Thomasine Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Ja, det stemmer - vi skal lage sushi igjen. Ikke så ofte vi lager den selv, og en av grunnene er at de typene (2 av hver!) wasabi og sylta ingefær vi har funnet rett og slett IKKE har vært god...blææ...så vonde at det har gått i søpla! Hvilken type er dere fornøyde med? Og hvor kjøper jeg den?
Thomasine Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2012 Hmmm...ingen som lager sushi selv her inne...
Topplue Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Jeg liker ikke wasabi så der vet jeg ikke. Men jeg pleier å kjøpe syltet ingefær på et lite glass med rødt lokk som heter noe i nærheten av Yukata. Skyller ingefæren ellers smaker det bare lake. En gang kjøpte jeg thailandsk syltet ingefær og det glasset måtte jeg bare kaste. 1
Alice123 Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Jeg har pleid å kjøpe det på innvandrerbutikker, men noe merke har jeg ikke sånn på syående fot. Om du bor i Oslo, vet jeg at de har en japansk matbutikk på Majorstua, der finner du sikkert noe bra
Thomasine Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2012 På Kolbotn - i en utenlandsk butikk - fant jeg sylta ingefær i pose! Kjempegod!! Og i merket Yukata fant vi Wasabi og sushiris! Vi er altfor mette...puh...
Minya Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg liker aller best den ingefæren som har rød label. Navnet begynner på S. Smaken på den ingefæren er så mye bedre enn de andre jeg har funnet. Kjøpes på Meny eller større supermarked. Wasabi spiser jeg ikke, men det finnes en type som kommer i en liten plastboks, jeg husker ikke hva den heter, men den fant jeg også på Meny. HrMinya likte den veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå