012 Det var godt å høre, takk for svar jeg er nå 2 dager over ikm og ingen tegn på at det skal begynne. får bare smøre meg med tålmodighet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå