AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Auu, jeg har klart å brenne tuppen av fingeren. har holdt den under kaldt vann, nå hviler den på et kaldt glass (ca. to timer), ellers så blir det voondt. Hva kan jeg påføre som gjør det mindre smertefullt? Har ikke aloe vera. Anonym poster: 0c084621574f84bada4c570d3f039bf3
Sugerøret Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Har du zinksalve? Fortsett med 15min nedkjøling 2-3 ganger i timen.Ikke for mye da kan du få kuldeskade Rens såret med pyrisept og ta på en steril bandasje om natten,eller om infeksjonsfare er tilstede.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Har ikke zinksalve dessverre. Går bra så lenge jeg holder fingeren mot noe kaldt, så fort jeg tar det bort fra det kalde blir det vondt. Skal se om jeg finner pyrisept. Anonym poster: 0c084621574f84bada4c570d3f039bf3
Minya Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Har du xylocain eller aloe vera gel kan du smøre det på fingeren. Det hjelper mot brenne-følelsen. Har du brent deg skal du ikke bruke kaldt vann for å kjøle ned området, men lunkent, mellom 17 og 20 grader ca. Dette for å forhindre nedkjøling og frostskader i huden. Har du ingenting å smøre på, kan du ta et par isbiter og pakke inn i vått papir og så pakke stasen inn i en klut og holde rundt det brente området i fem-ti minutter av gangen til den verste vondten gir seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå