Holly Hobbie Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi blir 100% sikkert invitert til bryllup i London lordagen etter vaart eget bryllup. Jeg kjenner ikke brudeparet, men brudgommen er en god (men ikke veldig naer) venn av forloveden min. Pga dette maa vi stykke opp bryllupsreisen, og jeg tror det blir mye ekstra stress. Egentlig har jeg sagt ja til aa dra (til min forlovede, ikke til brudeparet), men naa har jeg ombestemt meg. Forloveden min er naturlig nok litt skuffet over min holdning, men vi har ikke avklart noe enda. I et ekteskap skal man jo baade gi og ta, og kanskje jeg burde vaere mer fleksibel...hadde det vaert en veldig naer barndomsvenn, eller i allefall noen jeg ogsaa kjente godt, saa hadde jeg slevsagt dratt. Men jeg haer moett dette paret to ganger (snakket med dem i fem minutter hver gang) - de skal dessuten etterhvert bosette seg i London, ikke Skottland der vi bor - saa dette er ikke venner vi kommer til aa ha naer kontakt med, tror jeg. Please hjelp meg aa finne noen gode argumenter for aa ikke dra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Dere kan da ikke "ødelegge" bryllupsreisen deres for dette :o Det burde alle ha forståelse for ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Har dere bestilt bryllupsreise til da eller? Er ikke det et godt nok argument? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Nei, vi har ikke bestilt bryllupsreisen enda. Vi har hatt mangte forskjellige planer og ideer, men ingenting er booket. Vi har overveid USA (for dyrt), Portugal (for varmt i juli??), Italia (men der har vi vaert mye allerede), Danmark (men litt kjipt, da...for en bryllupsreise)....Vi har ikke raad til en bryllupsreise i 30-40.000 kroners-klassen, da vi nettopp har kjopt oss leilighet, saa Europa er nok eneste mulighet. Men pg.a dette andre bryllupet har det vaert vanskelig aa fastsette tidspunktet ogsaa. Skal vi rett tilbake paa jobb etter vaart bryllup, saa ned til London paa fredagen, og reise paa vaar egen bryllupsreise paa sondagen? Eller ta en uke paa Sorlandet rett etter vaart bryllup og reise til London paa fredagen? Og saa reise paa en toukers bryllupsreise paa sondagen, eller kanskje vente med bryllupsreisen til senere paa sommeren/hoesten? Det er saa vanskelig aa finne ut av det....I gaar ble det krangel i heimen ogsaa, mellom min forlovede og hans far. Svigerfar mente at det er uhoert aa la en venns bryllup komme i veien for ens egen bryllupsreise, og han ble skikkelig sinna paa min forlovede. Jeg er litt enig med svigerfar, men jeg er i utgangspunktet en fleksibel person....Men har jo alltid forestilt meg en deilig bryllupsreise rett etter at man blir gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 For å tekkes begge kan dere kanskje dra i bryllupet og reise dagen etter på bryllupsreise selv? Ville nok latt min egen bryllupsreise gå foran alt annet ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 8. mars 2004 #6 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg er i en liknende situasjon som deg. En studievenninne (som er invitert og kommer i mitt bryllup) gifter seg dagen før vi kommer hjem fra bryllupsreise. Da jeg fikk vite om bryllupet hennes undersøkte vi om det var mulig å endre på billetten som vi allerede hadde kjøpt, men det var det ikke. Da jeg fortalte henne at vi dessverre ikke kunne komme, sa hun at det skjønte hun godt og at hun fortsatt gjerne ville komme til oss! Jeg synes absolutt at det å dra på bryllupsreise er et godt argument! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Du sier at du ikke kjenner dem så godt, men hvor mye betyr de for mannen din..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 8. mars 2004 #8 Del Skrevet 8. mars 2004 Som du selv sier så kan dere jo ha en uke på sørlandet så reise i bryllupet for så å reise på deres bryllupsreise. Det virker som det beste i mine øyne. Du sier at forloveden din gjerne vil i bryllupet til vennene sine, selv om du ikke kjenner dem så godt så gjør jo tydeligvis han det og jeg ville føyd ham der. En uke på sørlandet er jo deilig i juli, kanskje du kunne tatt med deg mannen og besøkt dyreparken, vært på stranda med picnic og slikt, gjør en ferie ut av det. Så beregne noen dager i London hvor du kanskje kan shoppe litt til bryllup til vennene og noe fint til bryllupsreisen Og når dere da drar videre så kan du kose deg med god samvittighet siden både du og din kjære har fått til det dere vil. