Veslejenta Skrevet 8. mars 2004 #1 Skrevet 8. mars 2004 For en stund tilbake tok jeg en SL-buss hjem fra jobben. Bussjåføren i denne bussen sa at bruk av (bil)belte var påbudt i denne bussen, og at dersom vi ble stoppet i politikontroll måtte passasjerene selv betale boten. Det som slo meg en stund etterpå er at dette tross alt er en bybuss med en del tillatte ståplasser (rundt 20 plasser). I rush-tiden til og fra jobb er det ofte at jeg må stå. Der klarer jeg ikke helt å se logikken. Hvis bussen skulle bli stoppet i kontroll, så vil de som sitter kunne få bot for ikke bruk av bilbelte, mens de som står ikke vil få noe som helst. Jeg mener at dersom det er påbudt med bruk av belte, så burde det heller ikke være tillatt med ståplasser... Noen som kan forklare meg hvor logikken er? Jeg er ikke imot bruk av belte i busser, og har ikke noe i mot at dette er påbudt på turbusser, men på en SL buss?
manji Skrevet 8. mars 2004 #2 Skrevet 8. mars 2004 Ikke at jeg vet hva en SL buss er. Og ikke at jeg noen gang har vært borti beltebruk på buss. Men god spørsmål. Høres ut som en lite gjennomtenkt, sær regel, som et eller annet styre for denne busskjeden har kommet opp med. Menneh, stopper politiet kollektivtransport? :-?
minniepus Skrevet 8. mars 2004 #3 Skrevet 8. mars 2004 Så lenge bilbelter er tilgjengelig, så er det påbudt. Men logikken bilbelte - ståplasser... tja
Veslejenta Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2004 SL er stor-Oslo Lokaltrafikk. Som egentlig betyr bussene som går i Akershus og mellom Oslo og Akershus. Jeg har ennå ikke opplevd at bussen har blitt stoppet, men man begynner jo å lure når bussjåføren advarer om det ikke snart kommer til å skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå