Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det nærmer seg den dagen jeg tar av til Texas, USA.

Leste på dinside.no i dag om faren for at låsen blir brutt opp dersom kofferten er låst, spesielt om man skal til USA. Noen som har erfaring rundt dette med låst eller ulåst koffert? Er det tryggere å ha den ulåst enn låst? Kjipt å sitte igjen med en koffert som ikke går an å låse noe mer på resten av ferien...

Jeg har sånn kodelås opplegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En låst koffert er selvsagt bedre enn en ulåst en. det tar tross alt lengre tid å få den opp. Forøvrig har ingen jeg kjenner som har vært i USA hatt noe problem med at kofferter har blitt brutt opp, hverken de som er låste eller ulåste.

Skrevet

Hvorfor bryter de opp kofferter? Det må jo være i helt spesielle tilfeller, hvis en hund markerer eller noen ser noe på gjennomlysningen etter at kofferten er levert/ før du får den igjen. Det vanlige er jo at du henter kofferten din på båndet, og så går igjennom et sjekkpunkt hvor de evt. ber deg åpne kofferten. Jeg har åpnet koffert flere ganger, aldri fått brutt opp. Jeg er mest komfortabel med å ha låst koffert, unngå tyveri.

Skrevet

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å låse kofferten din på reise til/fra USA. Min erfaring er at de åpner og inspiserer ca. halvparten av all bagasje på reise ut fra USA, men har også opplevd at de inspiserer ved innreise. (Alle kofferter/bager som er inspisert blir merket med en orange merkelapp, så når man venter på bagasjen er det lett å danne seg et inntrykk av hvor mye som er sjekket). Er kofferten/bagen låst forbeholder de seg retten til å ødelegge låsen og du har ikke krav på erstatning. Husker ikke helt hvor jeg har lest det, men amerikanske luftfartsmyndigheter anmoder folk om å ikke låse bagasjen sin for å unngå problemer når de bryter opp låsene.

Skrevet

Da forblir min koffert ulåst. Den er grei. Skal ha øynene åpne for orange merkelapper også.

Skrevet

Mine kofferter og bager har vært åpnet svært så pent pyntelig og alt er lagt skikkelig på plass igjen, så det er ikke noe å bekymre seg for.

God tur!

Skrevet

Jeg har opplevd (British Airways) at min innsjekkede, ulåste koffert manglet neglesaks og Leatherman da jeg kom hjem til Oslo (reiste fra Lisboa via Heathrow).

Skrevet

Kofferten min ble åpnet sist jeg reiste til USA. Alt var lagt pent på plass og det lå et lite kort hvor de fortalte at bagasjen var blitt gjennomsøkt av sikkerhetsgrunner. Tror ikke det var noe spesielt i kofferten de var ute etter, men jeg hadde saks og lommekniv med meg. Ingenting var fjernet. Jeg hadde med vilje ikke låst kofferten fordi jeg ikke ville ha låsen ødelagt.

Skrevet

Jeg kom til USA for en uke siden, og ja da jeg tollet gjennom bagasjen foer jeg skulle fly videre ble jeg anmodet om a fjerne laasen baade paa haandbagasje og bagasjen som skulle sendes. Det sto ogsaa skilter som sa at dersom baggasjen VAR laast, ville ikke flyselskapene vaere ansvarlig for event. oedelagte laaser. Dette har kun med sikkerhet a gjoere. Til info ble baade handbagasjen min samt bagasjen som ble sendt gjennomgaatt.

Sa dermed oensker jeg deg god tur, uten laast baggasje!

Skrevet

Når jeg reiste til New York, mellomlandet i Paris, så ble i hvertfall min koffert snudd på hode!! Min var låst. Det så rett og slett ikke ut oppi den, toalettsaker som f.eks. gelè var rotet utover i hele kofferten. Og det var da ikke boksen som ikke hadde tålt trykket..Men på turen hjem gikk det helt fint, men låste da ikke kofferten :wink:

God tur til Texas, Joplaya!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...