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 9. mars 2004 #9 Del Skrevet 9. mars 2004 Mulig jeg har gått glipp av noe her, men jeg spør allikevel. Har dere bedt disse til deres bryllup da, og kommer de? Dersom de har planer om å komme til dere, bør jo også dere komme til deres bryllup. Folk gifter seg bare en gang, og dersom det betyr mye for mannen din syntes jeg du bør føye deg. Kan dere ikke fortsette bryllupsreisen igjen etter dere har vært der også? Er jo også koselig med bryllup, er det ikke det da...........? Lykke til med valget :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mars 2004 Takk for gode tilbakemeldinger. Tror vi ender opp med aa dra i bryllupet. Han som gifter seg er en ganske naer venn av min kjaere, saa jeg forstaar godt at han vil dra. Og som "kompensasjon" for aa dra i dette bryllupet har min kjaere lovet at vi kan overnatte paa et luksushotell i London slik at det blir en del av vaar egen bryllupsreise. Og det blir sikkert deilig paa sorlandet - tenkte en natt paa Engo gaard ved Verdens Ende, og bile litt lenger sor og se den nydelige skjaergaarden. Saa blir det Portugal eller en fransk oy (Belle Ile f. eks.) rett etter London. Tror det blir bra, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 10. mars 2004 #11 Del Skrevet 10. mars 2004 Tror det blir bra?! :o Ikke for å være ekkel på noen måte, men enten er du godt vant eller jeg særs dårlig vant, for det der høres for meg helt WOW ut....!:-) Syns du skal nyte hele greia hemningsløst med din kjære,jeg!;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 10. mars 2004 Uff da, jo, jeg er ganske godt vant, men ikke saa bortskjemt at jeg ikke tror det blir kjempeflott! Jeg virket kanskje litt utakknemlig i det forrige innlegget, det var ikke saann ment! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2004 #13 Del Skrevet 10. mars 2004 Hva med ålegg bryllupsreisen deres til England. Mange fine steder der. Når dere likevel er i landet er det ikke noe stort heft å avslutte eller begynne bryllupsreisen med to dager i london. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 10. mars 2004 Takk for tipset, Pulverheksa, men saken er den at jeg har bodd i England i fire aar, og er naa bosatt i Skottland. Min kaere er engelsk og har natrulig nok besokt de fleste stedene her borte. Vi vil helst slippe reng og vind (som forekommer ofte her borte), og oppleve sol og varme og litt mer folelsen av aa komme oss bort! Derfor flyr vi fra London til Portugal eller Frankrike rett etter London-bryllupet (dvs. dagen etter). Men helt enig; det er mange fine steder aa besoke i Storbritannia! Mine foreldre "gjorde" hele landet paa tre uker da de giftet seg paa 1970-tallet, og det gaar selvsagt an aa ha bryllupsreisen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2004 #15 Del Skrevet 10. mars 2004 Det forandrer saken , men kom ikke å si, jeg ikke har prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 10. mars 2004 #16 Del Skrevet 10. mars 2004 Da drar dere langt "pokk i voll" så dere ikke kan komme, verre er det ikke. Men bli enig med din kjære om hva dere skal gjøre allerde nå, så det ikke blir et tilbakevendende diskusjon. Han har vel litt åsi han også, tenk deg om dete hadde vært en god veninne av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 11. mars 2004 #17 Del Skrevet 11. mars 2004 POPELKA: Sol og varme? Da vil jeg anbefale dere Chania på Kreta. Et nydelig sted, med masse herlige mennesker. Har vært der nesten hver sommer i ti år nå, og regner det som mitt hjem nummer to. Nå må jeg savne dem frem til neste sommer, da blir det hakeslepp på enkelte når jeg kommer og presenterer en ektemann....!:-) har venner som har mast på at jeg måtte se og gifte meg. Ta med deg din kjære dit, det er perfekt for en bryllupsreise.Romantisk,vakkert, varmt,med masse å se og oppleve, god mat og vin.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå