Gå til innhold

Termin???


Gyda

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen hjelpe meg litt her?

Var til ultralyd i dag, og var etter mine og legens beregninger ca 16.5 uker på veg. På ultralyd får jeg så beskjed om at jeg nok er bare 13-14 uker på veg - altså TRE uker mindre enn jeg trodde.

Min siste mens hadde jeg 19.11.

22.12. testet jeg positivt - ventet mens dagen før...

Det er i dag 12 uker og 1 dag siden jeg testet positivt.

Da må jo jeg ha vært bare 1- 2 uker gravid når jeg testet 22.12.....

Er dette mulig??

Det første jordmora sa, var forresten at hun ikke var så sikker på dette med ultralyd, for hun var nyutdanna og ikke kunne alt til fingerspissen ennå. Er det mulig at jeg kan ta det hun sa med en klype salt, eller går det faktisk an å ta feil med TRE UKER??

Skal til ny ultralyd etter påske, håper at jeg får et mer sikkert svar da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk beskjed om at ultralyd kan feilberegne termin med +/- 2 uker, så det kan være at du ikke er kommet så langt som du tror.

Vet ikke om det blir gode målinger på UL så tidlig som i 16. uke, men i 18 - 20 uke er det relativt lett å beregne ca termin ut fra målinger gjort på fosteret....Skal du tilbake på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til ny ultralyd etter påske...

Blir jo litt skuffa når terminen faktisk forskyves med TRE uker. Det er jo nesten en hel måned!!

Syns ennå at det er helt urolig at jeg da kan ha testet positivt allerede 22.12. - bare 1-2 uker gravid... :-?

Skal til jordmor i neste uke, så hun skal få "tegne og fortelle" helt til jeg forstår ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan teste positivt på apotekets graviditetstester dagen etter at du skulle hatt mens. Det gjorde iallefall ei venninne av meg. Hormonene ligger i kroppen allerede da.

Men jeg forstår godt at du er skuffet da. Det hadde jammen jeg og blitt.... Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du det kan virke kedelig at få at vide at man er hele 3 uger minder gravid *G* men det er let at regne fejl, og ul'en er meget precis faktisk fordi de regner med længden på femu ( lårben), det med syklus og mens og ægløsning er meget upresist i mange tilfelde og ikke altid til at regne med.

men lykke til vidre i svangerskabet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noen regelmessig menstruasjon, så når jeg har kommet til legen og ultralyd så har bestandig terminen forskyvet seg og det er så kjedelig.

Har funnet ut etter min siste mens 17.12.03 at jeg har termin 24.09.04, men den blir sikkert noen uker forskyvet :-( Skal bli moro når jeg skal til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Var til ny ultralyd i går - med en annen person som utførte den. Klare fine bilder og alt vel. Dessuten så er jeg så langt på veg som jeg og legen har ment - nemlig i 21. uke (20 uker og 4 dager) - så jeg fikk tilbake mine tre "tapte" uker. Jippi.

Ble jo litt engstelig - etter at jeg ble ferdig med å være skuffet og irritert - når jeg fikk terminen forskjøvet så mye i forhold til mensterminen - med tanke på at barnet kunne vært opp til 5 uker på overtid før sykehuset hadde ment at det var to uker over termin og fødselen hadde blitt satt igang... Men nå fryder alle hjerter seg. Ultralyd terminen er kun tre dager etter mens-termin. Så min nye termindato er 30. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Så flott at du "fikk igjen" ukene dine :-)

Kjedelig når det skiller masse mellom mens og UL, spesielt med tanke på overtid og termin skyves "feil" vei :-?

Lykke til i svangerskapet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til ny ultralyd i går - med en annen person som utførte den. Klare fine bilder og alt vel. Dessuten så er jeg så langt på veg som jeg og legen har ment - nemlig i 21. uke (20 uker og 4 dager) - så jeg fikk tilbake mine tre "tapte" uker. Jippi.

Ble jo litt engstelig - etter at jeg ble ferdig med å være skuffet og irritert - når jeg fikk terminen forskjøvet så mye i forhold til mensterminen - med tanke på at barnet kunne vært opp til 5 uker på overtid før sykehuset hadde ment at det var to uker over termin og fødselen hadde blitt satt igang... Men nå fryder alle hjerter seg. Ultralyd terminen er kun tre dager etter mens-termin. Så min nye termindato er 30. august.

Synes det hørtes litt rart ut ja at du var så kort, med mensdato 19.11, for jeg hadde min siste 27.11 og 20+3 med termin 02.09. Men da ordnet det seg jo... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...