Gå til innhold

Kupevarmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er en kupevarmer og hvordan funker den? Hilsen uvitende.

Anonym poster: 4075fa24cd256d6c0ff05c286f43cc74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt det selv, men kan tro det er greit nå som det er vinter.

Den gjør vel ikke noe mer enn å varme opp kupeen?

Kommer i forskjellige varianter hvor du enten bruker sigarettenneren eller egen skjøteledning. Tror eg ;P

http://www.biltema.n...bil/Kupevarmer/

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Har veldig lyst på, men har ikke kontakt ute på huset, og trodde derfor at jeg ikke kunne ha.

Er det noen som har peiling her?

Anonym poster: c40580feca6d0a3cbea38b5732891372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kupevarmer er en elektrisk ovn som sitter i kupeen i bilen, og som regel i fotbrønnen på passasjersetet.

Denne er avhengig av 230V ekstern strømforsyning i form av skjøteledning fra garasje/hus. Ved å bruke en timer eller fjernkontroll kan du starte varmeren slik at kupeen er varm og vinduene av-iset før du skal ut å kjøre.

I tillegg kan du montere motorvarmer som er et varmeelement som også sørger for at motoren blir varmet samtidig med kupeen. Dette innebærer mindre slitasje på motoren, samt at du faktisk får varmluft med en gang du skal ut. Noe du ikke gjør men kun kupevarmer.

Et tredje alternativ er drivstoffvarmer (webasto/dieselvarmer) som er en er en egen varmer som varmer opp bilens kjøleveske med hjelp av bilens eget drivstoff. På denne måten er du ikke avhengig av å ha strøm tilgjengelig og kan varme opp bilen når som helst og hvor som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...