Gå til innhold

Vannkopper og kyssing/intimt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har vært sammen med typen min i nesten 3 år nå,

Å jeg har ikke hatt vannkopper før men det har han.. Kan jeg kysse han om han har hatt vannkopper før ? Han har hatt det 2 ganger før, min lille søster på 6 hadde vannkopper får 4 uker siden å da hva han hjemme hos oss nesten hele tiden, det samme med min lille bror på 15 år, han fikk vannkopper får 2 uker siden men dem er frisk nå!

Det jeg lurte på er om jeg kan ha sex og være intim å kysse typen min? siden han har hatt det før, kysset han hin dagen å da hadde jeg begynt å få vannkopper.

Jeg går på skolen selv om jeg hadde noen få vannkopper, jeg kan bare ikke få mer fravær. men om jeg bli dårligere og sånt holder jeg meg hjemme.

jeg skal sove hos han i helgen.. men skal hode meg inne, veit at alle i huset har hatt vannkopper.

men kan jeg være intim med typen min selv om jeg har det ?

Håper på svar fortest mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er en jente på 17 år, å har vannkopper

Jeg har vært sammen med typen min i nesten 3 år nå,

Å jeg har ikke hatt vannkopper før men det har han.. Kan jeg kysse han om han har hatt vannkopper før ? Han har hatt det 2 ganger før, min lille søster på 6 hadde vannkopper får 4 uker siden å da hva han hjemme hos oss nesten hele tiden, det samme med min lille bror på 15 år, han fikk vannkopper får 2 uker siden men dem er frisk nå!

Det jeg lurte på er om jeg kan ha sex og være intim å kysse typen min? siden han har hatt det før, kysset han hin dagen å da hadde jeg begynt å få vannkopper.

Jeg går på skolen selv om jeg hadde noen få vannkopper, jeg kan bare ikke få mer fravær. men om jeg bli dårligere og sånt holder jeg meg hjemme.

jeg skal sove hos han i helgen.. men skal hode meg inne, veit at alle i huset har hatt vannkopper.

men kan jeg være intim med typen min selv om jeg har det ?

Håper på svar fortest mulig :)

Skrevet

Veit ikke så mye om det!!

Anonym poster: 759445d979e43646a4ad73a503d72f99

Skrevet

Hvis han har hatt vannkopper tidligere, er det ikke noe problem. :)

Skrevet

Det er kun mulig å få vannkopper EN gang.

Anonym poster: b68c1ee6bd0c1d2931da95f5f6030def

• Liker 1
Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Det er kun mulig å få vannkopper EN gang.

Helt feil,det er normalt å få det en gang,men du kan få det flere ganger.
Skrevet

Nei, man kan kun få det en gang. Helvetesild kan bryte ut, men det er ikke det samme som vannkopper.

Les deg litt opp på det, og vis meg gjerne en link om jeg tar feil.

Skrevet

Flere tråder om samme emne er flettet sammen og flyttet til riktig forum.

Tekola, mod.

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Nei, man kan kun få det en gang. Helvetesild kan bryte ut, men det er ikke det samme som vannkopper.

Les deg litt opp på det, og vis meg gjerne en link om jeg tar feil.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1317457 Holder det med denne linken? eller vil du ha flere???
Skrevet

Merkelig, har man først hatt vannkopper er man livsvarig immun.

Har hørt om tilfeller hvor viruset har blitt vekket til live igjen (helvetesild), men det er IKKE mulig å bli smittet på nytt.

Anonym poster: f7bd98ff1c50c1fe7b313cbe06796f16

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Merkelig, har man først hatt vannkopper er man livsvarig immun.

Har hørt om tilfeller hvor viruset har blitt vekket til live igjen (helvetesild), men det er IKKE mulig å bli smittet på nytt.

Anonym poster: f7bd98ff1c50c1fe7b313cbe06796f16

En nær bekjent av meg har hatt vankopper så mye som 4 ganger,legene skjønner ikke hvorfor eller hvordan.At man har det to ganger er ikke helt unormalt.Om du har det for 1 eller andre gang smitter det akkurat like mye!
Skrevet

To ganger er ikke helt uvanlig, da det finnes to kategoriserte vannkoppevirus.

Det er derimot svært uvanlig å få vannkopper av det samme viruset to ganger, enda sjeldnere å få det flere ganger.

De aller fleste får vannkopper når de er små og er da immun mot det ene og får en viss resistens mot det andre viruset (såvidt jeg har forstått ihvertfall).

Siden han har hatt vannkopper to ganger, er det en liten sannsynlighet for at han har hatt begge virusene, og du vil da ikke være smittefarlig for ham.

For din egen del, ville jeg ventet med sex og lignende aktiviteter til du er frisk, mest fordi det er utmattende og en utmattet kropp blir saktere frisk.

Kyssing derimot, er det nok ingen problemer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...