Gå til innhold

Blødninger etter kikkhullsoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går var jeg på legevakten og fikk gjennomført en kikkhullsoperasjon, hvor de klippet bort en del av menisken. Da jeg skulle legge meg i går, så jeg at jeg hadde blødd igjennom den "filten" og stetchbandasjen som er surret rundt kneet. Jeg ringte til legevakten og de betrygget meg med at det var normalt. I dag har jeg fortsatt ikke sluttet å blø (virker som at jeg blør når jeg reiser meg opp, og spenner musklene rundt kneet for å holde det oppe). Og kompressene ser ganske fylt opp med blod.

Er det noen som har erfaring fra kikkhullsoperasjon i kneet som kan si noe om hvordan blødningene var hos dere?

Anonym poster: ba5fed39340b96b9c4a6f1aaf7b956fd

Videoannonse
Annonse
Gjest Adagietto
Skrevet (endret)

Det enkle er ofte det beste. :) Tja, noen dager med lite blod...Det går bra takk!

Endret av Adagietto
Skrevet

Bra å høre at det går bedre med deg :).

Men jeg tenkte litt mer på hvor mye som er vanlig å blø fra operasjonssårene, og hvor lenge i etterkant.

TS

Anonym poster: ba5fed39340b96b9c4a6f1aaf7b956fd

Skrevet

Er det stripset ?

Hadde en slik kikkhulls operasjon for noen år siden.

De går jo inn 3 steder inn i kneet med 3 hull.

Da jeg kom hjem så jeg ganske fort at det blødde ganske mye fra det ene hullet. Verket en god del mer akkurat der også.

Da jeg ringte til sykehuset fikk jeg beskjed om å sjekke operasjons sårene. Måtte passe på å ha nye lapper klar til å ha over og at det var så sterilt som mulig ellers.

Og jeg så gjorde.

Viste seg at stripsen hadde falt av helt på ene siden av såret. Så såret gapte som bare det. (ekkelt å se på)

Det jeg gjorde var å ta tak i enden av stripsen og feste den godt på på nytt igjen. Måtte passe på så det ikke ble overlapp på huden. Etterpå hadde jeg ny steril lapp over. Sluttet å blø etter det.

Ringte også sykehuset etterpå og forklarte hvordan det så ut og hva jeg hadde gjort. Fikk da beskjed om bare å følge med. Om stripsen gikk opp på nytt igjen, skulle jeg komme innom legevakta å få satt på en ny strips.

Er litt mer arr på det hullet etterpå. Det hadde grodd til litt i kantene på såret før jeg rakk å feste stripsen godt nok på. Så det er en bredere rød stripe rundt det såret. Mens de andre 2 synes det knapt nok, bare en tynn strek.

Skrevet

Jeg reagerer på at du var på legevakten å foretok en en kikkhullsoperasjon. Regner med at det var en skrivefeil...

Anonym poster: bef1a26e264934c4d5c5153e3bfb03a5

Skrevet

Jeg reagerer på at du var på legevakten å foretok en en kikkhullsoperasjon. Regner med at det var en skrivefeil...

Om det var meg du spurte, så var jeg ikke på legevakten men på sykehuset til kikkhulls operasjon.

Var på timer hos privat ortoped i forkant hvor han søkte meg inn. Siden jeg gikk privat først, tok det bare 1 mnd før jeg ble satt opp på operasjon etterpå. Inn på morgenen og hjem igjen 6 t senere.

Skrevet

Om det var meg du spurte, så var jeg ikke på legevakten men på sykehuset til kikkhulls operasjon.

Var på timer hos privat ortoped i forkant hvor han søkte meg inn. Siden jeg gikk privat først, tok det bare 1 mnd før jeg ble satt opp på operasjon etterpå. Inn på morgenen og hjem igjen 6 t senere.

Jeg spurte TS. Det står at h*n var på legevakten for å ta en kikkehullsoperasjon.

Dagkirurgisk er det vanlige ja.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at det kan piple litt fra noen små sidegrener (fra arteriene) (kan også være et hematom som tømmer seg) La bandasjen ligge og ring dagkirurgen (antar også at det er der) dersom det ikke avtar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...