Gå til innhold

Fly til USA med 7mnd pike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert over til familie i Miami i påsken, og da er prinsessen 7,5 måned gammel. Men har ikke PEILING på hvordan det er å ha med baby på fly.

Så lurer på om noen vet litt mer enn meg...

Tar man med eget bilsete?

Har de babymat og/eller morsmelkerstattning på flyet, eller er det lov å ta med gjennomnsikkerhetskontrollen?

På den tiden av året, ligger temperaturen i Maimi på rundt 20 grader, og en god del sol, så hva bør man kle babyen i?

Håper noen har noen erfaringer å dele :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby på fly går helt fint. Ta med paracet i tilfelle hun får øresmerter som ikke gir seg. Hvordan de er på sikkerhetskontrollen i USA aner jeg ikke, men jeg regner med de er veldig strenge. Her i Norge har jeg fått lov til å ha med barnemat, mens i England fikk jeg ikke ha ferdig melk med gjennom, men måtte finne vann på innsiden.

Skrevet

Pleier barnet å være rolig/stille på reiser? En flytur til USA med gråtende barn er uhyre slitsomt for andre passasjerer.

Anonym poster: 822b240ce05f1ca5a0b4b8301bd80e67

• Liker 6
Skrevet

Hallo, hvordan kan hun vite det når det er et halvt liv for babyen til de skal reise?

• Liker 1
Skrevet

Hun er en veldig rolig baby, som sovner så fort hun ser vi tar frem bilsetet (vel, nesten). Hun er lett og tilfredsstille med smukk og kos og litt gåing rundt i stuen her hjemme hvertfall, så jeg føler meg trygg på at hun ikke lager for mye kvalme på flyet ;-)

Paracet var ingen dum ide, takk!

Skrevet

var klar over at babyen ikke bytter døgnrytme, skal sove om dagen og være aktiv om natta, mens vi begynner å føle amerikansk tid om 1-2 dager.

Skrevet

Ved den alderen pleier babyer å bli ganske så aktive, så om jeg ikke virkelig måtte fly langdistanse med ungen hadde jeg latt være til hun er såpass gammel at hun skjønner å oppføre seg så lenge, det vi lsi nærmere skolealder. Husk at det også blir trangt med en så stor baby i samme sete om dere ikke kjøper eget sete til henne i dyre dommer. Husk også at det kan ta lang tid før døgnrytmen erp å plass igjen etter at dere kommer hjem, i tillegg til at hun antagelig kommer til å slite med døgnrytmen nesten hele turen.

Anonym poster: db168aeee45af5b100e37f41be4a76de

Skrevet

Takk for tips :-)

Skrevet

Det går helt fint å reise med baby på fly :o)

Vi reiste med vår sønn første gang da han var fem mnd, og nå skal vi til Florida i januar. Da er han ni mnd. Jeg har bestilt "babyplass" på flyet, da får man en krybbe å legge babyen i så du slipper å ha babyen på fanget hele tiden. Hvis du vil ha babyen i bilsete inne på flyet må du kjøpe eget sete, hvis ikke betaler du bare et spedbarnstillegg på noen hundre kroner. Sjekk nettsidene til flyselskapet du skal reise med, der står det helt sikker noe om hvordan reise med barn.

Trykket i ørene på vei opp og ned er vondt :o( Oppstigning går relativt raskt, så det løste seg greit med at han sugde på smokk. Nedstigningen tar mye lengere tid, da gjør det også vondt mye lengere. Hvis du ammer er det fint, eller gi flaske så babyen har noe å suge på hele nedstgningen. Det begynner å gjøre vondt omtrent når "fest setebelte-skiltet" kommer på.

I sikkerhetskontrollen på GM er det ikke noe problem med mat/erstatning, hvor strenge de er i USA er jo ikke godt å vite....

Og sure passasjerer som ikke takler babyer på fly - de får nå bare ha det så godt..... ;o) Så lenge du gjør det du kan for at hun skal ha det bra er de fleste forståelsesfulle. Det er ihvertfall min erfaring :o)

God tur!

Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart å utsette ungen min for noe jeg visste ville bli vondt, om det ikke var absolutt nødvendig.

(Ferie-flyturer er i mine øyne ikke absolutt nødvendig.)

• Liker 2
Skrevet

Vi reiste til Miami med sønnen vår da han var 7 måneder. Gikk som en drøm. Han sov hele veien fra Oslo til Frankfurt, og så på veien fra Frankfurt til Miami fikk h

an basinette, (sånn krybbe som henger på vegggen)og sov hele veien den strekningen også. Null problem!

Tror det blir verre når de blir litt større og mer aktive.

Og, sønnen min er i utgangspunktet en veldig aktiv gutt.

det eneste problemet var at han snudde døgnrytmen. Gikk fint i USA men da vi kom hjem slet vi veldig i to uker.

Lykke til!

Skrevet

"Medically necessary liquids and gels, including medications, baby formula and food, breast milk, and juice are exempt from the 3-1-1 rules, and are allowed in reasonable quantities exceeding 3.4 ounces (100ml). They are not required to be in a zip-top bag. Officers may ask travelers to open these items to conduct additional screening and passengers should declare them for inspection at the checkpoint."

TSA.gov. :)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart å utsette ungen min for noe jeg visste ville bli vondt, om det ikke var absolutt nødvendig.

(Ferie-flyturer er i mine øyne ikke absolutt nødvendig.)

Men hvordan kan du vite det blir vondt?

Her har vi flydd masse snuppas første fire år (3-4 utenlandsturer i året). Hun har aldri hatt vondt, eller grått på flyet.

Skrevet

Mine barn har heller aldri hatt vondt i ørene på fly.

Skrevet

Men hvordan kan du vite det blir vondt?

Her har vi flydd masse snuppas første fire år (3-4 utenlandsturer i året). Hun har aldri hatt vondt, eller grått på flyet.

Feil ordbruk. Jeg visste burde vært byttet ut med som sannsynligvis. Man må jo forberede seg på at det vil skje, og heller være glad om det går fint. For at mange barn har vondt har jeg erfart på flere flyturer. Lurer alltid på hvordan foreldrene kan utsette ungene for slik.

Skrevet

Vondt kan de få hele livet. Skal du aldri fly noensinne med ungen din? Vanvittig tåpelig innstilling.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke når de er små at problemet er størst?

Skrevet

Vondt kan de få hele livet. Skal du aldri fly noensinne med ungen din? Vanvittig tåpelig innstilling.

Når de blir større kan de utligne trykket, noe små barn/babyer ikke klarer på egenhånd.

Anonym poster: 8f94c9db50a04fc98ada4e02d24ec850

Skrevet

Var det jeg mente. For oss er ikke flyturer så viktig at vi ikke kan vente til de blir litt større. Om det ikke er helt nødvendig da selvfølgelig. For meg blir babyer/småbarn og flytur bare stress, og ikke noe jeg vil utsette hverken meg selv, ungen eller medpassasjerer for om jeg ikke må.

Skrevet

Var det jeg mente. For oss er ikke flyturer så viktig at vi ikke kan vente til de blir litt større. Om det ikke er helt nødvendig da selvfølgelig. For meg blir babyer/småbarn og flytur bare stress, og ikke noe jeg vil utsette hverken meg selv, ungen eller medpassasjerer for om jeg ikke må.

Ja for tenk om du utsatte barnet ditt for ubehag bare fordi du vil ut å reise :D

Vent til ihvertfall tenårene, for barnet ditt lærer seg kanskje ikke å utligne et mulig trykk før han/hun er godt voksen, så hvorfor ta sjansen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...