Gå til innhold

Rå burger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestilt meg burger i dag, men oppdaget underveis at den var rå inni! Topp og bunn var stekt, men den var rød/rosa i midten...

Er dette noe man kan bli syk av?

Anonym poster: e233033a88114cc55e15f9690487e30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på restauranten, og om burgeren var ment å serveres slik eller ikke. Sannsynligheten for å bli syk er uansett lav.

Mange steder serverer burker medium/raw, da kjøttet smaker best slik. Og jeg spiser ofte det i utlandet (mens andre nordmenn sitter og rynker på nesa fordi de har lært at burgeren alltid skal være gjennomstekt). Men da skal man ha stålkontroll på hygiene, og typen kjøtt man kverner opp.

Skrevet

Det er ikke meningen at den skal serveres slik. Det er jeg rimelig sikker på.

Hvis man skulle bli uheldig og bli syk, er det vel slik at man blir syk ilke etter man har spist.. Det er vel ikke slik at man reagerer først etter en dag eller to?

Skrevet

Det er ikke meningen at den skal serveres slik. Det er jeg rimelig sikker på.

Hvis man skulle bli uheldig og bli syk, er det vel slik at man blir syk ilke etter man har spist.. Det er vel ikke slik at man reagerer først etter en dag eller to?

Matforgiftning skjer vel normalt etter 6-12 timer. Men det er vel også enkelte bakterier som kan ligge og vente enda lengre før de slår ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...