Gå til innhold

piggene falt ut av piggdekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har piggdekk på bilen nå, og mønsteret er veldig bra (nesten ikke slitt, dyp mønsterdybde) problemet er at piggene har falt ut av dekkene. :( Bilen skle ganske greit om jeg hadde for stor fart i svinger, eller spant når jeg sto stille i litt bakke og skulle frem igjen.

Er det noe man kan gjøre?

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta de med til forhandler og få de pigget på nytt, faktisk. Det har jeg gjort med sko.........

Anonym poster: c7b5fad815e503b22a3d378dc3260622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta de med til forhandler og få de pigget på nytt, faktisk. Det har jeg gjort med sko.........

Anonym poster: c7b5fad815e503b22a3d378dc3260622

Går det ann altså? Leste at gummien som regel var for vid om piggene hadde ramlet ut. Men det hadde vært supert. :) Du vet ikke sånn ca pris på det?

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ringe og høre, pris aner jeg ikke.. Men betalte 600 for selve Minerva dekkene, billigdekk, og et par lapper for å balansere og få på felg, så kan ikke tenke meg at pigging skal koste skjorta..

Anonym poster: c7b5fad815e503b22a3d378dc3260622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ringe og høre, pris aner jeg ikke.. Men betalte 600 for selve Minerva dekkene, billigdekk, og et par lapper for å balansere og få på felg, så kan ikke tenke meg at pigging skal koste skjorta..

Anonym poster: c7b5fad815e503b22a3d378dc3260622

Takk for svar. :) Får ringe å høre i morgen om de har mulighet til å gjøre det. :)

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan ikke sette pigger inn i et dekk igjen.

Ok? Ja, det var det jeg egentlig hadde lest, men håpet jo når ab over her sa det var mulig. Hva kan man gjøre da? Kun kjøpe nye? Er jo i så fall veldig dumt, da dekkene ellers fremstår som nærmest nye..

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg klaget på dem.

det er en grunn for at de faller ut. hvordan ser de gjenværende piggene ut?

dekk er ikke som sko. dekk består av en gummimasse rundt et metallvev som skal kunne bære over et tonn med bil i ganske mange kilometer i timen, og kunne bremse. gummien lever et helt annet liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg klaget på dem.

det er en grunn for at de faller ut. hvordan ser de gjenværende piggene ut?

dekk er ikke som sko. dekk består av en gummimasse rundt et metallvev som skal kunne bære over et tonn med bil i ganske mange kilometer i timen, og kunne bremse. gummien lever et helt annet liv.

Resten av piggene (som jeg kunne se) ser ut som om de er trykt ned/slitt ned/kappet, eller hva jeg skal si.

Jet kan desverre ikke klage på de, da de er kjøpt av bilens forrige eier, som bor i en annen del av landet. Tror det er continentaldekk om jeg ikke husker feil, så bør jo ikke være noe dritt heller.

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

piggdekk er fint til sitt bruk, men de er null tess på bar asfalt og brostein. dette ødelegger piggene og river dem også ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

piggdekk er fint til sitt bruk, men de er null tess på bar asfalt og brostein. dette ødelegger piggene og river dem også ut.

Ja, det er nok sant. Hadde helårsdekk på den forrige bilen min, og den skled for et godt ord, så det var jeg ikke alt for begeistret for. Hva er best å bruke på glatt føre? Er ikke mye snø her, men det er veldig glatt, og noe is, litt snø på landeveiene (men som sagt er det det at det er glatt som er verst.

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helårsdekk er møkk. selv bruker jeg kun piggfritt på mine "vanlige" biler. men veier bilen over eller rundt 2 tonn, så vil jeg ha piggdekk.

jeg velger dekk som passer kjøretøyet - så får prisen heller være. veldig glad i continental sine piggfrie på bakhjulsdrevet bil. men de må vaskes en del, hvis det er mye salt og veistøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helårsdekk er møkk. selv bruker jeg kun piggfritt på mine "vanlige" biler. men veier bilen over eller rundt 2 tonn, så vil jeg ha piggdekk.

jeg velger dekk som passer kjøretøyet - så får prisen heller være. veldig glad i continental sine piggfrie på bakhjulsdrevet bil. men de må vaskes en del, hvis det er mye salt og veistøv.

Er en cabriolet, så kan vel ikke skryte på at det er noe beist av en bil. :gjeiper: Den veier godt under to tonn, for å si det sånn.

Ja, jeg sparer ikke en tusenlapp på dekkene om jeg får noe som er litt dyrere, men til gjengjeld bedre. Tar piggfrie godt tak på glatt føre? Har hørt at piggdekk liksom skal være det tryggeste og beste. Men har selv kun kjørt på pigg eller helår.

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en cabriolet, så kan vel ikke skryte på at det er noe beist av en bil. :gjeiper: Den veier godt under to tonn, for å si det sånn.

Ja, jeg sparer ikke en tusenlapp på dekkene om jeg får noe som er litt dyrere, men til gjengjeld bedre. Tar piggfrie godt tak på glatt føre? Har hørt at piggdekk liksom skal være det tryggeste og beste. Men har selv kun kjørt på pigg eller helår.

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

anbefaler at du tar kontakt med en dekkforhandler, men ikke hvem som helst. mange dekkforhandlere selger helst det de har provisjon på. dessverre ikke så lett å alltid finne rett dekk. siden du har en convertible, så kan det også være mulig å høre med diverse entusiastklubber om hva de anbefaler.

og ikke minst - merkeforhandleren selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler at du tar kontakt med en dekkforhandler, men ikke hvem som helst. mange dekkforhandlere selger helst det de har provisjon på. dessverre ikke så lett å alltid finne rett dekk. siden du har en convertible, så kan det også være mulig å høre med diverse entusiastklubber om hva de anbefaler.

og ikke minst - merkeforhandleren selv.

Takk for gode svar. :)

Jeg kjenner en som driver et verksted, kanskje det hadde vært lurt å høre om han kjenner noen som er gode med dekk, det hadde jeg ikke tenkt på før nå.

Og takk for tipset med å spørre entusiaster, finnes jo et forum kun for dette merket, så kanskje ingeb dum ide å spørre der. :)

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å kjøpe dekk hos en som selger dekk beregnet for skandinaviske forhold, ellers ender du plutselig opp med tilnærmet plastikkdekk beregnet for tysk motorvei.

Anonym poster: c5b76c96eff3aac6191004dcd4fc0210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sørg for å kjøpe dekk hos en som selger dekk beregnet for skandinaviske forhold, ellers ender du plutselig opp med tilnærmet plastikkdekk beregnet for tysk motorvei.

Anonym poster: c5b76c96eff3aac6191004dcd4fc0210

Takk for svar. :)

Har du noen forslag til forhandere det er lurt å kjøpe hos, eller holde seg unna?

Eller tips for hvordan jeg kan vite at jeg kjøper dekk for nordiske forhold?

:)

Anonym poster: bea99ebfc326fc65b5667ab1744ebe3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk er ganske ubrukelige med mindre du bor i skauen! Beveger du deg mye på asfalt, mye på bar vei o.s.v så kan du ha piggfrie uten problemer! Er en grunn til at det er piggdekkavgift i Oslo, det ødelegger asfalten og sliter på både dekk og asfalt, for ikke å glemme at jeg selv har fått ødelagt ruta mi to ganger pga piggen til et dekk har kommet i ruta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke sette pigger inn i et dekk igjen.

Det er jo ikke noe problem å sette i nye pigger. Finnes mange dekkverksted som gjør dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...