Gå til innhold

Trøtt og slapp hele tida

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er trøtt døgnet rundt og sover hele tida. Er helt tappet for energi og klarer nesten ingenting. Gjør ikke noe annet enn å gjespe. Er deprimert og går på antidepressiva, men har aldri hatt det så ille før. Og jeg er ikke underernært. Hva er det som skjer? Holder jeg på og går inn i en dypere depresjonsfase?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover du nok på natten?

Får du i deg alle vitaminer?

Er du i nok aktivitet daglig?

Ser du dagslys i løpet av dagen?

Får du frisk luft?

Går du på andre medisiner enn antidep.?

Dersom du ikke kan gjøre disse tingene bedre, ville jeg oppsøkt lege.

Anonym poster: 8d6138cefb71e83519e26bcb7bd15574

Skrevet

:hug:

Det blir helt umulig å svare på hva som skjer, det er på tide å oppsøke en lege. En ting å huske på at selv om en har en depresjon så kan en faktisk få andre sykdommer også. Selv om du ikke er underernært så kan en lett få vitaminmangel f.eks, d-vitamin som en får mest gjennom sollys.

Anonym poster: 3816aee82131995c59505f12a2d3c80d

Skrevet

Det kan være ulike årsaker til slike symptomer. Jeg ville kanskje forhørt meg med en lege...

Skrevet

Dra til legen å sjekk om du mangler vitaminer... Jeg blir helt kake om jeg har lite jern fks :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Gå til lege, og sjekk jern, d-vitamin, folat, og b12 i alle fall :)

Skrevet

Dersom du ikke kan gjøre disse tingene bedre, ville jeg oppsøkt lege.

Sover du nok på natten?

Får du i deg alle vitaminer?

Er du i nok aktivitet daglig?

Ser du dagslys i løpet av dagen?

Får du frisk luft?

Går du på andre medisiner enn antidep.?

Anonym poster: 8d6138cefb71e83519e26bcb7bd15574

Sover du nok på natten? Sover både på natta og dagen.

Får du i deg alle vitaminer? Vet ikke

Er du i nok aktivitet daglig? Nei, sitter som oftest bare inne eller ligger i senga.

Ser du dagslys i løpet av dagen? Er for det meste inne

Får du frisk luft? Er for det meste inne

Går du på andre medisiner enn antidep.? Nei

Skrevet

Muligheter jeg tenker som kan forklare plagene: anemi (lav blodprosent), lavt stoffskifte, lavgradig virusinfeksjon, slapphet pga annen underliggende sykdom

Skrevet

Jeg tenker også umiddelbart jern, B12, Dvitamin, sjekke stoffskiftet. Og sikker andre ting man kan sjekke ;)

Alle disse tingene her oppe setter iallefall meg ut ganske vesentlig. Var skikkelig nedstemt og slapp/svimmel i godt over et halvår(og mer) utelukkende av lave Dvitamin verdier og jernnivå som var sånn på kanten, men ikke for lavt.

Jeg synes det hjalp bare med normalt tilskudd. Men depresjon kan også gi disse symptomene, selv om jo da antidepressiva skal hjelpe. Kan det være bivirkninger?

Uansett må¨du til legen for å få full sjekk, det kan faktisk være noe så enkelt som vitaminmangel - og det er enkelt å fikse :)

Anonym poster: c548be0f3f134501dc2dd78281ebedcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...