Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 Var i et bryllup for ikke så lenge siden hvor brudeparet pakket opp gavene selv, mens gjestene så på.. Er dette vanlig? Eller er det mere vanlig med at noen andre pakker opp for paret? Hadde tenkt til å ha noen andre til å gjøre det, men ble litt usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 9. mars 2004 #2 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal ikke pakker opp gavene selv. jeg har fått min søster og en venninne til å pakke opp, og notere ned hva vi har fått av hver enkel... Ikke har jeg vært i et bryllup heller hvor brudeparet selv har pakket opp gavene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal ha gave åpnere, men vi vil pakke opp noen gaver selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 9. mars 2004 #4 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal få noen venner til å åpne gavene mens vi er hos fotografen. Synes folk skal få slippe å sitte og se på at vi bruker masse tid på å åpne en og en gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 9. mars 2004 #5 Del Skrevet 9. mars 2004 Var i et bryllup for ikke så lenge siden hvor brudeparet pakket opp gavene selv, mens gjestene så på.. Er dette vanlig? Eller er det mere vanlig med at noen andre pakker opp for paret? Hadde tenkt til å ha noen andre til å gjøre det, men ble litt usikker... Dette er vanlig i Sverige :-) Jeg synes det er veldig hyggelig at brudeparet selv pakker opp de gaver som gjestene har med seg. Folk har jo tross alt gjort seg flid og brukt en del panger på noe de tror brudeparet vil bli glade for. Men av rent praktiske hensyn er det greit å gjøre det slik det er vanlig her i Norge: Få noen til å pakke opp og lage gavebord. Gaveoppakkingen tar mye tid, og en slik seanse kan bli litt vel langtekkelig om man har mange gjester, så da synes jeg det er greit på den "Norske" måten. Vi kommer til å få noen til å pakke opp for oss. Hadde vi valgt en bryllup med relativt få gjester hadde vi nok pakket opp selv. Ihvertfall de gavene som kom fra gjester som var tilstede i bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimos Skrevet 9. mars 2004 #6 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal kun ha nærmeste familie og forlovere til middag, så der kommer vi nok til å åpne gavene selv. Om kvelden skal vi ha vennefest i et annet lokale, og her lager vi klart gavebordet kvelden før, og legger frem en registreringsliste og klistremerker. Har avtalt med to venninner at de skal begynne å åpne gaver og registrere de når de kommer(før vi ankommer). :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 9. mars 2004 #7 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal ha egne gaveutpakkere, tror det vil ta alt for lang tid å pakke ut alt selv. Legger frem skrivebok og klistrelapper, og overlater ansvaret for gavebordet til de som pakker ut. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. mars 2004 #8 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi blir over hundre gjester, og skulle vi pakket opp gavene selv hadde vi ikke fått gjort noe annet hele kvelden..... Så Qlio og Qliomannen skal pakke opp for oss, og i mellomtiden skal vi kose oss med deilig mat. Så blir alt plassert på et gavebord, sllik at alle som vil kan titte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. mars 2004 #9 Del Skrevet 9. mars 2004 Min søster er gaveoppakkingsansvarlig og jeg skal spørre tre klassevenninner om de kan hjelpe henne. 4 stykker må vel holde til 70 gjester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie H Skrevet 9. mars 2004 #10 Del Skrevet 9. mars 2004 Gaveopppakking tar tid!!! Jeg var selv opp-pakker engang, og det ble stress! En person bør hele tiden sitte og skrive/registrere, samt ha ansvaret for nummerlappene. Og så bør minst tre andre pakke opp og gjøre klart for "registrering" hos den første før det settes pent på gavebordet. Uansett hvor mange gjester det er så kommer jo de fleste gavene til lokalet samtidig, så det er da det blir stress. Og det høres lurt ut at noen uteforstående gjør denne jobben, for ellers tar man mye tid fra gjestene rundt mottagelsen/apertifen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 9. mars 2004 #11 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi skal ha gaveoppakkere selv om jeg elsker pakker og aller helst ville ha pakket dem opp selv Det er nok ikke noe morsomt for gjester å sitte å se på når brudeparet pakker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelwyn Skrevet 9. mars 2004 #12 Del Skrevet 9. mars 2004 Siden vi blir 20-25 til middag så tror jeg vi pakker opp selv... Vi får jo omtrent 25-35 til kaffen i tillegg, så da kan det hende ejg hører med forloveren min om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. mars 2004 #13 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg vil også etter nærmere ettertanke pakke opp enkelte gaver selv.... Ihvertfall den fra søsteren min, jeg har nemlig "bestilt" gave, et broderi som jeg er veldig spent på..... Så akkurat nå bestemte jeg meg for at Qlers skal få beskjed om at gaven fra sistern skal vi ihvertfall pakke opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 10. mars 2004 #14 Del Skrevet 10. mars 2004 Vi pakket ikke opp gavene selv, og skulle vi ha gjort det hadde vi brukt en evighet! Ikke så lett med så mye papir, gaver og lister når man har på seg brudekjole... Anbefaler at man får noen andre til å ordne dette, selvom jeg synes det hadde vært gøy og gjort dette selv egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 10. mars 2004 #15 Del Skrevet 10. mars 2004 Vi skal få noen venner til å åpne gavene mens vi er hos fotografen. Synes folk skal få slippe å sitte og se på at vi bruker masse tid på å åpne en og en gave. Det også vår oppfatning ja. :enig_animasjon: Har spurt to venninner om de ville være i "pakke-opp-gaver-komiteen" og de svarte prompte ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå