Gjest Mohr Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Heisann, jeg er en dame på ca 30, går for tiden på diane p-piller. Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke p-piller lengre, men når jeg har prøvd å slutte tidligere ender jeg bare opp med økt hårvekst og massevis av kviser. Har ikke fått påvist PCO, men tenker at det må vel være noe hormonelt? Er det noe man kan gjøre for å stabilisere hormonene selv? Antar det kan ha sammenheng med for mye testosteron/for lite østrogen? Får også en enorm sexlyst når jeg ikke går på p-piller. Er ellers frisk og rask, ikke overvektig og i normal form. Merker godt det som er nevnt i andre tråder her, at jeg rett før mens får noen døgn hvor jeg blir et følelsesmessig vrak, og det er så slitsomt. Ønsker som sagt å slutte på pillene, men jeg vil virkelig ikke bli hårete og kvisete igjen heller.. gode råd mottas med takk!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 går det ikke ann å sjekke dette gjennom blodprøver? Anonym poster: 1c7b00b76be15d7f4f5bb4ec5fa43bfa
Athene Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Kvinner har en del hormoner, som varierer mye gjennom syklusen. P-piller overstyrer disse hormonene, så det er naturlig at kroppen endrer seg når man ikke går på pillen, særlig når man akkurat har sluttet. Noen hormonbalanse, som at det er noe unormalt med deg, er det neppe. Dersom man skal ta hormonprøver må man ha vært uten pillen noen måneder først. Men dersom man ikke har store plager og syklusen er helt på tur er nok ikke dette noe legen henviser til uten videre.
Ike Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Gå til legen og be om blodprøver. Om du mistenker PCOS kan du evt. be om henvisning til gynekologspesialist i tillegg.
Kosemose Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Tråd ryddet for reklame Kosemose, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå