Gå til innhold

Midd, edderkopper, veps, osv i JULETREET ditt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pokker, der var julehyggen faktisk litt ødelagt for meg må jeg si. Kom over vg artikkelen som sier " du har minst 10.000 ubudne gjester i form av Hele lokalsamfunn av edderkopper, midd, spretthaler, veps, trips og andre plantesugere blir nemlig med juletre og granbar inn."

Herlig, det blir plasttre i år. Jeg har faktisk litt fobi mot slike kryp som det der. Og før noen sier at det er midd og annet ekkelt i sengetøyet mitt også, så hjelper ikke det, det er jeg klar over :(

Kan noen overtale meg til å ha juletre likevel? Har alltid synes det var så koselig med tre!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10063875

Anonym poster: 7a636a6065bceeef1b280523d7277937

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette kommer som en overraskelse. Henter man et tre i skauen så skulle det bare mangle at det er bebodd av alskens kryp.

Du får bare huske at de har vært der hele tiden, og hvis du ikke har merket det før så merker du det sikkert ikke nå heller.

• Liker 4
Skrevet

Klart jeg hele tiden har visst det, bare fortrengt det og ikke tenkt over det :P

Skrevet

Nei, det blir juletre i plast her også. Det er like fint, og mye rensligere.

Anonym poster: 0951568970fdbdb5000c552da75611be

Gjest Raindrops
Skrevet

Klart jeg hele tiden har visst det, bare fortrengt det og ikke tenkt over det :P

Da klarer du sikkert å fortrenge det litt til! Jeg er ikke så stor fan av insekter selv, så jeg velger å late som at så lenge jeg ikke ser dem, så eksisterer de ikke heller.

• Liker 1
Skrevet

Hadde blitt mer forbauset om det IKKE var slike ting i treet..

Skrevet

Makan til pyser!

Les nå litt nedover i artikkelen da, folkens:

Det er ikke optimalt klima for krypene i stua, de tørker rett og slett ut og dør, sier Ekrem.

Sånn. Er man leddyrenes venn, lar man treet stå igjen i skogen.

• Liker 2
Skrevet

Hadde blitt mer forbauset om det IKKE var slike ting i treet..

For ikke å si bekymret!

:heks:

Skrevet

For ikke å si bekymret!

:heks:

Ja, det også såklart.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Som noen andre skrev så er de jo døde.

Ser ikke problemet, og i sengen har du jo mange småkryp også.

Så juletre er nok ikke det verste man har i huset.Er nok mange usynlige "venner" rundt omkring i huset ;)

Skrevet

Så hold dere inne, utendørs kryr det av faenskapen!

Skrevet

Hva hadde du egentlig ventet, TS? At noe som gror i skogen er helt fritt for organismer?

Skrevet

Haha. Det kommer jo rett fra skogen :P Når man går ut så drar man sikkert med seg litt småkryp uansett. Det er ikke farlig.

Skrevet

Hva hadde du egentlig ventet, TS? At noe som gror i skogen er helt fritt for organismer?

Overlever disse krypene 25 minusgrader?

THIS, overlever de ned til -36 som det kan bli her jeg bor? Tenkte meg jo at noe var det vel som ble med inn, men at rundt 10 000 skulle overleve beinkulda, all right.. good to know hhe.

Skrevet

Tror jeg skal bytte ut all julepynten i år med diverse RIP edderkoppen, RIP vepsen, RIP midden.

Det er jo rene kirkegården vi drar med oss inn jo. Og jeg som trodde det kun holdt med det døde treet i stua.

Anonym poster: e041486c73e90ed33538fffc798011ae

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg skal bytte ut all julepynten i år med diverse RIP edderkoppen, RIP vepsen, RIP midden.

Det er jo rene kirkegården vi drar med oss inn jo. Og jeg som trodde det kun holdt med det døde treet i stua.

Anonym poster: e041486c73e90ed33538fffc798011ae

Pynte treet med små gravsteiner?

Det blir en festlig jul! :Hehe:

Det er mange småkryp som dør i skogen av kulde, de sulter ihjel eller blir massakrert av fugler. Hardt liv!

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Plasttre next!

Har nok av edderkopper og div om jeg ikke skal dra med meg noen kompiser til dem og.

Eller, vent nå litt.. kanskje jeg ødelegger den planlagte julemiddagen deres :laugh:

Det stod kanskje "småkryp fra juletre" på menyen i år.

Endret av Badebuksa
Skrevet

Spray yuletreet med klarlakk så er det meste drept. Så får man et fint yuletre også.

Anonym poster: bb5c4b2fe012361ac5d5dc8877298243

Skrevet

Det skrives jo i avisene hvert år så det er ikke noe nytt, for folk flest. Og hvor mange insekter har dere sett med et juletre i stua? Jeg har aldri merket noen.

Anonym poster: 55df4f435384d31748163e9e49913e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...