Gelica Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Jeg og min familie skal feire julen i Benidorm. Jeg har vært i Benidorm tidligere, men aldri i desember. Har derfor noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. 1. Skjer det noe spesielt i Benidorm i perioden fra 20. desember og utover som man burde få med seg? 2. Ser på yr.no at det ligger på 15-18 varmegrader på dagtid og jeg lurer på om man kan bade i hotellets utendørs bassenger på denne tiden, eller vil det bli å håpe på for mye? 3. Vi var der i sommer og var da i Terra Natura som er en dyrepark. Er det andre steder som er verd et besøk i desember om det skulle bli litt "kalde" dager? 4. Hva er din erfaring med Benidorm i desember/juletider?
Madison_00 Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Beklager, har aldri vært i Benidorm så kan ikke hjelpe deg mye, men bor selv i Marbella like sør for Malaga, så jeg ville bare kommentere spm. 2. Noen hoteller har oppvarmede svømmebasseng, så dette bør du undersøke med hotellet. Om ikke ligger nok temperaturen i bassenget på rundt 12-15 grader hvilket ikke er noe særlig å bade i. Jeg er et ganske godt stykke lenger sør enn Benidorm, så når jeg går utifra temperaturene her regner jeg ikke med at det er noe varmere der oppe. Jeg kan på virkelig GODE dager ligge ute å sole meg i et par timer midt på dagen, men det må være på et vindstille sted. Og for være helt ærlig har jeg ikke gjort det siden første vinteren etter jeg flyttet ned hit (bodd her i 3 år). Så ikke la bikinien ligge igjen hjemme! Men husk at temperaturen lett kan nærme seg null om natten, så ta med deg varme klær også. Når det er sagt er det ganske koselig i Spania i julen! Spanjolene elsker jul og feiringer, så det er masse pynt, gode tilbud og stemningen overalt er unik. Her hos oss er det julelys i alle mulige gater og alle supermarkeder spiller julemusikk på full guffe. Du kommer nok til å få en annerledes men veldig god opplevelse
Gelica Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2012 Tusen takk for svar. Vi har innendørsbasseng på hotellet også og har med oss en jente på 6 år, så bading blir det nok uansett ;-) . Da får vi ta med oss litt av hvert når det gjelder klær så vi er forberedt. Ser temperaturen ligger på rundt 15 grader og halvskyet og det er ikke så ille. Gleder meg masse til å feire jul i Benidorm :-)
Madison_00 Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 La meg bare si at YR spår at vi har 13 grader akkuratt nå, men sannheten er at vi har 8! Så ta alt med en klype salt. Fastlandet i Spania er ikke "syden" slik mange Nordmenn tror. Min familie er alltid skuffet over været her nede om vinteren, selvom jeg advarer dem hver eneste gang. Håper selvsagt dere er kjempeheldige og får nydelig vær, og det er det gode muligheter for at dere får, men vil bare forberede dere på at når det regner i Spania, så regner det lett i uker av gangen. Og 8 grader uten sol er ikke varmt. Innendørs basseng høres jo nydelig ut da, så dere får det nok helt topp uansett hva Bare å si ifra dersom dere skulle ha noen andre generelle spm. jeg kan hjelpe til med, som feks, språk, priser, hvor man får tak i ting osv.
Gelica Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2012 Bor du i Benidorm? Har sjekket både yr og andre liknende nettsider og det er så stor forskjell vedr hvilken temperatur de melder. Jeg fikk høre av noen som nettopp hadde vært der at det var godt og varmt i sola og at flere gikk i shorts og t-skjorte. Stemmer kanskje ikke det da?
Gelica Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2012 Jeg ønsker veldig gjerne tips og forslag :-) Vi har med oss en jente på 6 år. Er det noe spesielt vi kan gjøre som hun vil like. Vi tenkte å ta en tur til Mundomar å se på delfinshow o.l. Er det noen restauranter du kan anbefale i Benidorm? Tusen takk for hjelpen :-)
Gelica Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2012 Andre som har noen tips, så tar jeg gjerne i mot :-)
Madison_00 Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Beklager så mye for sent svar. Nei, jeg bor ikke i Benidorm, men i Marbella, lenger sør. Fant dette: http://www.tripadvisor.co.uk/Attractions-g187525-Activities-Benidorm_Costa_Blanca_Alicante_Province_Valencian_Country.html Du kan jo ta en titt og se om noe er av interesse :-) Du bør finne frem til nettsidene til feks. dyreparker og badeland spesiellt, da det kan hende de har stengt for vinteren. Kan nok ikke anbefale noen spesielle restauranter, annet enn en kjede med tapas restauranter som heter "Taberna del Pintxo". Regner med den finnes i Benidorm. Å spise der er en ordentlig spansk opplevelse, og bør settes av en kveld til. Man sitter med et glass vin eller lignende, også kommer servitørene rundt å byr på forskjellige tapas. Så spiser man litt etter litt og koser seg :-) Håper dere får en fin jul!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå