Gå til innhold

Bot registrert på bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fartsbot for 3 mnd siden. Politimannen tok bilnummeret, i tillegg til at nummeret sto på bota jeg fikk med meg.

Er bota registrert kun på meg som person, eller er den også registrert på bilen? Vil bileier få vite om bota når bilen blir avskiltet eller omregistrert ved salg? :(

Anonym poster: 8ac46fe7dca82338bd0021ee49cff3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fartsbot er registrert på eier fører!!!, men bilen vil være oppført i autosys med hendelsen. flaut nok er jeg plutselig usikker på om dette slettes ved eierskifte, men jeg tviler.

Endret av JackCrews
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fartsbot er registrert på eier, men bilen vil være oppført i autosys med hendelsen. flaut nok er jeg plutselig usikker på om dette slettes ved eierskifte, men jeg tviler.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente? Er fartsboten registrert på eier av bilen (altså faren min), og ikke meg som kjørte den? Du tror eieren får vite om det ved avskilting eller omregistrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, jeg skriver som en idiot. det ble helt feil. boten er selvfølgelig på den som kjører bilen i øyeblikket. men bilen er registrert i selve hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, jeg skriver som en idiot. det ble helt feil. boten er selvfølgelig på den som kjører bilen i øyeblikket. men bilen er registrert i selve hendelsen.

Hehe, skjønner :-) Men betyr det at eier får vite om det ved avskilting eller omregistrering? Bilen skal snart selges eller skrapes, og jeg går rundt nervøs for at han skal få vite om bota jeg aldri har sagt noe om :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forøvrig, det er veldig lite sannsynlig at bileier får vite om dette. om det er noe hjelp for deg, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner :-) Men betyr det at eier får vite om det ved avskilting eller omregistrering? Bilen skal snart selges eller skrapes, og jeg går rundt nervøs for at han skal få vite om bota jeg aldri har sagt noe om :-(

jeg er vilig til å garantere deg at du er helt trygg på det. husk fartsgrensene neste gang da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vilig til å garantere deg at du er helt trygg på det. husk fartsgrensene neste gang da ;)

Jeg lover deg at siden den gang har jeg holdt fartsgrensa, og skal ALLTID gjøre det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også nesten sikker på at personen bilen er registrert på ikke vil få vite om det er noen fartsbøter registrert på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også nesten sikker på at personen bilen er registrert på ikke vil få vite om det er noen fartsbøter registrert på bilen.

Takk, jeg håper virkelig at du har rett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er snakk om forenklet forelegg så blir ikke dette lagret i "bilens historikk" på noe måte, annet enn at det står i dine opplysninger at du ble fikk forelegg den og den datoen i den og den bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bota er betalt, så vil det ikke være heftelser på bilen, ergo ikke noe det vil opplyses om.

Anonym poster: 0e66233092ee6511883884c85103be16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

fartsbot er registrert på eier fører!!!, men bilen vil være oppført i autosys med hendelsen. flaut nok er jeg plutselig usikker på om dette slettes ved eierskifte, men jeg tviler.

Jeg vil bare nevne at bilen ALDRI får registrert en bot på seg i Autosys. Bøter ligger ikke i Autosys og en bot har ingenting med eierskifte eller avregistrering å gjøre.

Anonym poster: afd550c1469010a9ae43b536b0751f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...