Gå til innhold

EasyCap - har noen brukt det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

EasyCap Viewer får fortsatt ikke kontakt med VCR...

Har kobla sånn nå, har jeg gjort noe feil igjen?

post-41744-0-04551500-1355256084_thumb.j

post-41744-0-65493300-1355256101_thumb.j

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

EasyCap Viewer får fortsatt ikke kontakt med VCR...

Har kobla sånn nå, har jeg gjort noe feil igjen?

Ser ut som du har koblet rett her ja. Merkelig at du ikke får bilde.

Du kan dobbelsjekke ved å koble deg på "phonopluggene" på tvet ditt (de er jo innganger), plugg den grønne inn der, da skal du få opp bildet fra videospilleren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser ut som du har koblet rett her ja. Merkelig at du ikke får bilde.

Du kan dobbelsjekke ved å koble deg på "phonopluggene" på tvet ditt (de er jo innganger), plugg den grønne inn der, da skal du få opp bildet fra videospilleren.

Ser at jeg kanskje var litt uklar her, det jeg mente var at du koblet videospilleren til tven, på den måten jeg beskriver over her. Får du opp bildet fra videospilleren da (velg rett inngang - ofte heter den "AV3" el. lign.), har du ihvertfall sjekket at kabelen fungerer som den skal.

Ellers lurer jeg på om easycapen endte i veggen, og/eller du kanskje myrdet en ansatt på Expert med videokabel? :Hehe:

Skrevet

Hahaha! :hoho:

Nei, har bare vært bortreist én uke, så jeg har ikke fått prøvd det der. Det skal jeg gjøre, så jeg kan finne ut om kabelen og ikke minst videospilleren virker! Det er foreldra mine sin gamle, for min gamle sier bare E2 og E3 før den spytter ut kassetten igjen! Den gidder ikke informere om hva den mener med det!

Ble mange stygge ord da jeg prøvde sist, så må gjøre det på dagtid når jeg har litt energi, tror jeg. Ellers er nok dine tanker veldig sannsynlige scenarioer. :fnise:

Skrevet

Hehe, takk! :)

Vel, jeg vaaar helt sikker på at den virker, men siden alt ser ut til å være kobla riktig begynner jeg å lure. Foreldrene mine syntes nemlig det var kjempesmart å lagre den i en iskald garasje. Er vel mer en ny ting i rekken av "hva kan være galt" som må avkreftes eller bekreftes. Om det blir bekrefta er behovet for slegge overveldende.

Skrevet

Hehe, takk! :)

Vel, jeg vaaar helt sikker på at den virker, men siden alt ser ut til å være kobla riktig begynner jeg å lure. Foreldrene mine syntes nemlig det var kjempesmart å lagre den i en iskald garasje. Er vel mer en ny ting i rekken av "hva kan være galt" som må avkreftes eller bekreftes. Om det blir bekrefta er behovet for slegge overveldende.

Skal gi deg et tips når det gjelder feilsøking: Bruk utstyr du er kjent med! Kobler du til dingser du ikke er helt sikker på er ok, ender du opp med å feilsøke alt! Da kommer frustrasjonen fort.

Om du vet om noen som har en spiller stående som de selv vet virker (og som de selv nylig har brukt), bruker du heller den. Eller du kan bruke den du har, men da må du først forsikre deg om at den faktisk virker. Å lagre den i garasjen burde ikke være noe stort problem, om man bare lar den akklimatisere seg først. En iskald spiller vil dugge innvendig om man tar den rett inn i varmen.

Skrevet

Hadde den litt i bilen først, hvertfall. I tillegg ble den stående en stund før den ble brukt. Problemet er at de husker jo ikke at den finnes engang, så de kan ikke si om den virker ordentlig, (de "fant den" da de lette etter noe annet), men jeg var helt sikker på at den virka fordi jeg husker at jeg lånte den engang etter at min begynte å fuske. Men det er en stund siden.

Min virka forøvrig helt fint for et år siden, men så har den bare stått, og nå vil den ikke samarbeide. Den til foreldra mine kommer i alle fall ikke med feilmeldinger! :)

Når jeg får dobbeltsjekka med kobling til tv og sett om jeg får opp bilde på den kan jeg hvertfall finne ut om det er easycap, macen, programmet, ledningene eller videospilleren som er fucka opp!

Skrevet

Det finnes visst kombinerte VHS- og DVD-spillere, og da kan man overføre direkte. Må vel være det enkleste?

Skrevet

Det finnes visst kombinerte VHS- og DVD-spillere, og da kan man overføre direkte. Må vel være det enkleste?

Om man bare skal brenne rett ut på plate, ja. Men ofte vil man kanskje redigere litt på det gamle rælet, og da er en pc uslåelig.

Skrevet

Nå etter alt julemaset, har jeg fått gjort det der. Prøvd med den grønne bak, og fikk opp bilde. Fikk også opp både bilde og lyd da jeg prøvde med vanlig scart for å se om spillern virka. (Og dette er min, som plutselig er igang igjen).

MEN når jeg kobler den til macen via easycap skjer det fortsatt ikke en DRITT. Easycap viewer er like mørk og dyster.

Skrevet

Nå tror jeg at jeg vet hva feilen er. Det er to typer Easycap. En heter DC60 og en annen DC60+. For sikkerhets forbanna dritt skyld funker ikke Dc60+ med mac. Og hvilken tror dere jeg har??!!!

Og da vi prøvde med cden på kjærestens pc ville den hun skulle oppdatere til en eldre programvare. Oh joy. Da gjenstår det å se om jeg kan laste ned easycap viewer - den programvaren som jeg prøvde å bruke her, til Pc siden den ikke likte cden. Ellers er jeg klar med slegge.

Skrevet

Jeg fikk det til! :hoppendeglad:

Lasta ned et annet program - videoglide for mac - brukte et universalserienummer og passa på å ha dataen kobla fra nettet når jeg brukte programmet. Vips, det funker!!!

Videospilleren er litt sløv, da, så etter opptak i går vil den ikke virke i dag. Heldigvis har en venninne en kan låne om jeg ikke får den til å funke igjen.

Skrevet

Bra du fikk det til! :)

Hadde det vært en windowsmaskin kunne du brukt VirtualDub. Men det ser ut til at du har fått dreisen på det. :tommel:

Skrevet

Om man bare skal brenne rett ut på plate, ja. Men ofte vil man kanskje redigere litt på det gamle rælet, og da er en pc uslåelig.

Kan jo overføre DVD til PC og redigere da.

Skrevet

Kan jo overføre DVD til PC og redigere da.

Man kan, men det blir en unødvendig omvei om man allerede har bestemt seg for å redigere.

Jeg svarer mer utfyllende her.

Skrevet

EasyCap er faktisk genialt! Etter å ha fått den tilsendt en måned etter bestilling, vært i to butikker for å kjøpe to ulike kabler, styra med en cd som ikke funka, et program som ikke passa, et annet program som kun ga lyd og ikke bilde før jeg avinstallerte noe greier og kobla meg fra nett og.....STYR!

Så er det verdt det! Nå funker det kjempebra, og jeg kan ta opp fra tv, vhs, dvr og hva jeg vil! :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...