Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ei veldig lite selvstendig datter på ett år og to måneder. Hun henger i buksebeina mine hvis jeg forsøker å gjøre noe, og vil opp på armen. Hun kan leke fint på gulvet alene, men bare dersom jeg sitter på gulvet sammen med henne. Det er selvsagt koselig, men også til tider klaustrofobisk! Er dette noe som går over? Eller vil vi komme til å ha en 4 åring som er på samme hvis? Eller en 7 åring? Vet det ikke er noen fasit, men jeg håper andre kanskje har vært borte i det samme?
Kontormus Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Tror ikke 1-åringer pleier å være spesielt selvstendige, men kan hende det er vanlig at de oppfører seg noe forskjellig. Oppfatter deg slik at hun blir sutrete når hun ikke blir løftet opp? Tror ikke det er unormalt for et barn på den alderen, men det er sikkert slitsomt hvis du er den eneste hun søker oppmerksomheten til. Ufordringen nå blir å finne noe som fanger oppmerksomheten hennes også uten at du trenger å være direkte involvert. Men hun blir større, og det hun gjør nå trenger ikke være ensbetydende med at hun vil bli uselvstendig om et år eller to.
Sushi Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Det kommer til å gå over. Tror neppe du plutselig står der med en tenåring som vil opp i fanget Det som har fungert her er å putte frøkna i bæresjalet på ryggen. Da får jeg laget middag og gjort det jeg skal, mens hun får nærhet (det trenger hun etter en dag i barnehagen). Blir hun utålmodig får hun komme ned igjen, men jeg må fortsatt få ferdig middagen, så hun må klare seg litt selv, eller leke på kjøkkenet. Nå er hun 1,5 år og det er sjeldent jeg trenger å bære henne innendørs lenger, men jeg liker å ha muligheten.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Det er helt vanlig og kommer til å gå over. Men du så slitsomt det er når det står på!! Min var også veldig klengete. Ble litt bedre når han lærte seg å gå, men kom tilbake for fullt etter han startet i bhg. Nå er han 20mnd og kan leke litt alene, men det han liker best er å "jobbe" sammen med meg. Gir han en bolle fra skapet og en røresleiv så lager han mat sammen med meg, han får en fuktig klut og hjelper meg å vaske osv. Anonym poster: e3126915fc867a3ae1f662c9d1b76d0a
SummerJoy Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Min gutt var også veldig klengete i den alderen. Gikk omtrent ikke an å få gjort noe som helst for han skulle bare henge på meg hele tiden.. Veldig slitsomt. Eldste min var ikke slik, så dette varierer litt.. Nå er han straks 2 og blitt veldig selvstendig. Nå må jeg stort sett "fange" han for å få en kos Noen trenger nok bare mer nærhet enn andre. Det beste er å gi dem det ...så roer det seg litt med tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå