Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen var jeg i Trondheim for å besøke en jeg dater (jeg bor i Stavanger). Jeg skulle først besøke min bestemor onsdag-torsdag, deretter skulle jeg være hos han torsdag-søndag. Hadde tatt to feriedager på jobben for å få til dette, og dette ble avtalt med han for ca en måned siden.

Han jobber på hotell, der det er veldig travelt nå i desember, noe han også har sagt fra til meg om, men at vi skulle få til dette besøket. Jeg merker i løpet av torsdag-fredag at han har det ekstra travelt på jobb og det tar veldig lang tid før han svarer på meldingene mine. Torsdag morgen er det siste jeg hører fra han iløpet av langhelgen og han svarer etter det ikke på meldingene mine. Jeg blir hos bestemoren min resten av langhelgen min, og ender opp med å dra hjem på søndag uten å ha sett daten min. Jeg sender en litt irritert melding til han da, og spør om hva det er som skjer. Svaret får jeg dagen etterpå og unnskyldningen hans er at han bare har jobbet ekstremt mye.

Det er helt greit om det ble forandring på arbeidsplassen hans, og han måtte jobbe såpass mye og ble så sliten at han ikke orket å få besøk av meg som planlagt, men han kan da ta seg tid til å sende meg en kort melding hvor han forklarer meg dette?? Er ikke det utrolig respektløst å ikke si fra om noe slikt? Følte meg ufattelig dum som satt der hos bestemoren min og hadde lagt ut om denne mannen jeg skulle besøke, som jeg gledet meg sånn til å se også hører jeg ikke noe fra han. Sa til han at han godt kunne sagt fra til meg så jeg visste hva som skjedde, men det har ikke jeg fått noe svar på.

Det rare er at kontakten mellom oss har vært helt som normalt før dette, han skrev fine ting og hjerter i meldingene og at han savner meg hele tiden, helt frem til torsdag. Han her har virkelig fremstått som en bra mann frem til dette, jeg skjønner ingenting. Og det har kun et par ganger tidligere gått over en dag uten kontakt mellom oss, og jeg har på ingen måte mast på han.

Jeg overreagerer ikke gjør jeg vel? Har tidligere blitt dumpet av en eks ved ignorering så blir usikker på om det bare er meg som reagerer for fort når jeg ikke hører noe på noen dager.

Anonym poster: 6402d59bc4201cdbfcc3cc55d00e7ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er forresten 25-28 år.

Skrevet

If a man wants to see you he will see you. Jeg hadde reagert som deg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns på ingen måte du overreagerer. Jeg hadde blitt lei meg, skuffet og irritert selv. Har du ikke hørt noe fra ham etterpå?

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg synes det er trist at du i det hele tatt lurer på om du overreagerer.

At han har jobbet mye er null unnskyldning. Man sier ifra uansett. Du hadde til og med både tatt deg fri og reist for å møte ham.

I mine øyne er ikke denne mannen noe å samle på. Du er _mye_ mer verdt enn en slik snøsokk.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns på ingen måte du overreagerer. Jeg hadde blitt lei meg, skuffet og irritert selv. Har du ikke hørt noe fra ham etterpå?

Har ikke hørt noe siden den ene meldingen på mandag nei. Kommer ikke til å ta noe mer kontakt med han, men er spent på om han tar kontakt igjen. Vet ikke om han kanskje tenkte at jeg hadde jo et sted å være siden jeg var hos bestemoren min og at det da ikke var så farlig.. Men det var jo han jeg dro for å besøke. Og jeg håpte jo ihvertfall at han kunne ta seg tid til å komme å møte meg selv om det ikke kunne bli noe av besøket.

Jeg synes det er trist at du i det hele tatt lurer på om du overreagerer.

At han har jobbet mye er null unnskyldning. Man sier ifra uansett. Du hadde til og med både tatt deg fri og reist for å møte ham.

I mine øyne er ikke denne mannen noe å samle på. Du er _mye_ mer verdt enn en slik snøsokk.

Jeg ble bare usikker i og med at det ikke har kommet noen unnskyldning eller noe. Og jeg har hatt en tendens til å "frike ut" i mitt eget hode om det går noen dager uten kontakt pga det som skjedde med eksen min.

TS

Skrevet

Har dere truffet hverandre før?

Skrevet

Jeg er i samme situasjon nå. Vi er ikke kjærester, men vi har noe på gang og har holdt veldig god kontakt hver dag (møter og chat i timesvis). Så nevner han at han skal jobbe ekstremt mye de neste 2-3 uker... Og jeg hører ingenting. Han avtalte å møte meg, men fulgte ikke opp og oppdaterte meg ikke om planene var fortsatt gyldige. Ikke sender han meldinger heller, men svarer når jeg gjør det.

Det blir roligere på jobb til jul, så jeg valgte å ikke ta initiativ til noe kontakt og se hva han gjør. Nå er det 5 dager uten et pipp. Blir det helt stille til nytt år, så går jeg bare videre.

Skrevet

Du overreagerer absolutt ikke. En ting er å være treg til å svare på meldinger fordi man er opptatt med jobb osv, det aksepterer jeg (og har erfaring med i nåværende forhold). Men å ikke kunne si rett ut at det blir for travelt å treffe deg er i beste fall hensynsløst, i verste fall feigt.

Anonym poster: 0661a2b33ed0e16147ebe47160ef82ea

• Liker 1
Skrevet

Har dere truffet hverandre før?

Ja, jeg har hatt tre langhelger hos han tidligere. Og vi har møttes et par ganger før det via felles venner.

Skrevet

"Han er faktisk ikke interessert" ... Hvis en mann virkelig liker deg og vil se deg så vil han gjøre det han kan gjøre for å make it happen :)

• Liker 2
Skrevet

"Han er faktisk ikke interessert" ... Hvis en mann virkelig liker deg og vil se deg så vil han gjøre det han kan gjøre for å make it happen :)

Ikke helt enig. Folk har faktisk andre ting å gjøre enn dating..

Anonym poster: b4a67d83ddcc0490e0199cd27b09a668

• Liker 1
Skrevet

Jeg velger å tro at noen faktisk er så travle at de i perioder ikke har tid eller overskudd til dating. Men man må likevel kunne ta seg tid til å avlyse eller gi andre klare beskjeder...

Anonym poster: 0661a2b33ed0e16147ebe47160ef82ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes ikke du overreagerer... en ting er å ha det travelt på jobb, men det at han ikke engang sender deg en liten melding for å si at "jeg har desverre ikke tid til besøk" sier meg at han er en fjott.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har hatt tre langhelger hos han tidligere. Og vi har møttes et par ganger før det via felles venner.

Da hadde dette vært kroken på døra for min del i allefall.. for som Calypso sier: For en fjott!

Skrevet

Nå fikk jeg akkurat en unnskyldning for at han ikke sa fra til meg. Men han skrev ikke så mye mer enn det. Har inntrykk av at han er forferdeling sliten for tiden, men er det en god nok grunn til noe slikt? Er virkelig usikker på hvordan jeg skal takle dette, vanskelig å vite om dette blir engangstilfelle eller om han faktisk er sånn. Hva skal jeg svare? Vil ikke virke sur, men samtidig vil jeg at han skal vite at det der ikke var ok oppførsel, og at jeg ble lei meg. Eller skal jeg la være å svare?

Skrevet

det er virkelig ikke en grunn. kan tenke meg at du liker han mer enn han liker deg.

virker jo som at han ikke hadde veldig lyst til aa se deg da du var i samme by som han. for hadde han virkelig vert lei seg , saa hadde han jo sendt deg en melding og beklaget med en gang han viste om det.

Anonym poster: 429b27c65352badc56e7bea35d8ad549

Skrevet

Jeg ville sendt han en sms hvor jeg skrev at det går helt fint. Jeg hadde noen koselige dager med mormor og fikk slappet av litt. Håper du får en fin juleferie og lykke til videre med livet ditt :)

• Liker 1
Skrevet

Det har hele tiden vært han som har vært mest ivrig, så jeg skjønner ikke helt det.

Jeg har ikke svart han enda og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Kanskje jeg bare avventer å ser om han tar noe mer kontakt, og hva han evt sier da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...