Gå til innhold

Uttale Klitoris


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ordet Klitoris bli uttalt på forskjellige måter.

Hvordan sier du det?

Anonym poster: 6b4fc87cc88e3bb7a5f5a988965218b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt ordet Klitoris bli uttalt på forskjellige måter.

Hvordan sier du det?

Anonym poster: 6b4fc87cc88e3bb7a5f5a988965218b3

Det skulle stå hørt der.

Anonym poster: 6b4fc87cc88e3bb7a5f5a988965218b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaler det med trykk på første stavelse jeg også.

"Skal det være en klitor-is?" xD

Endret av pleasantdreams
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg sier det med trykk på første stavelse.

Det gjør jeg også, og med tonem 1. Jeg må ta med det for tydelighets skyld. Det forundrer meg ikke om noen uttaler klitoris på samme måte som de ville sagt lommebok :fnise: .

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også, og med tonem 1. Jeg må ta med det for tydelighets skyld. Det forundrer meg ikke om noen uttaler klitoris på samme måte som de ville sagt lommebok :fnise: .

Altså, trykk på første stavelse er jo "lommebok". Jeg tipper du sier klitoris med trykk på andre stavelse. Det er snobbemåten å si det på. Det ville forundre meg om du sa det med trykk på første stavelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Altså, trykk på første stavelse er jo "lommebok". Jeg tipper du sier klitoris med trykk på andre stavelse. Det er snobbemåten å si det på. Det ville forundre meg om du sa det med trykk på første stavelse.

Tuller du med meg nå? Jeg uttaler klitoris med trykk på første stavelse, slik som du gjør. Jeg skriver jo det.Har du hørt noen si klitoris? Hvorfor ville det forundre deg om jeg hadde trykket på første stavelse? Lommebok har også trykk på første stavelse, men med tonem 2.

Antagelig kjente jeg til de fleste kjønnsord, funksjon og uttale før du ble født, tenker jeg ;).

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg sier klitoris, og det gjør de aller fleste jeg kjenner også.

Du kan selvfølgelig uttale dette ordet akkurat som du vil, men riktig uttale er altså med trykket på første stavelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller du med meg nå? Jeg uttaler klitoris med trykk på første stavelse, slik som du gjør. Jeg skriver jo det.Har du hørt noen si klitoris? Hvorfor ville det forundre deg om jeg hadde trykket på første stavelse? Lommebok har også trykk på første stavelse, men med tonem 2.

Antagelig kjente jeg til de fleste kjønnsord, funksjon og uttale før du ble født, tenker jeg ;).

Åja. Jeg trodde du mente uttalen av lommebok hva angår trykk. Men ja, da skjønner jeg. Var bare sikker på at du sa klitoris med trykk på andre stavelse fordi du er litt snobbete i språkveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Åja. Jeg trodde du mente uttalen av lommebok hva angår trykk. Men ja, da skjønner jeg. Var bare sikker på at du sa klitoris med trykk på andre stavelse fordi du er litt snobbete i språkveien.

Synes du jeg er snobbete i språkveien? Jeg skjønner ikke hvordan du har fått det inntrykket :ler: .

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...