Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du går dag ut og dag inn og føler deg som en verdiløs dritt...

Hvorfor blir du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke, men vil tro andre gjør det fordi de elsker personen.

Gjest LineaAlba
Skrevet

Når du går dag ut og dag inn og føler deg som en verdiløs dritt...

Hvorfor blir du?

Fordi du føler deg som en verdiløs dritt. Det går ikke opp for deg at dette ikke er bra nok.

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøvde å ende forholdet fire ganger før jeg fikk nok og måtte overse tårene hans, de stygge ordene og beskyldningene og virkelig ta hensyn til meg selv. Så manipulering fra motparten har også noe å si.

Skrevet

Har det noe med sunk cost å gjøre?

Du føler du har investert så mye i forholdet at det blir "feil" å gi opp og bare gå?

Skrevet

Du føler du har investert så mye i forholdet at det blir "feil" å gi opp og bare gå?

Jepp...

Skrevet

Så når selvrespekten smuldrer, man får seg en blåveis hver lørdag og hverdagene er vonde så er det verdt det? Er det bedre å være hos noen som slår og mishandler deg enn å være alene?

Gjest LineaAlba
Skrevet

Så når selvrespekten smuldrer, man får seg en blåveis hver lørdag og hverdagene er vonde så er det verdt det? Er det bedre å være hos noen som slår og mishandler deg enn å være alene?

For noen oppleves det sånn, ja, og for andre, nei. Det er ganske "typisk" at menn som slår og kontrollerer er sammen med kvinner med såkalte avhengige personlighetstrekk. "Gjør hva du vil med meg, bare du aldri forlater meg".

Skrevet

Fordi du føler deg som en verdiløs dritt. Det går ikke opp for deg at dette ikke er bra nok.

Signerer denne. Dette er en utvikling som går over tid, det er ikke noe som skjer over natten, slik at man gjerne ikke ser det før etterpå.

TS, hvorfor blander du plutselig inn vold i dette? Det var ikke spørsmålet i utgangspunktet.

Anonym poster: 9c520e66c2e38c80f85bb8885db8360f

Skrevet

fordi det er mye manipulasjon " du klarer deg ikke uten meg du"

man husker de gode minnene framfor alt det vonde, det vonde, alle de vonde episodene blir liksom skuflet under sengen.... man glemmer det liksom... og likevel når han sier " jeg elsker deg jenta mi" så dunker hjertet og tenker " åh takk gud for det"

Det er vel frykten for ensomheten, frykten for å gå i fra alt man har bygget opp sammen... frykten for å stå alene.... og så er det manipulasonen da, oppi alt dette...

Vanskelig å forklare.... man vet det så inderlig godt, men tør bare ikke

Skrevet

riktig!

Skrevet

TS, hvorfor blander du plutselig inn vold i dette? Det var ikke spørsmålet i utgangspunktet.

Anonym poster: 9c520e66c2e38c80f85bb8885db8360f

Fordi det å få noen til å føle seg verdiløs er vold på lik linje med fysiske slag og spark.

Jeg synes ikke man skal skille mellom fysisk og psykisk vold- begge to gir like store sår og arr. Det er bare det at den psykiske volden ikke synes utenpå

Gjest LineaAlba
Skrevet

Fordi det å få noen til å føle seg verdiløs er vold på lik linje med fysiske slag og spark.

Jeg synes ikke man skal skille mellom fysisk og psykisk vold- begge to gir like store sår og arr. Det er bare det at den psykiske volden ikke synes utenpå

Jeg er enig i at psykisk og fysisk vold setter like dype spor i mottakeren. Skillet går mellom at den fysiske volden kan true livet ditt direkte. Selv om begge typer vold frarøver deg livskvaliteten din.

Skrevet

Enig med deg LA.

Men det er synd at den psykiske volden "undervurderes". Det er liksom ikke så farlig...

Men det er nettopp det den er. Den drypper inn og fyller alle deler av deg til du tilslutt mister kontaten med hvem du egentlig er. Den truer livet ditt ved å gå direkte på livskvaliteten.

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

eg meiner no at psykisk vold eller mykje verre enn fysisk vold. Psykisk vold set ufattlege djupe spor.....

forøvrig einig med LineAalba sine innlegg.

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Det er vel gjerne sånn at du ikke får det ene uten det andre... Fysisk vold følger psyksk vold, men ikke nødvendigvis omvendt. Likevel- enig med du. Psykisk vold kan ødelegge folk for livet.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

eg har opplevd psykisk vold, men ikkje fysisk så du har nok rett. Den psykiske volden er skjult og snik inn på deg. Dessutan har du ingen bevis for at det faktisk skjer...

Skrevet

eg har opplevd psykisk vold, men ikkje fysisk så du har nok rett. Den psykiske volden er skjult og snik inn på deg. Dessutan har du ingen bevis for at det faktisk skjer...

Med fysisk vold har man sår og blåmerker som bevis.

Jeg har aldri opplevd fysisk vold og skal være forsiktig med å sette de to opp mot hverandre. Psykisk vold vet jeg mye om da jeg selv har opplevd det.

Hvorfor gikk du ikke? Et spørsmål jeg er blitt spurt mange ganger av familie og venner.

Jeg ble fordi håpet om et normalt forhold aldri ble borte. Han var ikke bare slem hele tiden. Jeg levde på de gode dagene og jobbet konstant for å få de dagene tilbake.

Da det gikk opp for meg at ting aldri ville bli bedre tok det meg enda noen år før jeg fant styrke slik at jeg kom meg vekk.

Jeg visste at han på forhånd hadde bearbeidet venner og familie slik at jeg ikke kunne vente å få støtte og hjelp ved brudd.

Det økonomiske spilte også en rolle og jeg var livende redd for å ende opp som gjeldsslave. (Noe jeg endte opp som likevel)

Jeg har skrevet om det her.

Anonym poster: a99b202e2a4c846a1e62d455ba81678d

Skrevet

riktig...

Føler at jeg ikke hadde fortjent bedre uansett, og at jeg aldri kommer til å få noe bedre

det og.

Jeg tror ikke jeg hadde taklet å bli slått, for det hadde bare knust meg helt og da hadde jeg måttet bare dra...Men dårlig forhold er ikke det samme som å bli slått nødvendigvis

Anonym poster: 16266905d502d41589198501f37cc734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...