Gå til innhold

Rosahelikopters liv


rosahelikopter

Anbefalte innlegg

Intro....

Tenkte å prøve dette med dagbok som handler om det som skjer i min hverdag som ungmor, student og kjæreste livet og sikkert noe annet tull som jeg kommer over som jeg bare må få ut.

Er 22 år og har et barn på litt over 4år, vi bor for oss selv i en passelig leilighet på "bondelandet" under noen sære husverter som til tider går meg på nervene, da de gjør alt for at jeg skal bli boende. Man merker bare stemining til husvert dama og meg når blikkene våre møtes med de falske smilene og blikket som sier det hele. Nesten litt komisk. En dag kan hun komme ned å si alt hva som er galg, selv om jeg følger kontrakten slavisk, men de hadde plutselig forandret den. Det er bare hun som sier ifra, men mindre hun tvinger gubben sin ned. Han gjør alt som hun sier. Det er nesten litt komisk. Har ingen ting i mot han, han er i grunnen veldig koselig. SKjønner han meget godt når han tar sykkelen og sykler langt på tur for å sleppe maset til heksa. Jo, også var det jo naboen min som jeg har fortalt om før som er litt snål, som bare står å stirrer over på meg over gjerdet, blander seg inn i privat livet. Men tror han egentlig vil bare ha noen å snakke med, men ved ikke hvordan han gjør det. Har faktisk vært å hjelpet han flere ganger med arbeid. Man skal alltid hjelpe eldre mennesker, og ikke minst reise seg for dem på bussen, slik at dem sitte. Det blir nok et god jul kort til han med noe hjemme laget drops. Må bare få ned at jeg savner min gamle koselig husvert og ungene hennes. Vi hadde et sånnet koselig å åpent forhold, at vi rett og slett nesten kunne bare stikke innom å ta en kopp kaffe, selv om jeg ikke liker kaffe da. Jeg og mitt barn lekte ofte med dem, og når jeg tok bussen så tok ofte hennes eldste datter også bussen og vi satt gjerne sammen og snakket. Hun er jo bare tolv, men alikvel hun var jo kjempe koselig. Har jo også en kjæreste, han rundet faktisk 30, men får alikevel barnebillett på bussen og må vise legg på utesteder. Det er faktisk veldig komisk og erter han litt for det. Vi to er så forskjellige som det kan gå ann. Det eneste vi har av felles interesse er ei musikk gruppe og pils. Ellers er han en sportsidiot som MÅ se ski sporten, fotballen (tar til med kamper opp for å se de når han kommer hjem, jeg heier alltid på det laget han ikke heier på for drit), også elsker han krigs historie og strategi spill. Jeg derimot er stikk motsatt, kanke fordra slikt omtrent, men har nå lært å leve med det, siden han har lært å leve med mine ting. Vi bor ikke sammen, det er litt stress når ingen av oss har bil, så det blir en del planlegging, også bor vi 2mil fra hverandre. Men funker fint, og mobilselskapene våre er jo kjempe fornøyde når vi snakker så mye i telefonen. 27.02.11 var dagen vi traff hverandre på blind date, og dagen etter var dagen ingen av oss møtte opp på jobb eller skolen. Vi havnet i senga og var meget kleine i formen etter for stort inntak dagen før. Da lærte man det, at man ikke drar på byen midt i uken. Mai samme året ble vi sammen livet og slik har det vært. Mitt barn fortalte just dette til han: Jeg har sluppet deg inn i hjertet mitt. Det var jo bare så hærlig sakt. Og må jo si han er meget flink med barn, når han kom inn i vårt liv uten erfaring.

Jeg er jo også fulltids student, og holder på å bli førskolelærer, mitt andre år nå. Akkurat nå er jeg mitt i eksamens tiden og døgn rymten er helt på bær tur.

Sånn dette var nok i introen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksamen ja, lurer av og til på hva læreren tenker med når de lager oppgaver. Nå er oppgaven å lage en modell til innspirasjon som gir estetiske sanseintrykk til barn i barnehagen. Oppgaven er i forming og er i grunnen veldig grei, og glad jeg ikke kom opp i drama, selv om det sikkert hadde gått greit. Men liker å jobbe alene med eksamens oppgaver. Denne opgpaven fikk meg til å komme inn i barndommen og drømme meg helt vekk. Passet jo greit, når man må se det fra barns øyer. Ser ofte på lekeplasser i og utenfor barnehagen at det er det samme kjedelige, to husker, ei sandkasse, ei vippe og ei sklie som somregel henger fast til et klatrestativ. Det er jo sikkert gøy i en viss grad, men det gir jo ikke så mange varierte opplevelser og utfordringer til barn. Etter å ha tegnet en del, kom jeg frem til ei gøy skisse som jeg i dag senere skal lage til en 3D modell på skolen, ser virkelig frem til det. Har som sakt barnefri, ellers hadde jeg ikke sitter her, om tre timer sitter jeg på bussen til skolen. Forhåpentligvis kommer bussen i tide - noen som jeg ikke tror den gjør. På denne tiden kan man fint regne med å vente i to timer. Så da er det bare å pakke seg godt inn, lage kakao til termos, en gangsgrill og pølser og sitte underlag. Trokke jeg gidder det, men det var for å besrive det litt mer. Gleder meg bare til tirsdag når jeg kan ta bussen hjem og hente mitt barn. Det er den beste følelsen. Gå rett hjem fra barnehagen, inn i stua hvor det er varmt og sette oss i kosekroken under pleddet og bare kose og dulle og snakke om hva man har gjort. Nå blir det å slappe av litt før klokken ringer. God Natt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da var det onsdag og snørstorm her ute. Brøyte bilen gidder ikke å brøyte så ser frem til i morgen når man skal ut på tur i nærorådet. Eksamen gikk faktisk veldig greit, så nå er det bare å vente på resultater. Har allerede klart å tryne ei gang i bakken utenfor huset og har et fint stort sår på kneet. Holdt faktisk å tryne i bussen også i går. Det er så glatt når man skal gå i trappe trinna, når folk drasser med seg masse slafs. Datt heldigvis ikke, men skle fremover. Har gjort nok tabber i busser. Ei gang trynte jeg ned ved siden av sjåføren når vi var på klasse tur, skulle bare hente en brusboks i kjøleskapet, og plutselig bråstopper bussen for et eller annet og jeg flyr totalt av gårde ned den lille trappa i sånn luksus busser som går ned til sjåføren og havnet ganske rart på dæsjh bordet. Ei annen gang hang buksa seg fast så jeg mista buksa (skle ned til midt på låret) på en full by buss. Nais syn... NOT. Er i grunnen en veldig klønete person og klarer de mest utrolige ting. Har til å med klarte å hoppe bukk over sånne svære høyballer som rakk meg til litt over livet (er 175 høy), hadde for stor fart klarte fint å få til hoppe bukk stilen men så trynte jeg ned med hodet først i hardt underlag som resulterte i kraftig hjernrystelse.....Nok om det.

I kveld er planen og få ryddet og muligens vasket kåken og satt over en pepperkake deig. Har til å med bestilt min jomfru tur for brasiliansk voksing - gruer meg mer til det enn eksamen. Så ser jeg utrolig frem til å fjernet extansionet, farget håret i en ny farge og kjøpt clip on sett. ALDRI MER punkter eller micro ringer i håret. Skulle jo egentlig til legen idag, men siden jeg er såpass etter med søvn så gadd jeg ikke. På ei uke har jeg totalt døgnet tre ganger hvor jeg har vært oppe sånn ca 30 til 36 timer i strekk hver gang. De gangane jeg har sovet har det blitt sånn ca 4 til 6 timer. Så jeg leverte vesla i bhg og gikk hjem å la meg og våket i halv tre tiden. Gudd og godt det var å sove. Adios.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det helg og noen få dager til en ny eksamen, ikke nok med det skal gjennom to eksamner på tre dager, det blir litt av et sosialt liv. Men så fra 19 desember kl 1500 har jeg juleferie frem til 5 januar ca. Var også og tok bort extansion idag, og det var utrolig deilig å bare skjenne sitt eget hår igjen. Stakkars hu dama hu brukte minst 20 min på å fjerne ei saftig tuste. Nå blir det å bestille time hos frisøren for å farge ettervekst, håret har vokst utrolig mye på to måneder, godt over fem cm. Sakke klage. Men ettervekst ser jo så utrolig nais ut. Så blir det å få fiksa bryna i samme slengen. Går til en fast frisør hvor de også vokser og farger bryna, og blir alltid kjempe fornøyd der. Skal få inn noen ekstra lyse striper og noen litt mørkere. Merker jeg er i slitsom periode hvor jeg bare vil sove. Har slike nedturer noen ganger i året, og er så lei av det. Når jeg er i slike periode spiser jeg utrolig mye og går jo da opp i vekt. Er lei av det. Men jeg er nok en av de mennesker som trøster seg med mat - altfor mye mat. Hjelper heller ikke noe bedre med at det er masse juleselskaper. Men etter denne tiden, vil ting bli lettere og da skal jeg klare målet mitt til slutt. Det føles litt godt å få skrivet alt ut. Men av og til høres det bedre ut i hodet enn å ha det på et "a4" ark. Idag har jeg også blitt ferdig med innkjøp av julegaver, Deilig følelse. Men nå er det natta, og jeg skal sove lenge for ei gangs skyld, ikke noe å stå opp til klokken 6 på morgenen. det er det som er deilig med helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det en liten stund siden oppdateringen. I jula er det mye som skjer og siden sist har jeg blitt ferdig med alle eksamnene, men sensurfristen den blir jo ikke holdt så nå står man å tripper for å vite resultatet som skulle vært ute for snart ei uke siden. Feiret lillejulaften med nissegrøt og mandel, julaften med gås som er himmelsk godt og med mange koselige mennesker. Fikk en del fint også :) 1 juledag var det bestemor som fylte år så da var man samlet der. Idag har jeg min første ordenlige daffe dag hvor jeg rett og slett ikke har gått ut av huset. Min datter har bare vært opptatt av alt hun fikk til jul og lekt med det, ellers har vi bare kost oss. Laget hjemmelaget pizza så fikk vi besøk av ei god venninne som nettopp gikk. I morgen er det atter en julesamling med den andre familien. Jehuu. Neida det er jo koselig, men blir jo litt mye familie sammenskomster i familien. Har tenkt litt over hva jeg vil oppnå til neste år. Sette ikke det opp som noen nyttårsforsette, men som et lengre mål. Mine hovedmål er: Gå ned i vekt og bli der, minske snus bruket fra syv bokser i uken til helst tre eller mindre og bruke mindre penger på tull og lære å bruke budsjett. Natta :)

Endret av rosahelikopter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig over til et nytt år. Glad julefeiringer er over, og juletreet er kasta ut for godt! Enten blir det furu eller plastikk tre, i allefall ikke gran til neste år. Hadde en uventet nyttårsfeiring, hvor jeg feiret som en liten familie for første gang. Uten stress, mas, masse gjester osv. Det var bare rett og slett oss tre. Litt fyrverkeri, panert rødspette med bakt potet og grønnsaker, og gulerot kake til dessert. Og masse snop. Det var faktisk befriende og ikke ha 8 gjester og styre og lage mat til, som er prikete folk som syns det er farlige å spise med enn 100 kalorier til et måltid (det virker i allefall slik til tider). Men det er i grunnen bare det, at dem syns det er flaut når det er så mange rundt matbordet på ei gang. Man merker man er kommet over i det nye året, når kontoen er ganske skrapa etter desember.. Digg start, men er jo greit man har noen gavekort man kan bruke, men da trenger jeg noen som kan kjøre bil for da blir det avgårde å kjøpe kles skap, sånne firkanta skoskuffer, stue teppe, barnebord med stoler, ei ny seng til minsten. Til lørdag starter jeg på ketolyse igjen. Sist gang gikk jeg ned rett over 8kg på ei uke. Ved mye av det, sikkert alt bare var vann for min kropp liker å samle på vann, men uansett når tallene blir mindre gir det motivasjon og andre uke ble det ca 3kg. Nå ser jeg bare frem til å starte på skolen igjen for å få praksis delen unnagjort som er i uke 6 og 7, praksis plassen er grusom som gjorde at jeg nesten sluttet. Gruet meg hver dag for å gå dit, man følte man var en flue på veggen. Tok det jo opp med lærer og praksisplassen, så lurer på hvordan blir tatt imot denne gangen. Nå skal jeg se savages. Adios.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...