AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Hei! Hva har dere med av klær når dere rieser til varmere strøk, og hva reiser dere i? Tidligere har jeg alltid hatt hotel der jeg skulle, slik at jeg har reist i gode koseklær. Denne gangen skal jeg i midlertid på backpacking! Skal jeg gidde å bruke plass i sekken på genser og bukse? Og, ikke minst, hva reiser jeg i? Blir kjørt til flyplassen så jeg slipper å ha boblejakka i sekken i to uker Tips?? Tuusen takk! Anonym poster: e47eaae96c7f026492cff2276bb0127a
Mynona Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Jeg pleier å reise i en behagelig bukse og genser (som jeg også bruker på returen). Også har jeg alltid singlet under, så jeg kan ta av gensern når jeg kommer til varmen. Buksa beholder jeg på til jeg har kommet meg på hotellet. Pleier å ha støttestrømper uansett - så shorts hadde sett teit ut jeg tar ikke med meg genser og bukse. Jeg har jo det jeg reiste i, også har jeg bare med meg en cardigan til å ta på hvis det skulle bli kjølig på kvelden.
redchilli Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Kanskje noe lignende sånn "alladinbukse" som selges på Cubus? De er tynne og fine. Ville hatt på en cardigan til, denne er også praktisk på turen, da det fort kan bli litt kjørlig om kvelden! Ville ikke tatt med ekstra genser og bukse, om det skulle bli krise får du sikkert handlet noe:)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Tusen takk! Da ser det ut til at jeg drar i et lett joggeantrekk! Er det noen som vet om man får OK klær der - hvis det skulle bli aktuellt? Eller har de bare 'gicci'-klær i bkinistoff? Haha Anonym poster: f459edc7366c265f37ce5b9b8023327b
Gjest Badabing Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Kommer jo helt an på hvor i Thailand du skal. Selv brukte jeg særlig genser en del. Både en lett fleece, en bomullscardigan og en litt lang, langermet bomullsgenser. Noen ganger vind og litt kjølig om kveldene, vind og litt kjølig på båtturer, greit å få dekket til armene ved solbrenthet/mc-turer osv. I tillegg fryser jeg alltid på flyet! Bukse/sko har jeg sjelden fått bruk for. Angående klær kommer det jo også litt an på hvor man er. I Bangkok finner du det meste, men på øyene er det nok mest Gicci ja.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 Jeg synes det er greit med en bukse og en langarmet i bomull/lin, dersom man blir solbrent er det greit å kunne dekke seg til. Desuten er flyturen lang, og det er ofte kjølig på flyet. I Thailand synes jeg de solgte det meste jeg trengte på vanlige kjøpesentre, mens i bodene er det mere jalla. Anonym poster: 25ecf89b3422ce309b614ab5e41336ed 1
Wonders Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 jeg føler mag alltid litt fin når jeg skal fly, og pynter meg litt. Jeg må bruke reisestrømper, så bukser blir enklest. Jeg har aldri hestehale, for det er ikke godt for hode, men løst hår, eller flette. her er ca hva jeg bruker... Ha på lag på lag så du kan ta av i varmen, men ikke glem at flyplassen har aircondition, så jeg tar ikke av meg før vi går mot sjåføren våres til hotellet. Etter toll og passkontroll... Man fryser bare litt i i Norge. Små-sko anbefales.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 jeg føler mag alltid litt fin når jeg skal fly, og pynter meg litt. Jeg må bruke reisestrømper, så bukser blir enklest. Jeg har aldri hestehale, for det er ikke godt for hode, men løst hår, eller flette. her er ca hva jeg bruker... Ha på lag på lag så du kan ta av i varmen, men ikke glem at flyplassen har aircondition, så jeg tar ikke av meg før vi går mot sjåføren våres til hotellet. Etter toll og passkontroll... Man fryser bare litt i i Norge. Små-sko anbefales. Det var veldig fine klær å rese i!! Så fin du var Anonym poster: f459edc7366c265f37ce5b9b8023327b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Oi, litt kjapp der med å trykke enter. Poenget var at det var superfine reiseklær - men siden vi skal backpacke denne gangen så hadde det føltes litt dumt Ikke mist å skulle fylle sekken opp med så mye 'unødige' klær. Anonym poster: f459edc7366c265f37ce5b9b8023327b
Gjest Badabing Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Oi, litt kjapp der med å trykke enter. Poenget var at det var superfine reiseklær - men siden vi skal backpacke denne gangen så hadde det føltes litt dumt Ikke mist å skulle fylle sekken opp med så mye 'unødige' klær. Anonym poster: f459edc7366c265f37ce5b9b8023327b Veldig fine klær ja, men anbefaler nok litt løsere/ledigere klær til backpacking. Men en bukse er uansett greit i tilfelle du skal innom templer hvor du må ha knær tildekket.
Psykosehøne Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Dra i en tynn genser/skjorte så du kan dekke armene for sol og insekt. Samme med bukse, er veldig varm av meg, så jeans eller joggebukse ef.eks. hadde vært totalt uaktuelt å ha på seg i Thailand. Anbefaler Alladin bukser som nevnt over. Dra på deg alle klærne dine i lag på lag når du drar, enkelt å ha på en shorts under løstsittende bukser osv. Det er veldig enkelt å plutselig å stå der med en full sekk når du er halvveis med backpackingen, så pakk og kle deg gjennomtenkt fra første stund. Når du drar hjem drar du på deg så mye klær som mulig, og fyller sekken med mer interessante ting. Litt ettersom hvor du er kan du og finne mye fine klær av god kvalitet her nede, så kjøp heller varme klær når du først kommer til et sted det er kjølig.
Knirke Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 Å ta med seg lette behagelige bukser og singleter til Thailand er som å ta med sand til Sahara Hilsen hun som måtte sende hjem 4,5 kg med nattmarked-shopping til Norge via post, fordi det ikke var plass i ryggsekken . Og ja, det var backpackertur på lavbudsjett (jamen, jamen alt er jo så BILLIG!) Ta med deg klær som kan kastes underveis, så frigjør du plass i sekken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå