Gå til innhold

- Seksuell trakassering er utbredt i AP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lederen for Arbeiderpartiets kvinnenettverk i Oslo, Torunn Kanutte Husvik, hevder at seksuell trakassering er utbredt i partiet.

Flertallet av jentene jeg kjenner i Arbeiderpartiet har opplevd seksuell trakassering eller at menn gjør bevisste eller ubevisste forsøk på å misbruke sin makt, sier hun til Dagsavisen.

Husvik tar et kraftig oppgjør med det hun beskriver som en ukultur og krever bedre skolering av menn med makt i Ap.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10001866

Er det trygt for jenter å være aktive i Arbeiderpartiet og AUF?

Anonym poster: 0e05800e2c125f6e9c7d621f82462138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kva legg ein i seksuell trakassering eigentleg?

Dersom eg kommentarar vekta til eit kvinnfolk, vert det også rekna som seksuell trakassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kva legg ein i seksuell trakassering eigentleg?

Dersom eg kommentarar vekta til eit kvinnfolk, vert det også rekna som seksuell trakassering?

Du er vel ikke dummere enn at du ikke vet hva seksuell trakassering er?

Og hvorfor i h.....e skulle du kommentere vekten til folk, mann eller kvinne?

Anonym poster: c5a7adae715ff6dee0c4f5b2b8c0bb4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederen for Arbeiderpartiets kvinnenettverk i Oslo, Torunn Kanutte Husvik, hevder at seksuell trakassering er utbredt i partiet.

Flertallet av jentene jeg kjenner i Arbeiderpartiet har opplevd seksuell trakassering eller at menn gjør bevisste eller ubevisste forsøk på å misbruke sin makt, sier hun til Dagsavisen.

Husvik tar et kraftig oppgjør med det hun beskriver som en ukultur og krever bedre skolering av menn med makt i Ap.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10001866

Er det trygt for jenter å være aktive i Arbeiderpartiet og AUF?

Anonym poster: 0e05800e2c125f6e9c7d621f82462138

Du finner alltid menn som ønsker å misbruke makten sin, i alle organisasjoner , på alle arbeidsplasser.

Hvorfor skulle politikere være bedre enn andre ?

Og nei, jeg ville ikke overlatt ansvaret for mitt barn til en organisasjon, det ville jeg gjort til en person jeg stolte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du

Du finner alltid menn som ønsker å misbruke makten sin, i alle organisasjoner , på alle arbeidsplasser.

Hvorfor skulle politikere være bedre enn andre ?

Og nei, jeg ville ikke overlatt ansvaret for mitt barn til en organisasjon, det ville jeg gjort til en person jeg stolte på.

Er du moralist, Sebastianen? Held med den forhenverande varaordføraren eller Ingebritsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du

Er du moralist, Sebastianen? Held med den forhenverande varaordføraren eller Ingebritsen?

Kjøss deg et visst sted. Jeg var ikke tilstede når disse to holdt på. Så hvorfor skal jeg ta parti ?

Det jeg vet er at samtidig som det finnes menn som utnytter makt, finnes det kvinner som lever av å være offer. Man kommer som regel ikke like langt da, men en liten tur kan man få. De kvinnene som kommer langt fremstiller seg ikke som offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøss deg et visst sted. Jeg var ikke tilstede når disse to holdt på. Så hvorfor skal jeg ta parti ?

Det jeg vet er at samtidig som det finnes menn som utnytter makt, finnes det kvinner som lever av å være offer. Man kommer som regel ikke like langt da, men en liten tur kan man få. De kvinnene som kommer langt fremstiller seg ikke som offer.

Og der traff du spikeren på hodet, noe som gjør det ekstra vanskelig å melde fra. Og som forklarer hvorfor jenta i Ingebrigtsen-saken så gjerne ville være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der traff du spikeren på hodet, noe som gjør det ekstra vanskelig å melde fra. Og som forklarer hvorfor jenta i Ingebrigtsen-saken så gjerne ville være anonym.

Jeg mener hun her er like skyldig som han. Hun har hatt sex med en mann i to år for å få fordeler. Etter at forholdet ble avsluttet ble hun fylkesordfører. Du tror ikke hun fikk litt hjelp med det ?

Jeg tror ikke noen av konspiratørene her trodde han ville få ut på den måten han gjorde, de regnet nok med at

Han bare ville trekke seg for å unngå skandalen. Da ville hun ikke fremstått som offer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rskre stiller et interessant spørsmål; hva er seksuell trakkasseing? Selv om jeg ikke skjønner vor vektkommentarer kommer inn i bildet. Jeg vet at menn kan være ivrige på å tafse, men er alle hentydninger til sex trakassering, eller er kvinner for oversensitive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kommentarer på vekta kan da gå begge veier, så det ser jeg ikke som seksuell trakkasering. Det kan imidlertid utvikle seg til annen trakkasering.

Tafsing er i de fleste saker trakkasering ( dersom ikke motparten er med på det )

Man kan og seksuellt trakkasere språklig. Tenk deg antydninger hver gang du skal opp på en talerstol eller kommer med innlegg i en debatt . Uønsket seksuell oppmerksomhet , kan man kalle det det ?

På den andre siden må man kunne forvente at kvinner sier ofra om de ikke ønsker oppmerksomhet av vedkommende. Man trenger ikke få direkte til anmeldelse dersom noen legger ann på en på julebordet.

( gjeldér selvsagt og menn )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kommentarer på vekta kan da gå begge veier, så det ser jeg ikke som seksuell trakkasering. Det kan imidlertid utvikle seg til annen trakkasering.

Tafsing er i de fleste saker trakkasering ( dersom ikke motparten er med på det )

Man kan og seksuellt trakkasere språklig. Tenk deg antydninger hver gang du skal opp på en talerstol eller kommer med innlegg i en debatt . Uønsket seksuell oppmerksomhet , kan man kalle det det ?

På den andre siden må man kunne forvente at kvinner sier ofra om de ikke ønsker oppmerksomhet av vedkommende. Man trenger ikke få direkte til anmeldelse dersom noen legger ann på en på julebordet.

( gjeldér selvsagt og menn )

Dette er jeg helt enig i. Det er forskjell på upassende kommentarer og sjekking. Så får vi håpe at de som roper om trakassering også vet forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederen for Arbeiderpartiets kvinnenettverk i Oslo, Torunn Kanutte Husvik, hevder at seksuell trakassering er utbredt i partiet.

Flertallet av jentene jeg kjenner i Arbeiderpartiet har opplevd seksuell trakassering eller at menn gjør bevisste eller ubevisste forsøk på å misbruke sin makt, sier hun til Dagsavisen.

Husvik tar et kraftig oppgjør med det hun beskriver som en ukultur og krever bedre skolering av menn med makt i Ap.

http://www.nrk.no/ny...orge/1.10001866

Er det trygt for jenter å være aktive i Arbeiderpartiet og AUF?

Anonym poster: 0e05800e2c125f6e9c7d621f82462138

Jeg mener at det er trygt, men jeg mener også at de blir populære sexobjekter dersom de deltar på fester, eller enda verre, helgeseminarer. Dette har ingen ting med partipolitikk å gjøre , men er normalt i alle slags organisasjoner.

Jeg har selv en meget kortvarig bakgrunn fra ett ungdomsparti, og må innrømme at jeg var litt misunnelig på de litt eldre gutta, som klarte å få det kvinnelige mindretallet til sengs. Politisk ungdomsarbeid handler nemlig i vesentlig grad om å få noen til sengs. Det skulle ikke forundre meg om det samme var like viktig i de voksne partiene.

For å si det på en annen måte: Det handler om å prioritere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er trygt, men jeg mener også at de blir populære sexobjekter dersom de deltar på fester, eller enda verre, helgeseminarer. Dette har ingen ting med partipolitikk å gjøre , men er normalt i alle slags organisasjoner.

Jeg har selv en meget kortvarig bakgrunn fra ett ungdomsparti, og må innrømme at jeg var litt misunnelig på de litt eldre gutta, som klarte å få det kvinnelige mindretallet til sengs. Politisk ungdomsarbeid handler nemlig i vesentlig grad om å få noen til sengs. Det skulle ikke forundre meg om det samme var like viktig i de voksne partiene.

For å si det på en annen måte: Det handler om å prioritere ;)

For de fleste handler det ikke om det i voksne partier. Jeg vil og protestere på din påstand om at kvinner i politikken blir sexobjekter ved å delta på helgeseminarer og fester. Hvorfor skulle ikke kvinner delta der på lik linje med menn? Politikk handler om meninger og talegaver og å bruke hodet. Ikke om sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de fleste handler det ikke om det i voksne partier. Jeg vil og protestere på din påstand om at kvinner i politikken blir sexobjekter ved å delta på helgeseminarer og fester. Hvorfor skulle ikke kvinner delta der på lik linje med menn? Politikk handler om meninger og talegaver og å bruke hodet. Ikke om sex.

Skitt. Da har jeg misforstått hele greia. Jeg trodde politikken var en arena for sjekking og moro, men med felles interesser og samfunnsengasjement i bunn.

Jeg syntes forresten det var veldig feil at kvinner i mindre grad enn menn deltok. Det ble altfor langt mellom de vakreste beina. Når det er tre jenter og 14 gutter i ett rom, så blir mulighetene for å få gjennomslag veldig marginale for gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en meget kortvarig bakgrunn fra ett ungdomsparti, og må innrømme at jeg var litt misunnelig på de litt eldre gutta, som klarte å få det kvinnelige mindretallet til sengs.

Så dagens bombe: Jeg ble ikke statsminister. Ikke så mye som en skarve stortingsrepresentant. Jeg ga meg for tidlig. Hvorfor ga jeg meg så tidlig? Kanskje det har en sammenheng med at det ikke ble noe på meg? At det var for få unge, vakre kvinner i min organisasjon?

Jeg tror at dersom flere unge vakre kvinner går inn i politikken, så vil det bedre rekrutteringen blant unge heterofile menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dagens bombe: Jeg ble ikke statsminister. Ikke så mye som en skarve stortingsrepresentant. Jeg ga meg for tidlig. Hvorfor ga jeg meg så tidlig? Kanskje det har en sammenheng med at det ikke ble noe på meg? At det var for få unge, vakre kvinner i min organisasjon?

Jeg tror at dersom flere unge vakre kvinner går inn i politikken, så vil det bedre rekrutteringen blant unge heterofile menn.

herregud for en grunn til å gi seg, og nok en grunn til at politiske ungdomsorganisasjoner ikke er bra.

Politikk er ikke en sosial lek, det er ikke der du skal skaffe deg venner og kjærester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herregud for en grunn til å gi seg, og nok en grunn til at politiske ungdomsorganisasjoner ikke er bra.

Politikk er ikke en sosial lek, det er ikke der du skal skaffe deg venner og kjærester.

Det var sikkert flere grunner. Andre interesser som trakk mer. Politisk uenighet. Tidsnød etc.

For meg var iallfall det sosiale grunnleggende.

Jeg vet at for enkelte er ikke det sosiale like viktig, mens makt, ambisjoner og mele egen kake ligger hakket høyere.

Så finnes det ett fåtall ekte, generøse, idealister. Jeg var egentlig litt der jeg også. Og jeg tror egentlig at det er din greie.

Ett eller annet må man ha for å drive politikk. Man trenger prestasjon politisk, eller sosialt. Anerkjennelse gjør godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...