Gå til innhold

Hormonspiral og PMS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hormonspiral og blir påvirket av det med sterk pms? Tok hormonspiralen i januar, og har siden da bare blitt verre med alt. Når jeg skal ha mensen, gjerne 2-3 uker før, kan jeg gråte av ALT. Det er alltid synd i meg på ett eller annet vis. Har også blitt mer deprimert. Og utrolig snarsint. Jeg glefser til typen mer enn normalt, og humøret mitt er stort sett bare svingende. Begynner å bli sinnssykt slitsomt å ha det slik. :/ Det er i så stor grad at jeg har det slik hele tiden, ikke bare når jeg har mensen. Jeg er jo egentlig glad, positiv og ser det lyse med livet. Så dette er jo en helt annen person jeg ser i speilet.

Anonym poster: a693a3f46f94fa414671b58446f7485d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i noen år og har vel pms konstant. Jeg hadde tatt den ut hvis jeg kunne fordi det er veldig slitsomt. Hvis du ikke kan ta den ut, så må du lære deg å kontrollere det. Jeg har blitt ganske god på å skjule irritasjonen nå.. Ikke at jeg har noe med det, men hvorfor har du spiral?:)

Skrevet

Er ung mor, komplikasjoner under og etter svangerskap og hadde ikke noe ønske om nytt barn etter det :) Enklest ble det med spiralen. Vet ikke helt om jeg klarer å kontrollere sinnet.. Og det går ofte ut over barnet, da jeg ofte er alene med h*n. Ble oppmerksom på det først idag, at jeg har forandret meg noe enormt. Kjæresten var enig og påpekte noen ting.

Jeg blir nok mest sansynlig å fjerne den.

Hvorfor har du det da? :)

Anonym poster: a693a3f46f94fa414671b58446f7485d

Skrevet

Hvis det går utover barnet, så burde det ikke være et spørsmål engang.. Dra til gynekologen din og forklar saken. Det tok over et år før jeg fikk litt kontroll over det, men jeg har ikke barn så det blir litt annerledes. Jeg har endometriose og det skal liksom hjelpe mot smertene osv:p

Skrevet

Hvorfor i alle dager skifter du ikke til vanlig kobberspiral?

Anonym poster: 8ab2957fba30324d72fa3cb8011fe46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...